Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوسانات قیمت گوشت با تدابیر نهادهای این حوزه در حال کنترل است و این در حالی است که برای تنظیم این بازار روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم از اوراسیا و آسیای میانه وراد کشور می شود و پیش بینی شده با ادامه این روند قیمت گوشت به کیلویی ۲۶ هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، قیمت گوشت قرمز با تدابیر دولت روند کاهشی خود را آغاز کرده است و نهادهای متولی برای اینکار اقدام به وارداتگوشت قرمز و رفع موانع ورود کشتی های نهاده های دامی کرده اند و پجشنبه هفته گذشته شاهد ورود اولین محموله گوشت به کشور با ظرفیت بیش از 40 تن بوده ایم و مسئولان خبر داده اند که روند واردات گوشت تا رسیدن این بازار به تعادل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در راستای رفع مشکلات کمبود عرضه در بازار بنا به گفته «رضا سالمی»، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران 2 قرارداد ۲۰۰ هزار رأسی واردات دام زنده به کشور امضا شده است و حالا در ادامه این مسیر با ورود دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز پیش بینی می‌شود که قیمت دام زنده داخلی به نرخ ۲۶ هزار تومان برسد.

 

«منصور پوریان»، رئیس تامین کنندگان دام کشور در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «با ورود دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز انتظار می‌رود که در روز‌های آتی شاهد کاهش قیمت و ثبات در بازار باشیم. روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم از اوراسیا و آسیای میانه وارد کشور  می‌شود. پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز در نظر دارد که میزان واردات را در ایام پایانی سال افزایش دهد تا از تنش قیمت در بازار داخل کاسته شود

 

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور نرخ مصوب هر کیلو گوشت گوساله منجمد برزیلی را ۲۹ هزار، گوشت گرم گوساله را ۴۰ هزار و گوشت منجمد گوسفندی را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان اعلام و اضافه کرده است: «با توجه برنامه‌های پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی برای واردات دام زنده و گوشت قرمز بعید است که نوسان خاصی در بازار در ایام پایانی سال اتفاق بیفتد. با واردات دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز انتظار می‌رود که نرخ دام زنده به قیمت مدنظر وزیر جهاد کشاورزی که همان ۲۶ هزار تومان است، برسد.»

 

بنابراین گزارش در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار در عمده فروشی‌ها و نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود و هر کیلو دام زنده درب دامداری ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گروه سرود 12 بهمن انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد سرود کانون های مساجد فیلم فجر گوشت قرمز واردات گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شفیعی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 
شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 
وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حوکمتی ارجاع داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟