Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:13:07 GMT

47 کشاورز نمونه برتر استان تهران معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۳۸۶۰

47 کشاورز نمونه برتر استان تهران معرفی شد

به گزارش ایرنا؛ مراسم برترین های بخش کشاورزی استان تهران عصر یکشنبه با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران؛ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این مراسم با بیان اینکه وضعیت کشاورزی این استان مطلوب است گفت: استان تهران 187 هزار هکتار دارای اراضی کشاورزی است که سالانه پنج میلیون و 700 هزار تن محصول تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: یک هزار و 760 مورد ساخت و ساز غیرمجاز امسال در اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده بودند که تخریب شد.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی مهمترین هدف مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران است خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد محصولاتی که مصرفی می کنیم در داخل کشور تولید می شود.
ذوالفقاری یادآور شد: 20 درصد گوشت مصرفی را از طریق واردات جبران می کنیم و همچنین مقداری روغن و یک سری میوه های گرمسیری که به میوه های لاچکری معروف است از طریق واردات تامین می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه به فعالیت های 40 ساله این سازمان پرداخت و گفت: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان تهران 400 درصد رشد یافته است.
وی تولیدات محصولات کشاورزی در استان تهران را با توجه به میزان اراضی یک رکورد اعلام کرد و گفت: این استان بیشتر از استان های آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل محصول تولید می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: از پنج میلیون و 700 هزار تن محصول تولید شده دو میلیون و 700 هزار تن در استان تهران فرآوری می شود و خام فروشی نمی شود.
به گفته وی از 600 هزار تن محصولات گلخانه ای هشت درصد این محصولات از استان تهران صادر می شود.
به گفته ذوالفقاری سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در استان تهران تولید می شود که با برنامه ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبارات میزان گوشت قرمز در 5 سال آینده به 50 هزار تن خواهد رسید.
** تولید کنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در جنگ اقتصادی هستیم و تولید کنندگان سرداران واقعی این جنگ هستند.
سید حسین نقوی حسینی افزود: امروز برای ملت روزهای بزرگی است و همه باید در این جنگ تلاش و سرداری کنیم.
نماینده مردم پیشوا؛ قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان های استان تهران در بسیاری از شاخص های اقتصادی و عمومی محروم ترین شهرستان های کشور است گفت: زمین های کشاورزی شهرستان های استان تهران در حال نابودی است و در حالی که 6 درصد محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می شود این اراضی در حال از بین رفتن است.
وی با بیان اینکه جنگ‌ فعلی جنگ سفره است و باید کمک کنیم سفره مردم کوچک نشود.
در این مراسم از 47 کشاورز برتر و تولید کننده نمونه بخش کشاورزی استان تهران تقدیر شد.
تهرام/7243/8138//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان تهران استان های آذربایجان غربی بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان شاخص جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان گفت: طی برگزاری کمیسیون، ۴۵ پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی افزود: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 750442

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد