Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در کارگاه آموزشی محتوایی پاسداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی که در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برزگزار شد، با اشاره به اینکه باید به دانش‌های آینده‌پژوهی و آینده‌نگری توجه شود، بیان کرد: آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری از دانش‌های جدید هستند که راه و روش حرکت در آینده را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دشمن به‌ عناوین‌ مختلف از بازی‌های موبایلی گرفته تا لباس و غذا بر ما رفته‌رفته تسلط پیدا می‌کند، افزود: تحولات در جامعه به‌ سرعت در حال تغییر است و باید تبلیغ اسلامی بر اساس تحولات فرهنگی و سبک زندگی انجام شود و دشمن برای برنامه‌های خود آینده‌پژوهی و آینده‌نگری وسیعی انجام می‌دهد.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید همیشه از تحولات فرهنگی و سبک زندگی جدید مطلع باشیم، ادامه داد: باید در این مسیر مطالعه بیشتر شود و همگام با تحولات حرکت کرد، که اگر چنین نشود رفته‌رفته مخاطبین خود را از دست خواهیم داد.
حجت‌الاسلام حریزاوی مشکلات به وجود آمده در کشور را نتیجهٔ تلاش‌های شبانه‌روزی دشمن و غفلت بعضی عناصر داخلی دانست و تصریح کرد: اتفاقاتی که در عصر مدرنیته در حال رخ دادن است باید رصد شود و کارهایی تولید شود که جوان‌پسند، جوان فهم، با استدلال مناسب و به شیوهٔ امروزی باشد، خدایی نکرده جوری نشود که ما از دنیای تبلیغ جا بمانیم.
وی گفت: ما مضطریم به اینکه گام‌به‌گام با تحولات فرهنگی و سبک زندگی همراه شویم و نه به معنای تبعیت از آن، بلکه به معنای اینکه مطلع باشیم و برای آن راهکار ارائه دهیم و درعین‌حال که در تعارض بین سنت و مدرنیته طبیعتاً ما به‌راحتی از سنت قطعیِ شرطیه خود دست برنمی‌داریم.
حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: ما قرار نیست از مبانی عدول کنیم اما روی اتفاقاتی که در زندگی ما رخ می‌دهد باید حساس و آگاه باشیم و این بحث از ضرورت‌های تبلیغ است و لازمهٔ آن به‌روز بودن و مطالعهٔ پیوسته و پر مطالعه بودن است.
وی با اشاره به سرگذشت انقلاب صنعتی، گفت: چهار مرحله انقلاب صنعتی رخ‌داده است و این چهار مرحله در بی‌دینی ما تأثیر گذاشته است و ما به‌عنوان مسئولین رسمی ماجرای دین موظف هستیم که نوع اتفاقاتی که در انقلاب صنعتی و مدرنیته افتاده را رصد کنیم تا بتوانیم در مورد نوع دین‌داری مردم نظر بدهیم و هم‌اکنون در عصری هستیم به‌عنوان هوشمند سازی اشیا و همه‌چیز مطرح است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: هوشمند سازی اشیا موجب شده است اولاً هزینه‌ها کمتر شود و در ثانی دقت انسان‌ها کمتر شود و انسان‌ها کم‌حوصله‌تر شوند.
حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی با بیان اینکه برای همراه شدن و مدیریت درست فنّاوری باید وقت صرف کرد و با مطالعه و تحقیق پیش رفت، افزود: باید تلاش شود در مسیر موضوعات هدفمند حرکت کرد که تصمیم فرد را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: باید گفتمان‌های کارآمد و لازم و کافی مورد توجه قرار گیرد و گفتمان‌ها رو به آینده هدف‌گذاری شود.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آیندهٔ جهان بر چهار پایه استوار است، گفت: ما در موضوعاتی توانمندی و رشد داریم که عامهٔ مردم اثر آن را درک نمی‌کند، مثلاً نانو از افتخارات ماست که توسط دانشمندان کشور به آن دست پیداکرده‌ایم و کارهای زیادی در این زمینه انجام می‌شود.
وی افزود: در حوزهٔ ارتباط با مخاطب بعضی از موضوعات که از آن‌ها به‌ عنوان مباحث کارآمدی یاد می‌کنیم، توجه مخاطب را جلب نمی‌کند به دلیل اینکه مخاطب را به یک تصمیم نمی‌رساند.
معاون آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه دشمن از تمام ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در حال استفاده است، ادامه داد: دشمنی که به دنبال متشنج کردن بازار ارز و سکه بود اکنون رفته‌رفته به سمت متشنج کردن بازار تغذیهٔ مردم از قبیل گوشت و مایحتاج ضروری مردم به‌پیش می‌رود و در بخش غذا به دنبال نفوذ در کشور است و می‌خواهد بحران ایجاد کند، که می‌طلبد مسئولین در این زمینه هوشیارانه‌تر عمل کنند.
حجت‌الاسلام حریزاوی در خصوص چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: گفتمان کارآمدی، کارآمد و کافی نیست، باید رو به آینده صحبت کنیم و باید مردم را برای یک آینده جدی و سخت آماده کرد و مردم ما باید بدانند که بخشی از هزینه‌هایی که می‌پردازند مربوط به جمهوری اسلامی است و بخش بیشتر آن مربوط به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی با اشاره به اینکه این گفتمان کارآمد نیست به دلیل اینکه تمرکز آن روی یک سری از مؤلفه‌هاست و از یک سری دیگر غافل است، ادامه داد: اگر مردم ما متوجه علت قیام و علت وقوع انقلاب اسلامی نشوند، خودبه‌خود به سمت زندگی توأم با رفاه‌طلبی سوق پیدا می‌کنند و از اصل هدف که پیاده کردن اسلام ناب است غافل می‌شوند و همه باید بدانند ما فقط به دنبال رفاه نیستیم، ما به دنبال انسان‌سازی و انسانیت انسان هستیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان دارالقرآن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی تاکید کرد: باور داریم رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

17 اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود