Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی تاکنون مشکلات فروانی را برای نظام اقتصادی و مالیاتی کشور به دنبال داشته است، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد برخلاف شرایط مندرج در قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن برای افراد فاقد شرایط (بی‌سواد- فاقد تمکن مالی- فاقد صلاحیت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) کارت بازرگانی صادر می‌شود که این امر در ادامه منجر به سوءاستفاده‌های گسترده و عدم پرداخت مالیات می‌شود.   وی افزود: پرونده‌های متعددی در اجرای ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و سایر مقررات مربوطه برای سوءاستفاده کنندگان از این کارت‌ها به منظور وصول مالیات‌های متعلقه در مراجع قضایی درحال پیگیری است.   مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور باتاکید براهمیت راه اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی، گفت: با تاکیدات مقامات محترم در قوه قضاییه و برگزاری جلسات متعدد مقرر شد به منظور پیشگیری از صدور کارت بازرگانی برای اشخاص فاقد شرایط و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، برابر تکلیف مقرر در بندت ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز با ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری برای تجارت داخلی و خارجی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق تعاون مرکزی، صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی از طریق سامانه فوق ساماندهی شود.   وی باانتقاد از عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه به منظور راه اندازی این سامانه، اظهارداشت: باتوجه به اینکه باگذشت بیش از یک سال تاکنون سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی ایجاد نشده است، عدم همکاری درخصوص راه اندازی این سامانه از طریق مراجع نظارتی و قوه قضاییه پیگیری خواهد شد.   ریاحی با بیان اینکه برخورد با سوءاستفاده کنندگان از کارت‌های بازرگانی مورد مطالبه جدی مودیان محترم مالیاتی می‌باشد، تاکیدکرد: از این پس هر مورد کارت بازرگانی که برخلاف قوانین مربوطه صادر شود مراتب به دادستان محترم قوه قضاییه و انقلاب شهرستان‌های مربوطه اعلام می‌شود تا با عوامل صدور و سوء استفاده از آن به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه برخورد مناسب صورت پذیرد.   وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مسئولیت اتاق بازرگانی در صدور اینگونه کارت‌ها، شایسته است اتاق مذکور در خصوص راه‌اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی همکاری لازم را با دستگاه‌های ذیربط انجام دهد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان امور مالیاتی کارت های بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

در گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که در این میان نام دانشگاه اراک نیز به چشم می‌خورد.

کد خبر 6097113

دیگر خبرها

  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ