Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، استرالیا به دلیل اسکان دادن مهاجران غیرقانونی در جزایر خود با هدف منصرف کردن آن‌ها از اقامت در این کشور با موجی از انتقادات روبرو است.

در این جزایر، شرایط زندگی بالاخص برای کودکان سخت و رنج آور است.

فرانس ۲۴ در این زمینه با پخش تصاویری از جزیره نائورو در عمق اقیانوس آرام گزارش داد، برخی از این کودکان در جزیره نائورو به دنیا آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی استرالیا از سال ۲۰۱۳ دستور دارد پناهجویان را به این جزیره واقع در اقیانوس آرام منتقل کند. در واقع تمامی مهاجرانی که می‌کوشند با قایق و کشتی به استرالیا بروند در صورتی که زنده بمانند راهی این جزیره می‌شوند. در اوت گذشته ۱۰۹ کودک در کمپ‌های این جزیره زندگی می‌کردند.

دیوید کلمن وزیر مهاجرت استرالیا می‌گوید: ما از پنج ماه قبل بی سر و صدا و به شکلی منظم در حال انتقال کودکان از نائورو هستیم. در حال حاضر تنها چهار کودک در جزیره باقی مانده اند، و این کودکان نیز به زودی در آمریکا مستقر خواهند شد. دولت ما کودکان را از نائورو خارج کرده است.

فرانس ۲۴ گزارش داد، از این پس، هیچ کودکی به این جزیره منتقل نشود، اما نزد فعالان مدافع حقوق بشر، دولت استرالیا هیچ ارج و قربی به این دلیل ندارد. در واقع سازمان‌های مردم نهاد می‌گویند که در سال ۲۰۱۶ شکایتی را برای خارج کردن کودکان از جزیره مطرح کرده بودند که تخلیه امروز کودکان نتیجه این تلاش در دادگاه است و از این جهت افتخاری برای دولت فعلی نخست وزیر اسکات موریسون محسوب نمی‌شود.

در واقع نخست وزیر در تبلیغات انتخاباتی اش از ادامه سیاست محکم در قبال مهاجرت خبر داده بود. کمپ‌های نائورو و همچنین جزیره مانوس موضوع اختلافات و بحث‌های موافق و مخالف در متن جامعه استرالیا شده بود. این اردوگاه‌ها همچنین با انتقاد‌های شدید سازمان ملل متحد روبرو بوده است.

از دید سازمان‌های مردم نهاد مانند " پزشکان بدون مرز" این کمپ‌ها به طور مستقیم سلامتی جسمانی و روانی کودکان را در خطر قرار می‌دهند. بت اوکانر روانپزشک " پزشکان بدون مرز" می‌گوید در چهره برخی از این کودکان به وضوح می‌توان نشانه‌های افسردگی و اضطراب را مشاهده کرد. وی تاکید می‌کند حتی اقدام به خودکشی نزد کودکان نه ساله مشاهده شده است.

کمپ‌های جزیره مانوس در سال ۲۰۱۷ بسته شدند، اما به گزارش سازمان‌های مدافع حق پناهندگی، هنوز ششصد نفر در کمپ‌های انتقالی در این جزیره نگهداری می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان

گروهی از پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین، میهمان شهرستان گرمه شدند.

کد خبر 751154

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح