Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت و درمان در صحن علنی امروز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه و در جریان بررسی صلاحیت نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت به عنوان موافق گفت: بار‌ها از من سئوال کردند که چرا کار طبابت را رها کردی و به کار سیاست و اجرا روی آوردی.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ سمت‌های مختلفی در نظام فرهنگستان، نظام پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی داشتم، اما در اعتراض به گروگان گرفتن اجساد مردم در بیمارستان‌ها از این سمت‌ها کناره گرفتم، زیرا معتقدم شأن مردم بسیار بالاتر از آن است که بگوییم ابتدا پول دهید تا بیمار شما را بستری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت تأکید کرد: در اواخر سال ۹۱ حجت‌الاسلام روحانی از ما خواست تا به میدان بیاییم و برای انتخابات ریاست جمهوری وی را همراهی کنیم، اما ما شرط گذاشتیم که باید برای مردم در بحث بهداشت فکری شود و مردم از جیب خود برای سلامت کمتر هزینه کنند تا اینکه در دولت یازدهم طرح تحول سلامت به جریان افتاد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: کشتی سلامت در حال حرکت بود، اما کاپیتان آن اعلام کرد که سوخت کافی نیست و شاید ما را به هدف نرساند بر این اساس نمی‌توان کشتی را در میانه راه متوقف کرد لذا اکنون کاپیتان کشتی در حال تغییر است.

وی افزود: سعید نمکی به مسائل بهداشتی و سلامت با توجه به سابقه‌اش در وزارت بهداشت و درمان آگاهی دارد و همچنین وی به دلیل حضور و معاونت سازمان برنامه و بودجه بر بودجه سلامت هم اشراف داشته و می‌تواند کمک کند.

نوبخت بیان کرد: نمکی روز گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس برنامه‌های خود را درباره اجرای پرونده سلامت الکترونیکی و دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و اعضا هم با حضور وی در وزارت بهداشت و درمان موافقت کردند؛ حتی پزشکان هم طی یک میتینگی هفته قبل نمکی را تأیید کردند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی  در انتها و در کنایه به سخنان رئیس جمهور در این جلسه گفت: ما تاکنون زینت‌النسخه نشنیده بودیم، اما زینت‌الدعا شنیده بودیم و معمولاً بر روی نسخه‌های بیمار هوالشافی و ... می‌نویسیم.

شایان ذکر است رئیس جمهور امروز در سخنان خود در حمایت از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان با انتقاد از پزشکان گفت که پزشکان اعلام کرده‌اند تنها اسم نوشته شده در نسخه‌ها داروی اصلی است و مابقی صفحه بیمار را به عنوان زینت‌النسخه پر می‌کنند، چون اگر تعداد دارو کم باشد بیمار فکر می‌کند این پزشک، پزشک خوبی نیست و نتوانسته بیماری را تشخیص دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز سلطان‌آباد اظهار کرد: سند تحول بنیادین نصیحت نیست، مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است.

امام جمعه خوشاب گفت: خلاصه و چکیده سند تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف اجتماعی، جسمی، روحی، روانی و علمی افرادی مانند کاظم آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه علمی رویان و مرحوم حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از معلمان قدر دانی و تشکر کنیم چرا که فرزندان ما را که آینده ساز کشور هستند تربیت می‌کنند، افزود: حتی معلم ریاضی و شیمی که برخی فکر می‌کنند نقشی در تربیت دانش آموزان ندارند با حلمشان، صبوری و نحوه برخورد با انسان‌ها را به دانش آموزان در کلاس درسشان عملی آموزش می‌دهند.

تیجانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مکتب تشیع افزود: برخی با فهم حقیقت مقابل آن می‌ایستند.

امام جمعه خوشاب با بیان اینکه دشمنان اسلام با مرجع سازی در لندن و حمایت از آنها مقابل مرجعیت ایستاده اند، گفت: نمونه آن را می‌توان در طول تاریخ به افرادی اشاره کرد که در مقابل امام جعفر صادق (ع) ایستادند و متصوفه، زندیق و مکاتب مختلفی را در مقابل فقه جعفری و مکتب حضرت امام جعفر صادق (ع) ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: هیچ وقت نمی‌توان نور خورشید را انکار کرد و علی رغم تمام تلاش‌های دشمنان اسلام نتوانستند مذهب تشیع نام و اقدامات امام ششم شیعیان را انکار و از تاریخ پاک کنند.

کد خبر 6095852

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری