Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@04:45:49 GMT

این ۵ نفر سکه تقلبی می‌فروختند +عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۷۶۹۴

این ۵ نفر سکه تقلبی می‌فروختند +عکس

روزنامه ایران: چندی قبل مأموران پلیس در جریان سرقت شبانه از یک کارگاه ضرب سکه قرار گرفتند. به‌دنبال اعلام این خبر به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد که چند مرد ناشناس شبانه وارد کارگاه ضرب سکه شده و با بستن دست و پای صاحب کارگاه، قالب‌های طلاسازی را به سرقت برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت شکایت‌های متعددی به پلیس رسید که عده‌ای اقدام به فروش سکه‌های تقلبی در بازار کرده‌اند. در ادامه تحقیقات کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌هایی پرداختند که سکه‌های تقلبی پارسیان به فروش رفته بود. طلافروشان مدعی بودند که دو دختر جوان سکه‌ها را به آن‌ها فروخته‌اند. بدین ترتیب چهره دختران و مرد جوانی به‌دست آمد که همدست آن‌ها بودند. در ادامه کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و هویت مرد جوان را شناسایی کردند. درنهایت مشخص شد که مرد جوان با همدستی یکی از دوستانش باندی تشکیل داده‌اند و به همراه نوچه‌هایشان از کارگاه ضرب سکه قالب‌ها را سرقت و اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی پارسیان کرده و آن‌ها را در بازار به فروش رسانده‌اند.


سرقت خودرو‌های مدل بالا
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند علاوه بر ضرب سکه تقلبی، در یک سایت اینترنتی به شناسایی افرادی می‌پرداختند که قصد فروش خودرو‌های مدل بالایشان را داشتند. آن‌ها با این فروشندگان تماس گرفته و در خیابان با آن‌ها قرار می‌گذاشت. در محل قرار خریداران قلابی تصادف ساختگی راه می‌انداختند و زمانی که مالک خودرو برای بررسی تصادف از خودرو پیاده می‌شد، سوار خودرو شده و از محل متواری می‌شدند.
اعضای این باند خودرو‌های سرقتی را اسقاط کرده و لوازم آن را به فروش می‌رساندند یا اینکه آن‌ها را با ترفند جعل سند با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروختند.
خودکشی سارق فراری
با شناسایی مخفیگاه متهمان یکی از سردسته‌های باند و همدستانش دستگیر شدند. درنهایت مخفیگاه سردسته دوم این باند نیز شناسایی شد و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما مرد جوان که پلیس را در چند قدمی خود می‌دید به پشت بام رفت تا از دست مأموران فرار کند. اما وقتی مأموران خود را به پشت بام رساندند متهم که یک جاعل سابقه دار نیز بود با اسلحه‌ای که همراه داشت به زندگی‌اش پایان داد. بازپرس شعبه اول دادیاری دادسرای ویژه سرقت با درخواست انتشار چاپ تصویر متهمان از شاکی‌های احتمالی اعضای این باند خواست برای شکایت به دادسرای ویژه سرقت مراجعه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سکه تقلبی پلیس تصادف ساختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سرهنگ محمدسعید یاری گفت: با وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرکرد، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی گسترده متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و تعداد ۳۰ رأس دام مسروقه از آنها کشف شد.
یاری با اشاره به کشف ۱۴ فقره سرقت احشام و معرفی ۴ سارق به مراجع قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه