Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@02:49:51 GMT

ورود به محدوده زوج و فرد سابق؛ فقط ۸۰روز

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۱۰۵۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:شرایط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران همانند سال گذشته است.

محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل شهرداری تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران گفت:تا زمانی که ابلاغ قانونی در خصوص عدم دریافت عوارض زوج و فرد به شهرداری تهران نشده است، مردم باید عوارض ورود به محدوده را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخلفان فکر نکنند به دلیل ابهام قانون، جرایمشان بخشیده می شود.

وی ادامه داد:از تابستان سال آینده طرحی به نام زوج و فرد نخواهیم داشت. شهروندان می توانند هر روزی که کار داشتند با انتخاب خودشان به محدوده وارد شوند. در هر فصل 20 روز و جمعا در سال 80 روز می توانند وارد محدوده شوند و اگر بخواهند مازاد آن به محدوده بیایند، باید عوارض پرداخت کنند. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه عوارض در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان طرح زوج و فرد سابق نصف رقم طرح ترافیک است،اظهار کرد:ساکنان محدوده زوج و فرد به ازای یک ماشین در هر واحد مسکونی می توانند به صورت نیم بها وارد محدوده کنترل آلودگی هواشوند. 

او گفت:همچنین در سال آینده میزان تخفیف معاینه فنی برتر از 20 به 25 درصد افزایش خواهد یافت و به شهروندان توصیه می کنیم که حتما معاینه فنی برتر بگیرند.ابهامی که در خصوص دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد در لایحه سال گذشته وجود داشت، امسال به طور کامل برطرف شده و شهروندان هم عوارض و هم جریمه باید پرداخت کنند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد:البته این توافق را با پلیس راهور کرده ایم که اگر کسانی که وارد محدوده شده و عوارضشان را پرداخت نکرده اند، تا 30 روز مهلت دارند عوارض بدهند و در این صورت جریمه شان بخشیده می شود. اگر بعد از 30 روز عوارضشان را ندهند، علاوه بر عوارض، جریمه هم می شوند.

او ادامه داد:شرایط اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران مانند سال گذشته است و بنا داریم تا در جلسه ای با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، نحوه اعطای طرح به خبرنگاران را بررسی کنیم.

پورسیدآقایی در پایان اظهار کرد:به شهرداری تهران اجازه داده شده است تا نرخ طرح ترافیک را بر اساس میزان تورم تا آخر سال محاسبه و حداکثر تا 15 درصد افزایش دهد. همچنین درباره طرح ترافیک جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران نیز شرایط اعطای طرح مانند سال گذشته است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CDP برچسب ها: تورم ، حمل و نقل شهری ، شورای شهر

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تورم حمل و نقل شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟