Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه بعدازظهر امروز شورا در توضیح لایحه عوارض مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه شهری عدم اتمام ساخت و ساز‌ها در مهلت زمان مقرر شده در پروانه است، لذا این لایحه که در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود، مجدداً برای اعمال آخرین ارزش معاملاتی دفترچه قیمت منطقه‌ای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، محمد سالاری  در توضیح لایحه عوارض مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه شهری عدم اتمام ساخت و ساز‌ها در مهلت زمان مقرر شده در پروانه است لذا این لایحه که در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود، مجدداً برای اعمال آخرین ارزش معاملاتی دفترچه قیمت منطقه‌ای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: این لایحه در اصل همان عوارض تطویل است که عنوانش تغییر کرده، یعنی اگر ساختمانی که پروانه ساخت می‌گیرد در پروانه ۲ سال مهلت شروع به آن داده می‌شود و هنگامی که شروع کرد، طبق جدولی براساس تعداد طبقات و متراژ بنا، زمانی برای اتمام آن مشخص می‌شود.

سالاری تصریح کرد: اگر کسی نتوانست در مهلت قانون ساخت و ساز را به اتمام برساند، طبق مصوبه قبلی یکسال مهلت به آن ارفاق می‌شود که یک بار هم می‌تواند تمدید کند، اما اگر بعد از این زمان نیز ساختمان تمام نشد، از آنجایی که مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است باید عوارضی را تحت عنوان عوارض تطویل بپردازد، در اصل این یک بسته تنبیهی برای ساختمان‌های رهاشده است.

وی افزود: این مصوبه در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته و اکنون هم ملاک عمل است، اما معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با توجه به اینکه فرایند صدور پروانه دو مرحله‌ای شده تغییراتی در محتوای مصوبه ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: برای تعاونی‌های مسکن کارکنان نیز به دلیل اینکه برای اتمام به زحمت پول جمع می‌کنند، ارفاقاتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سالاری شهرسازی و معماری شورای شهر تهران عوارض شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.
به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند.
در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران