Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@05:22:39 GMT

چگونه زمان یائسگی خود را پیش بینی کنید؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۶۳۶۰

چگونه زمان یائسگی خود را پیش بینی کنید؟

هر چقدر هم که با یائسگی باشید ولی نمی توانید جلوی آن را بگیرید ولی می توانید برایش آماده شوید. پس برای آشنا شدن با علایم یائسگی با ما همراه شوید

سن میانگین یائسگی در زنان حدود 51 یا 52 سالگی است. کلمه کلیدی در این جمله " میانگین " است. یعنی ممکن است قبل از این سن رخ دهد یا بعد از این سن رخ دهد یا درست سر وقت اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و تشخیص این که چه زمانی قرار است یائسه شده اید خیلی ساده است –زمانی که یک سال پریود نشده اید.

چگونه زمان یائسگی خود را پیش بینی کنید؟
علائم به اتمام رسیدن چرخه های قاعدگی:
سوال خوبی است. می توانید با توجه به زمان یائسگی مادر یا خواهرتان، زمان یائسگی خود را تخمین بزنید. ولی باید بدانید که شروع یائسگی در هر زنی متفاوت است، حتی بین مادر و دختر.

به همین دلیل است که ما از تعدادی متخصص خواسته ایم علائم به اتمام رسیدن چرخه های قاعدگی را برایمان شرح دهند. به نشانه های کلاسیکی که در ادامه مقاله برایتان شرح می دهیم به صورتی منطقی توجه داشته باشید. یک مطالعه در Maturitas نشان داد زنانی که نگرش منفی به یائسگی دارند، نشانه های بیشتری گزارش می دهند، پس تا حد امکان مثبت نگر باشید. فقط به یاد داشته باشید که یائسگی امری طبیعی است و برای همه اتفاق می افتد. پس نزدیک به دهه 50 زندگیتان که شدید، به علایم دقت نمایید.

1.علایم یائسگی: افزایش وزن

یائسگی ممکن است جزو لیست عوامل عجیب و غریب افزایش وزن نباشد ولی اگر چربی بیشتری به خصوص اطراف شکم تان مشاهده نمودید، ممکن است مقصرش این تغییر هورمونی باشد. بر اساس گفته دکتر لاکیشا ریچاردسون Dr. Lakeisha Richardson، متخصص زنان و زایمان با بیش از 10 سال سابقه در اندام های خصوصی، یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند کلید کاهش علایم یائسگی (افزایش وزن) شود چون این دو عادت با افزایش سن و سبک زندگی در ارتباط هستند.

2. علایم یائسگی: فراموشکاری و کند شدن ذهن

احساس می کنید فراموشکار شده اید یا تمرکز برایتان سخت شده؟ خودتان را سرزنش نکنید. یک مطالعه در مجله علوم اعصاب Neuroscience، روی زنان بین 45 تا 55 ساله نشان داد که با کاهش سطح استروژن در بدن، عملکرد آن ها در وظایف خاص مربوط به حافظه و تمرکز، کاهش پیدا می کند. پس بدانید که تنها شما نیستید که با این مشکل روبرو شده اید. محققان بر اساس مطالعات گذشته خاطر نشان می کنند که بیش از 60 درصد زنان یائسه، کند شدن ذهن را تجربه می کنند.

3. علایم یائسگی: قاعدگی های نامنظم

یائسگی با چرخه های قاعدگی نامنظم همراه است، بنابراین اگر این بی نظمی قاعدگی طوری بود که احساس کردید به زمان اولین سال شروع قاعدگی تان برگشته اید و قاعدگی تان کاملا اتفاقی رخ می دهد، نشانی از شروع یائسگی در شماست. به گفته دکتر کریستینا انزمان Christina Enzmann، استادیار زایمان طبیعی، بیماری های زنان و تولید مثل در دانشکده پزشکی مریلند، نامنظم بودن قاعدگی طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد. به گفته او چرخه قاعدگی نزدیک به یائسگی می توانند کوتاه تر شوند مثلا 21 تا 24 روزبه جای چرخه 28 روزه یا هر چند ماه یک بار ولی با خونریزی شدیدتر. خودتان می دانید که این مورد چه معنایی دارد! یعنی بهتر است در یک تقویم دوره های خود را یادداشت کنید و همیشه پد یا تامپون همراه خود داشته باشید.

4. علایم یائسگی: گر گرفتگی

چه در طول روز یا نصف شب یا هر دو زمان دچار گرگرفتگی شوید یعنی شاهد نشانه اصلی یائسگی هستید. گرگرفتگی می تواند جلوی خواب شبانه راحت شما را بگیرد و شما را بیدار نگه دارد که این خود منجر به عوارض جانبی دیگر مثل خستگی و بی خوابی می شود. به گفته انزمان، " نزدیکتر شدن زمان این گرگرفتگی ها نشان می دهد که به زمان یائسگی نزدیک تر می شوید." علایم اصلی یائسگی با مصرف الکل، کافئین یا غذاهای تند، شدیدتر می شوند. بنابراین به مواردی که باعث افزایش تکرار گرگرفتگی می شوند توجه کرده و از آنها اجتناب کنید.

5. علایم یائسگی: کاهش میل جنسی

اگر احساس می کنید به اندازه گذشته علاقه ای به رابطه جنسی ندارید، ممکن است بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید به یائسگی مربوط باشد. به گفته ریچاردسون، تجویز داروهای هورمونی جایگزین می تواند با این مشکل مقابله نماید. گزینه های متعددی برای درمان جایگزین هورمونی وجود دارد که معمولا پزشکان مطابق شکایتی که زنان دارند، تجویزشان می کنند.

6. علایم یائسگی:افزایش ادرار و نشست ادرار
همانطور که نزدیک شدن به زمان یائسگی باعث نامنظم شدن دوره های قاعدگی شما شده است، فقدان استروژن بدن شما هم در این دوره و زمان می تواند باعث تضعیف مثانه و افزایش ادرار شود.که این می تواند به معنای چندین بار رفتن به دستشویی یا نشت ادرار هنگام خندیدن، عطسه یا سرفه شود. همچنین یائسگی با افزایش خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری همراه است. با نوشیدن آب زیاد که باز هم سبب ادرار بیشتر می شود می توانید از ابتلا به عفونت پیشگیری کنید.

7. علایم یائسگی: درد در طی رابطه جنسی

اگر به یاد داشته باشید به کاهش میل جنسی اشاره کردیم؟ ممکن است این کاهش میل با این مورد ارتباط داشته باشد. به گفته انزمان، یائسگی می تواند منجر به خشکی واژن و در نتیجه دخول دردناک شود. پس مطمئن شوید که واژن خود را با لوبریکانت مرطوب کرده اید تا از این احساس اصطکاک دردناک راحت شوید.

8. علایم یائسگی: تغییرات مو و ناخن

اگر نمی دانید چرا در حال از دست دادن موهایتان هستید یا ناخن هایتان مدام می شکنند، ممکن است دلیلش یائسگی باشد. بنا به گفته کاتلین هاف Caitlin Hoff محقق سلامتی برای موسسه ConsumerSafety، این دو جزو علایم کلاسیک یائسگی هستند. یک مطالعه در مورد یائسگی نشان داد زنانی که با این مشکل روبرو هستند باید توجه بیشتری به تغذیه خود داشته باشند – به خصوص ویتامین ها و مواد معدنی دریافتی – به خصوص اگر تحت استرس قرار دارند. مطمئن شوید به اندازه کافی ویتامین A ، B ، C، روی، منیزیم و کلسیم دریافت می کنید.

9. علایم یائسگی: نوسانات خلقی

نوسانات خلقی قبل از قاعدگی آن هم وقتی خبری از آن نیست می تواند گیج کننده باشد. مشخص شده آن زودرنج شدن و داشتن حس گریه که احساس می کنید جزو عوارض یائسگی است – یا می تواند در اثر سایر علایم یائسگی ایجاد شود. به علاوه اگر از قبل سابقه افسردگی دارید، ورود به یائسگی می تواند آن را بدتر کند. اما اگر تغییر خلق و خو تنها نشانه ای است که تجربه می کنید، و هیچ یک از علایم ذکر شده در این مقاله را ندارید ممکن است این تغییرات احساسی دلیل دیگری داشته باشند. پس با پزشک خود مشورت کنید.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیماری زنان یائسگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229513 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد