Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@12:32:13 GMT

طرح استمرار بیمه قالیبافان در اردبیل اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۳۸۱۱

طرح استمرار بیمه قالیبافان در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با هدف خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان واقعی قالیباف در استان طرح استمرار بیمه قالیبافان با محوریت راستی‌آزمایی اجرا می‌شود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سعید بشرخواه عصر امروز در جلسه تشریح عملکرد چهل ساله تامین اجتماعی اردبیل اظهار داشت: با هدف خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان واقعی قالیباف در استان طرح استمرار بیمه قالیبافان  با محوریت راستی‌آزمایی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون بیمه قالیبافان با هماهنگی دولت اجرایی می‌شود، گفت: در صورتی که پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس نتیجه حاصل شود، اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل در راستای وظائف ذاتی خود نسبت به استمرار بیمه قالیبافان اقدام می‌کند.

تنها 50 هزار نفر از 200 هزار قالیباف آذربایجان شرقی بیمه قالیبافی دارنداردبیل|فقط 320 هزار نفر در کل کشور از بیمه قالیبافی استفاده می‌کنندبهانه جدید برای قطع بیمه قالیبافان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: راستی‌آزمایی بیمه قالیبافان با نماینده اداره صنایع و معادن و گلیم بافان با هماهنگی نماینده میراث فرهنگی و گردشگری به صورت مشترک اشتغال واقعی جامعه هدف را بررسی می‌کنند و هیچ گونه تصمیم و اراده‌ای مبنی بر قطع بیمه قالیبافان واقعی متصور نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: افرادی که در ابتدای طرح من غیر حق بعنوان قالیباف بیمه شده اند با انجام بازرسی‌های قانونی اشتغال در شغل موصوف آنان بررسی و در صورت عدم اشتغال، بیمه آنان الزاماً قطع می شود تا بیمه شدگان واقعی بتوانند از مزایای واقعی و قانونی خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در صورت قطع بیمه قالیبافان غیرواقعی خواهران، آنان می‌توانند از طریق بیمه زنان خانه‌دار که از یکم آذر ماه امسال  به صورت یارانه‌ای در شعب سازمان اجرائی شده بهره‌مند شوند.

بشرخواه با اشاره به بیمه کارگران کشاورزی افزود: تامین اجتماعی منطبق با ضوابط و مقررات اجرایی و قانونی و با دید مثبت توام با درک شرایط منطقه در راستای بیمه شدن این افراد اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟