Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-08@15:31:49 GMT

مطهری: حجاب اختیاری به برهنگی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۳۲۴۶

نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی پیرامون مساله حجاب گفت: علت اینکه با حجاب اختیاری مخالف هستم این است که این موضوع نقطه پایانی ندارد و در نهایت به برهنگی خواهد رسید.


24386.jpg

به گزارش شریان نیوز، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه متن برجام را کامل خواندم اما برخی قسمت‌های آن را نفهمیدم گفت: به همین خاطر به حرف‌های صالحی و ظریف اعتماد کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری با تاکید بر اینکه امروز «استقلال ایران» در جهان بی نظیر است، گفت: قبل از انقلاب اساسا به ایران در معادلات بین المللی توجهی نمی شد اما امروز جمهوری اسلامی تبدیل به یک بخش از معادلات جهانی و منطقه ای شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بخشی از مردم معتقدند نباید به اسم اسلام انقلاب می کردیم، چون اشکالات مسئولین به نام اسلام تمام می شود، گفت: این سخن منطق درستی ندارد زیرا اجرای احکام اسلام، مقدمه ای به نام حکومت دینی نیاز دارد و در این 40 سال نیز جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی داشته که در برابر اشکالات مسئولان بسیار بیشتر است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه پیرامون مساله حجاب نیز گفت: علت اینکه با حجاب اختیاری مخالف هستم این است که این موضوع نقطه پایانی ندارد و در نهایت به برهنگی خواهد رسید. البته امروز اجبار حجاب به معنای واقعی کلمه نیز در جامعه وجود ندارد و در کل کشور وضعیت حجاب قابل قبول است اما برای اصلاح وضعیت فعلی باید ادارات دولتی و دانشگاه ها پیشقدم شوند و خانم ها لباس مشخصی بپوشند کما اینکه در امریکا نیز دانشجویان هرطور بخواهند نمی توانند لباس بپوشند.

مطهری تاکید کرد: درباره موضوع حجاب و عفاف بنده در جلسات خصوصی نیز تذکراتی به مسئولین داده ام و پیگیری کرده ام که برخی از آنها تاکنون رسانه ای نشده است.

منبع: فارس

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است

آلفا محمد اوری اندیشمند و محقق مسلمان گینه ای در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جنگ غزه را مهم ترین دلیل اثبات این گزاره دانست که وحدت و همبستگی عملی از جهان اسلام رخت بسته است. آلفا محمد اوری اتحاد و همدلی را یک مفهوم بنیادین در دین اسلام دانست و افزود: تقریب و اتحاد یک رویه فکری با تکیه بر دفاع از ارزش های متعالی دین اسلام است  و هدف آن حفظ منافع ملت های مسلمان است.

آلفا محمد اوری با بیان اینکه روند رو به افول قدرت ملت های مسلمان در برابر کشورهای غیر مسلمان، ذیل بی توجهی به اهداف و اصول اسلامی و تمرکز بر گزاره های ساختگی کشورهای غیر اسلامی رخ داده است، افزود: پروردگار در کتاب مقدس قرآن می‌فرماید: «اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید». همبستگی و وحدت با تکیه بر اعتقاد به خدا و رسول و پیروی از توصیه های کتاب الهی صورت می گیرد و این امر، دلیل مهم موفقیت مسلمانان در طول تاریخ بوده است.

او در توضیح بیشتر افزود: در کانون توجه نشاندن مفاهیم و فرهنگ بیگانگان، مسلمانان را از درون دچار زوال کرده و از موقعیت و اعتبار واقعی خود دور می کند. از این رو دشمنان به خوبی می دانند برای تحقق اهداف تفرقه اکنانه خود باید وحدت و همبستگی مسلمانان را نشانه بگیرند. این در حالی است که مسلمانان در اصل به خدا، پیامبر و معاد معتقد هستند و باید گرد هم جمع شوند و هدف واحدی داشته باشند.

آلفا محمد اوری در همین راستا گسترش اتحاد میان همه آحاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: تعداد مسلمانان جهان از یک میلیارد مسلمان فراتر رفته است و منابع مادی و ثروت خوبی در اختیار دارند و می توانند در کنار یکدیگر بر چالش های مشترک پیروز شوند. در همین راستا همه ملت ها و دول اسلامی باید مسئله فلسطین را به‌ عنوان چالش اصلی در نظر بگیرند و از طریق وحدت مناقشه بر سر  فلسطین را حل کنند؛ زیرا مسئلۀ جنگ میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق هماهنگی مواضع و همگرایی ملت های مسلمان حل می شود.

این پژوهشگر مسلمان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر آزادی قدس و فلسطین فوری ترین موضوعی است که باید در صدر فهرست چالش های ملت های مسلمان بنشیند و توجه به مهم ‌ترین مسئله اسلام باید همین امر باشد. در همین زمینه کشورهای مسلمان باید در یک رویکرد همدلانه از دشمن دوری کنند و در یک جبهه قرار گیرند که لازمه دستیابی به این هدف عبور از اختلافات درونی است.
 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • حق‌شناسی از معلمان یک رسالت و مأموریت است
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود