Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصر یکشنبه در پیامی به همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی در اصفهان افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی در سرزمین توحیدی ایران، تباری دینی و معنوی دارد و با رهبری پیشوایی دین مدار بر پایه آموزه‌های الهی شکل گرفته است، انقلابی که حضور دین در عرصه های اجتماعی و سیاسی را حیاتی دوباره بخشید و ارزش های اصیل ادیان را بار دیگر زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: الگوی تمدنی برآمده از این انقلاب، یعنی معنویت و اخلاق در کنار بهره مندی از مواهب و نعمت های دنیوی، پیش روی جامعه بشری فرا نهاد؛ افزون بر آن انقلاب اسلامی در عرصه داخلی هم با دست آوردهایی برای پیروان ادیان همراه بوده است.
صالحی بیان کرد: تاکید بر حقوق اجتماعی و سیاسی پیروان ادیان در قانون اساسی، آزادی در انجام مناسک دینی به عنوان یک حق طبیعی و حضور نمایندگان ادیان در مجلس شورای اسلامی، نمونه هایی از این دستاوردهاست که در جهان پر تلاطم امروز و فجایع گوناگون که برای پیروان ادیان در جای جای جهان رخ نموده است، اهمیت آن نمایان شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر، بر پایه آموزه های ادیان به ویژه اسلام، می توان الگویی روزآمد و اثربخش برای ارتباطات بین الادیان پی ریزی کرد تا اندیشمندان و عالمان ادیان با تضارب آرا و اندیشه های خویش، فعالیت های علمی و فرهنگی مشترک را پی بگیرند و زلال معارف دینی را به علاقه مندان و دین داران عرضه کنند.
صالحی افزود: در شرایط حساس کنونی رسالت ادیان توحیدی در مرزبانی از ارزش های دینی و تقابل با کج فهمی های مدعیان دین داری و افراط گرایان بیش از هر زمان مورد نیاز جامعه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتاب آسمانی قرآن، پیروان همه ادیان را به ارتباط و تعامل فراخوانده و دست مایه این ارتباط را نیز آموزه های مشترک آنان برشمرده است.
وی با اشاره به آیه «قل تعالوا الی کلمه سوا بیننا و بینکم» اظهار داشت: عالمان دینی و اندیشه ورزان حوزه ادیان که جمع فرهیخته ای از آنان امروز در قالب این همایش گرد آمده اند، در سامان دادن این ارتباط و تبیین وجوه اشتراک سهمی ویژه دارند که ان شاالله در انجام آن موفق خواهند بود.
وی گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به میهمانان و اندیشمندان حاضر در همایش و هیات های عالی ادیان توحیدی( زرتشتیان، کلیمیان، صابئین مندانی، ارامنه و آشوریان در کنار برادران و خواهران مسلمان) و تقدیر از اعضای محترم دبیرخانه ادیان توحیدی در برپایی این نشست، امیدوارم برونداد این گونه کوشش های علمی و اندیشه ای، به ویژه با میزبانی جهان شهر اصفهان که پیشینه ای درخشان و بی نظیر در حوزه تعاملات بین الادیانی و هم زیستی پیروان ادیان گوناگون دارد، الگویی راهگشا برای توسعه فعالیت های میان ادیانی فرا رو نهد و به تحقق آرمان های پیام آوران الهی مدد رساند.
این پیام به وسیله حجت الاسلام انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرائت شد.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و 40 استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان در هتل آسمان اصفهان برپا شد.
9913/ 6022 /
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اصفهان انقلاب دین قانون اساسی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد