Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:09:14 GMT

آغاز سفر دوره‌ای لاوروف به چند کشور آسیای مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۸۷۴۰

آغاز سفر دوره‌ای لاوروف به چند کشور آسیای مرکزی

وزیر خارجه روسیه سفر دوره‌ای خود به منطقه آسیای مرکزی را آغاز کرده که در جریان آن در بیشکک، دوشنبه و عشق‌آباد، مذاکراتی را درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با روسای جمهوری و وزرای خارجه قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان انجام خواهد داد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در نخستین روز از سفر دوره‌ای خود به کشورهای آسیای مرکزی، به بیشکک سفر می‌کند تا مذاکراتی را با مقامات بلندپایه قرقیزستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاصد بعدی لاوروف، تاجیکستان و ترکمنستان خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه امروز با "سورن‌بایف ژئن‌بیکوف" رئیس جمهوری قرقیزستان دیدار کرده و سپس مذاکراتی را با "چنگیز آیداربیکوف" همتای قرقیزستانی خود خواهد داشت. یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوی دو طرف فراهم سازی مقدمات سفر آتی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به بیشکک است که احتمالا در اواخر ماه مارس انجام خواهد شد.

در بیانیه وزارت ارجه روسیه در این رابطه تاکید شده که قرقیزستان «شریک راهبردی و متحد روسیه در آسیای مرکزی است و همکاری‌های دو کشور جنبه‌های مختلفی داشته و نشان دهنده نزدیکی مواضع مسکو و بیشک در مسائل منطقه‌ای و بین المللی است.    

لاوروف از پایتخت قرقیزستان عازم دوشنبه خواهد شد تا مذاکراتی را با "امامعلی رحمان" رئیس جمهوری و "سراج‌الدین مهرالدین" وزیر خارجه تاجیکستان انجام دهد که در جریان آن دورنمای روابط در زمینه سیاسی، اقتصادی-تجاری و انسانی و همچنین برنامه همکاری‌های دو وزارت‌خانه در سال 2019 امضاء خواهد شد. وزیر خارجه روسیه همچنین برای دانشجویان دانشگاه اسلاو تاجیک-روس سخنرانی خواهد کرد.

دومین نشست مشورتی رهبران کشورهای آسیای مرکزی در تاشکند برگزار می‌شودافغانستان: نقطه اصلی همگرایی منافع بازیگران مهم جهانی در آسیای مرکزیتهدید افغانستان بر وضعیت قرقیزستان و آسیای مرکزی

و در نهایت وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه به عشق‌آباد عزیمت می‌کند تا با "قربانقلی بردی‌محمدوف" رئیس جمهوری ترکمنستان دیدار و با "راشد مریدوف" همتای خود گفتگو کند. وزرای خارجه دو کشور برنامه همکاری‌های دوجانبه برای سال‌های 2020-2019 را امضاء خواهند کرد. در این سفر مسائل مهم در دستورکار روسیه-ترکمنستان و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی، از جمله مسائل مربوط به منطقه دریای خزر مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه اخبار "روسیه" سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه اخبار روسیه سرگئی لاوروف آسیای میانه اخبار روسیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه