Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:13:28 GMT

بازدید 140 دانش آموز از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۵۷۶۵

بازدید 140 دانش آموز از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: به مناسبت روز جهانی تالاب، 140 دانش آموز به همراه اولیای خود از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکبر کشت‌پرور امروز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در جریان این بازدید همچنین کارگاهی آموزشی در راستای اهمیت و فواید تالاب‌ها برای انسان و موجودات تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش تالاب ها علاوه بر زیستگاهی برای حیوانات، در مهار سیلاب ها و مقابله با کانون ریز گردها بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه پرندگان تالابی در مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی نقش به‌سزایی دارند،اظهار داشت: کارکردهای مثبت تالاب و نقش و اهمیت آنها در زندگی مردم باید برای جامعه تبیین شود تا شاهد کاهش مخاطرات برای آنها باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی و مردم امکان نیست و همه آحاد جامعه باید برای حفظ محیط زیست کوشا باشند.

تالاب‌های یعقوب آباد و الله‌آباد در استان قزوین قرار دارند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پرندگان جامعه حفاظت محیط زیست دانش آموز موزه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش‌های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک‌ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته