Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلات اصلی روستاهای بخش سیاه منصور بیجار که نقش موثری هم در مهاجرت افراد به شهر دارد نبود آب شرب مناسب در این روستاها است و تنها جواب اداره آبفای بیجار نبود اعتبار برای حل این مشکل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، روستای علی آباد سیاه منصور از توابع بخش مرکزی در فاصله 45 کیلومتری شهر بیجار قرار دارد، این روستا 70 خانوار جمعیت دارد، اما همین تعداد هم رو به روز در حال کمتر شدن هستند و خدا می داند تا کی زندگی در این روستا ادامه دارد ، چرا که هر ساله تعدادی از اهالی این روستا برای امرار معاش تلخی غربت را به کام خود شیرین می کنند و راهی شهر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکثر اهالی این روستا دامدار و کشاورز هستند و یکی از مشکلات اصلی که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند نبود آب شرب مناسب است.
 

 

آب روستای علی آباد سیاه منصور چندین سال است که از یک منبع تامین می شود و با توجه به کاهش بارندگی در سال های اخیر آب این منبع کاهش پیدا کرده و موجب بروز مشکلات زیادی برای اهالی روستا شده است.

 

 

طبق گفته اهالی روستا ، تا کنون بارها مسئولان برای پیگیری به این روستا آمده اند اما به جز وعده و وعید چیزی نشنیده اند و همچنان مشکل کم آبی روستا به قوت خود باقی مانده است.

 

 

یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:این روستا به شدت از کمبود آب رنج می برد و میزان آن پاسخگوی نیاز مردم روستا نیست.
 

 

وی تصریح کرد: نبود آب شرب مناسب موجب مهاجرت تعداد زیادی از اهالی روستا شده و اگر وضع به همین منوال پیش برود تا چند سال آینده به جز مخروبه چیزی از این روستا باقی نمی ماند.

 

 

وی ادامه داد: برای پیگیری مشکل آب شرب روستا بارها به اداره آبفای شهرستان بیجار مراجعه کرده ایم و مسئولان آن اداره با بیان این مطلب که به دلیل کمبود اعتبار قادر به حل مشکل شما نیستیم، ما را از سر خودشان باز می کنند .

 

 

وی با اشاره به مشکلات روستای علی آباد گفت: در روستای علی آباد تنها یک منبع آب وجود دارد و اهالی این روستا در طول 48 ساعت فقط نیم ساعت از آب شرب می توانند استفاده کنند.

 

 

این شهروند روستایی ضمن قدردانی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار گفت: در طول چند سال گذشته تنها جایی که به فکر حل کردن مشکل این روستا بود قرارگاه پیشرفت و آبادانی است و سال گذشته هم با لایه روبی تنها چشمه تامین کننده کمک زیادی به ما کردند ، اما میزان آب افزایش چندانی نداشت.

 

450 میلیون تومان برای حفر چاه جدید روستای علی آباد اعتبار لازم داریم

محمد علی زارعی رئیس امور آبفای روستایی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب روستای علی آباد از یک چشمه تامین می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر جوابگوی نیاز اهالی روستا نیست.

 

وی با بیان اینکه بعلت توپوگرافی منطقه امکان تامین آب از خود روستای علی آباد نیست ، افزود: برای حفر چاه جدید در این روستا 450 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با تخصیص آن در سال 98 بتوانیم این مشکل را برای همیشه حل کنیم.

 

رئیس اداره آبفای روستایی بیجار گفت: از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای اجرای پروژه آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است ، اما 11 درصد آن تخصیص می گیرد که جوابگوی نیاز منطقه نیست.

 

زارعی تصریح کرد: خشکسالی اخیر در فروکش کردن آبهای زیرزمینی منطقه هم تاثیر بسزایی دارد، طوریکه امسال در یک نقطه چاه حفر می شود اما بعلت فروکش کردن آب دیگر جوابگوی نیاز آن منطقه نیست و باید چاه جدید حفر شود.

 

وی یادآور شد: طبق تصمیم گیریهای که صورت گرفته آب روستای علی آباد یاید از روستای آب باریک تامین شود که امیدواریم با تخصیص اعتبار در سال 98 بتوانیم مشکل آب شرب این روستا را حل کنیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان