Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «سعید نمکی» وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه رای اعتماد در صحن علنی مجلس بیان کرد: اولین سوالی که در ذهن نمایندگان مطرح است این است که طرح تحول نظام سلامت به کجا خواهد رفت؟ از کسانی که برای توسعه زیر ساخت های سلامت تلاش کردند قدردانی می کنم همچنین از کلیه وزرای بهداشت پس از انقلاب خصوصا از آقای قاضی زاده هاشمی که تلاش های زیادی در این زمینه داشتند تا طرح نظام سلامت را به ثمر برسانند ازایشان هم قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طرح نظام سلامت مشکلات خاصی را از دوش مردم برداشت. من به عنوان کسی که منابع مالی این طرح را دنبال می کردم نقاط قوت این طرح را پیش خواهم برد. در این زمینه بسته هایی برای حمایت بیماران در خصوص بستری شدنشان ، بسته هایی برای بیماران خاص و همینطور برای ماندگاری طبیب در نقاط محروم حمایت هایی خواهیم داشت.

نمکی مطرح کرد: این طرح نقصان هایی هم دارد که باید در جنبه های اقتصادی آن به واکاوی بپردازیم. تلاش می کنیم طرح را به گونه ای ببریم که متخصصین اقتصادی هم بپذیرند. باید عرض کنم این است که انچه   در زمان وزرات هاشمی به عنوان مصوبات تاسیس در نقاط مختلف کشور است چک های معتبری است و پروژه های آن انجام می شود.

نمکی در صحن مجلس گفت: سعی می کنیم با منطقی کردن هزینه ها و بردن خدمات به سمت محرومین در توزیع منابع عادلانه تر رفتار کنیم. احیا طب سنتی برنامه و ایجاد شفافیت در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی از اقدامات اولیه ما در زمینه دارو است. تهیه داروهای نوترکیب با کمک شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

او در خصوص بخش آموزش و پژوهش بیان کرد: امروز ما مراکز ارجاع بیمار از خارج کشور شدیم اما هنوز آموزه های ما جامع محور نیست. دانشجو علوم پزشکی درحصار دانشگاه تربیت می شود. به جای آموزش دانشگاه محور باید به سمت آموزش جامع محور برویم. ما طبیب تربیت می کنیم نه حکیم. ما باید حکیم بپروریم. ما تحصیلات تکمیلی را بیهوده نوسعه می دهیم.

نمکی گفت: باید بدانیم چه کسی با چه هزینه های توسطی چه کسی وبرای چه جایگاهی تربیت می شود. منابع کشور را آموزش دورمیریزیم. در پژوهش نیز جزیره ای عمل می کنیم. 

وزیر پیشنهادی بهداشت بیان کرد: می خواهم از تعامل با مجلس بگویم؛ با مجلس اهل تعامل هستم. زمانی که در سازمان برنامه بودجه بودم به نمایندگان احترام می گذاشتم،معتقدم احترام به نماینده احترام به مردم است. اگر مرا بپزیرید دست برادری به سویتان دراز می کنم.

او گفت: قبل از آمدنم، آنان که  به تنگناها اگاه بوند پرسیدند تو که اوضاع را می دانی چرا می روی گفتم: می روم شاید چراغ امید پیرزنی که کلنگ مرکز سلامت روستایش زده شده است، خاموش نشود.تا به قول رهبری بیمار در بیمارستان به جز اندوه بیماری غم دیگری نداشته باشد . تا خانواده تنگ دست برای خرید داروی تقلبی و پرداخت به دلال خانه اش را به حراج نگذارند . مرا عشق می برد نه سودای وزرات. عشق خدمت به محرومین در دور ترین نقاط کشور. راهی سخت در پیش دارم پس اگر قبولم کردید رهایم نکنید تنهایم نگذارید، یاری ام کنیم.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت صحن علنی مجلس عشق منابع مالی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه، شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. - اخبار سیاسی -

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص زنان در کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و به تناسب مسئله رسیدگی به ارتقا بهداشت مادر و کودک و سلامت زنان و کودکان وابسته به تخصص مهم زنان و زایمان است.

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

 

وی با بیان اینکه عدم تامین امکانات اولیه اسکان برای متخصصان خانم در شهرستان‌ها معمولا باعث می‌شود که این پزشکان خانم کمتر در مناطق محروم مشغول طبابت شوند، خاطرنشان کرد:  برای عبور از این بحران دولت می‌تواند با دادن امکانات بیشتر تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که تمامی این موارد در بند‌های مختلف آن گنجانده شده، حضور متخصصان زنان را در شهرستان‌ها را بهبود بخشد.

محمد بیگی ادامه داد: اگر این امکانات به طور کامل مهیا شود چه بسا پزشکان متخصص زنان بتوانند با خانواده در آن منطقه حضور پیدا کنند و منافاتی هم با بحث خانواده محوری آنها نداشته باشد و به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در قانون جوانی جمعیت تعیین کرد که مراکز سطح سه ناباروری و درمان ناباروری در استان‌ها ایجاد شود و برای ارتقا حوزه مامایی و بیماری‌های مربوط به زنان هم بندهای خوبی گنجانده شده است.

نماینده قزوین در مجلس توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه ما شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. کشور ما با ابر چالش جمعیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش جمعیت مهمترین مشکل ما است خاطرنشان گفت: وقتی می‌توانیم این مهمترین مشکل را حل کنیم که مهمترین اولویت ها و توجهمان را به تامین نیروی انسانی و ارتقا سلامت مادر و کودک تخصیص دهیم.

محمد بیگی با انتقاد از اینکه این اولویت را در حال حاضر مشاهده نمی‌کنیم، گفت:سهم سلامت از جی دی پی زمانی تا هشت درصد افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر حدود 3 و نیم درصد است.

وی افزود: تا وقتی که نگاه تصمیم گیران و قانون گذاران ما به حوزه سهم سلامت, تامین نیروی انسانی نگاه اولویت دار نباشد نه می‌توانیم مسئله جمعیت را حل کنیم و نه می‌توانیم کمبود پزشک متخصص زنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • حمله به اینزاگی: بیش از حد بزرگش کردید!
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود