Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@03:42:01 GMT

بازي با متغيرهاي پولي خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۰۵۶۲

بازي با متغيرهاي پولي خطرناک است

خبرگزاري آريا- يک کارشناس پولي و بانکي گفت: بازي با متغيرهاي پولي يک بازي خطرناکي است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديواقتصاد، ايمان زنگنه افزود: درآمدهاي دولت به احتمال زياد در سال آينده محقق نخواهد شد وقتي نااطميناني نسبت به تحقق پذيري درآمدهاي دولت از محل فروش نفت يا ماليات در کشور وجود دارداين گمانه را تقويت مي کند که نمايندگان مجلس مي خواهند بودجه را به نوعي از طريق سياست هاي پولي تراز کنند که يک اقدام بسيار نادرستي است چون در افزايش تورم طي سال آينده تاثير گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ضمن اشاره به اينکه تورم در اقتصاد ايران ريشه پولي دارد، اظهارداشت: نخستين خاستگاه بروز و ظهور تورم در اقتصاد کشور وقتي که بانک مرکزي درآمدهاي ارزي را به ريال تبديل مي کند.
اين کارشناس پولي و بانکي گفت: قانوني در کشور وجود دارد که به سازمان امور مالياتي اجازه مي دهد از شرکت هاي دولتي و بانک ها بابت سود عملکردي مورد تصويب در مجامع ماليات دريافت کند.
وي در ادامه افزود: نمايندگان مجلس بر اين باورند که موضوع مزبور را مي توان به بانک مرکزي هم تسري داد در حاليکه اين نهاد پيشتر مشمول قانون مورد اشاره نبوده است.
زنگنه تصريح کرد: امسال بانک مرکزي بر اساس قرائت جديد نمايندگان مجلس مشمول اين قانون شده است.
وي همچنين به نقل از «عبدالناصر همتي» رئيس کل بانک مرکزي گفت: تراز درآمد حاصل از خريد و فروش ارز نهاد مزبور منفي است و اين موضوع هم به نرخ تسعير ارز مربوط مي شود.
اين کارشناس پولي و بانکي افزود: نرخ پيشين تسعير ارز سه هزار و 800 تومان تعيين شده بود که با افزايش نرخي که بعدها اتفاق افتاد سازمان امور مالياتي معتقد به اينکه بانک مرکزي درآمدي از اين محل کسب کرده است.
وي در ادامه يادآورشد: بانک مرکزي جزء دستگاه هاي خاصي است که در مورد سودآوري اين نهاد به مثابه ديگر شرکت هاي دولتي نبايد نگاه کرد چون هر گونه تغييري در دارايي هاي بانک مرکزي تاثير مستقيم بر روي پايه پولي و نقدينگي کشور مي گذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازي پولي خطرناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا