Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@04:51:19 GMT

کمیته امداد مولود مبارک انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۸۶۱۷

کمیته امداد مولود مبارک انقلاب

به گزارش ایرنا، کمیته امداد که از اندیشه بلند امام خمینی (ره) نشات گرفته، یکی از کلمات طیبه و مبارک برای انقلاب اسلامی است که در این چهار دهه، منشاء خیر و برکات فراوانی برای محرومان، نیازمندان، قشرهای کم برخوردار جامعه و زنان سرپرست خانوار بوده است.
امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده های نیازمند با تاکید بر حفظ کیان خانواده و کرامت و عزت نفس آنان و شناسایی نیازمندان و کوشش در جهت رفع فقر آنان و همچنین شناسایی نیازمندان و کوشش در جهت رفع فقر آنان، تکمیل و توسعه پوشش حمایتی زنان و کودکان بی سرپرست و یا با سرپرست ناتوان، سالمندان و از کار افتادگان نیازمند در سال های اخیر به عنوان اولویت نخست از مهم ترین سیاست های حاکم بر فعالیت این نهاد حمایتی در طول سال های انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترویج فرهنگ کار بین افراد و خانواده های زیرپوشش، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه بیمه ها و تامین مسکن مورد نیاز محرومان با رویکرد بهبود سطح زندگی آنان، فراهم کردن زمینه رشد و اعتلای فرهنگی و اعتقادی و بروز خلاقیت و نوآوری در بین افراد تحت حمایت، شناسایی فقیران و روش های فقر زدایی و ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و تقویت اعتماد مردمی به امداد امام خمینی (ره) از دیگر فعالیت های این نهاد انقلابی به جامعه هدف بوده است.
همچنین این نهاد مبارک توجه ویژه ای به قشردانشجو و دانش آموز که سرمایه های بزرگ این مملکت هستند، داشته است که نشان می دهد نگاه بلند امام خمینی (ره) تنها حمایت اقتصادی نبوده بلکه کمک فرهنگی، علمی، هویتی، مهارتی و شخصیتی نیز بوده است.
کمیته امداد هرمزگان در این مدت 40 سالگی انقلاب حدود 75 هزار خانوار و 14 هزار دانش آموز و 2 هزار و 400 دانشجو را زیر پوشش حمایتی خود قرار داده است و با دادن تسهیلات و توانمندی و همچنین خودکفایی هر ساله حدود 10 درصد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

**پیشتار انقلاب در ارائه خدمات به قشرهای نیازمند جامعه
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان اظهارداشت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به قشرهای نیازمند و محروم جامعه همواره پیشتاز است.
علی الهیاری افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی برای همگان قابل لمس است و نسل‌ هایی که دوران قبل از انقلاب را درک کرده ‌اند، براحتی می ‌توانند مقایسه صحیح و درستی نسبت به عملکرد نظام داشته باشند.
وی بیان داشت: تغییرات قابل ‌توجهی در وضعیت بهداشت، معیشت، راه‌های مواصلاتی، ارتباطات، سطح تحصیلات و امید به زندگی در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: 70 درصد از خدمات ارایه شده این نهاد در حوزه روستایی و 30 درصد در حوزه شهری ارائه ‌شده است.

**خانه دارشدن 38 هزار خانوار کمیته امداد پس از انقلاب
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 38 هزار خانوار نیازمند و زیر پوشش این نهاد صاحب‌ خانه شدند.
الهیاری افزود: همچنین دراین چهار دهه انقلاب، 110 هزارجوان هرمزگانی زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان از جهیزیه مناسب بهره مند شدند و به 129 هزار دانشجو نیز خدمات فرهنگی و بورسیه های تحصیلی توسط این نهاد انقلابی ارایه شد.
وی بیان داشت: اعطای تسهیلات خوداشتغالی به 59 هزار خانواده نیازمند، پرداخت 93 هزار و 950 فقره وام بی بهره (قرض‌ الحسنه) کارگشایی و همچنین اعطای سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در پنج ساله اخیر از دیگر خدماتی است که پس از انقلاب توسط کمیته امداد هرمزگان صورت گرفته است.
این مسوول تاکید کرد: همه مناطق به ‌تناسب نیازهایشان از غرب تا شرق، جامعه هدف در امر خدمت‌ رسانی بوده‌اند اما در این میان مناطق شرق استان همچون جاسک، سیریک، بشاگرد و رودان به علت شرایط اقلیمی و محرومیت از خدمات بیشتری بهره‌مند شده‌اند.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب خلاقیت سرمایه کمیته امداد امام خمینی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟

به گزارش صدای ایران از ایسنا،حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار