Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر در ۳۳ رشته تحصیلات تکمیلی در قالب دوره‌های کوتاه و بلندمدت دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، محمد رضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته در جمع خبرنگاران به دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی چهار دهه انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: این دانشگاه در تمامی عرصه‌ها اعم از آموزش، بهداشت، درمان، دارو، پژوهش و توسعه فضا‌های فیزیکی به افتخارات و موفقیت‌های زیادی نائل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارابی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۶۰ عضوهیأت علمی، ۹ هزار و ۵۲۱ دانشجو درتمام مقاطع تحصیلی مشغول هستند و ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دارای تحصیلات تکمیلی بوده و افتخاراتی را در تمامی زمینه‌ها کسب کرده است. در این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۲۰ درصدی دانشجویان خارج از کشور فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مشکل اصلی که ما با آن روبه‌رو هستیم، تعیین سقف بیمه خدمات سلامت است. ما به دلیل عدم قبول سقف بیمه سلامت دچار مشکل و بدهکاری هستیم. همچنین پذیرش بیمار نسبت‌به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: تعیین سقف اعتبارات آسیب جدی درحوزه سلامت به خصوص برای بیماران را ایجاد خواهد کرد. البته در این زمینه اقدام چشمگیری نیز داشته‌ایم که سبب صرفه‌جویی و بهینه‌سازی ۵۰ میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

دارابی بیان کرد: در صورت ادامه مشکل در زمینه بیمه، مجبور به تعیین سهمیه برای پذیرش بیماران هستیم، زیرا سقف اعتبارات آسیب جدی را در زمینه درمان برای مردم ایجاد خواهد کرد. در سال ۹۷، سقف تعیین‌شده بیمه، ۴۵۴ میلیارد تومان است. این بدین معناست که بیشتر از این رقم نباید درآمد داشته باشیم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خصوص تامین داروی بیماری‌های خاص مشکلی نداشته‌ایم فقط در تامین چند مورد آن به دلیل نبود منابع اولیه مشکل داشتیم که با جایگزین‌کردن دارو سعی کردیم این کمبود را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه جذب دانشجویان خارجی علاوه بر دانشجویان کارشناسی و عمومی به جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز توجه شده است اظهار کرد: در حال حاضر در ۳۳ رشته تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد، phd، تخصص، فلوشیپ و فوق تخصص در قالب دوره‌های کوتاه و بلند مدت دانشجوی خارجی جذب دانشگاه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشجویان خارجی علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز