Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار، بهروز آقایی در بازدید البروانی، سفیر عمان در ایران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با توجه به اینکه این بندر بر خلاف دیگر بنادر کشور که در خلیج فارس و تنگه هرمز قرار دارد، در شمال اقیانوس هند واقع شده و دسترسی مناسبی به دریا و قابلیت آسان توسعه پسکرانه دارد، در واقع کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر دسترسی کشور‌های افغانستان و CIS (محصور در خشکی) به کشور‌های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که رشد و توسعه پایدار بر پایه اقتصاد دریا محور از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است ادامه داد: رقابت پذیری کالا‌های ترانزیتی و توسعه اقتصادی و تجاری کشور‌های همسایه از طریق بهره گیری از قابلیت‌های ساختاری و مزیت‌های جغرافیایی بندر چابهار، به عنوان یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی منطقه در رونق اقتصاد دریا محور منطقه تاثیرگذار است.

آقایی با اشاره به افتتاح بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت اصلی جذب سرمایه گذار، ایجاد ترافیک بار و راه اندازی خطوط مختلف کشتیرانی است.

باتوجه به رغبت کشور عمان برای حضور تجاری در بندر چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی بسته پیشنهادی به سفیر عمان در ایران را سرمایه گذاری در تامین تجهیزات استراتژیک و اپراتوری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی با مدل BOT، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری و اپراتوری اسکله ۵ بندر شهید کلانتری و مشارکت تجار عمانی برای پایداری خط مسافری مسقط-چابهار عنوان کرد.

در جریان سفر البروانی به چابهار، از ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری که از مجهزترین ترمینال‌های مسافری دریایی کشور با قابلیت جابه جایی همزمان ۶۰۰ مسافر است بازدید شد.

انتهای پیام/ ا

 سفیر عمان از  ایران بازدید کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتیرانی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد