Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@22:33:26 GMT

افتتاح ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۱۳۳۶

افتتاح ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در شهرستان رشت

محمدمهدی قربانیان، مدیر مرکز امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از راه اندازی مرکز تخصصی آموزش مجازی قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با اهتمام ویژه، تمامی ظرفیت‌های موقوفات و بقاع و... خود را در جهت تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام به کار گرفته است و مراکز مختلفی در سراسر کشور کار آموزش بالاخص حفظ قرآن را شروع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به عدم وجود امکانات آموزشی یکسان در شهرستان‌ها، اداره امور قرآنی بر آن شد تا با تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، گامی در جهت توسعه کمی و کیفی فرهنگ قرآنی در داخل و خارج از استان بردارد.

قربانیان گفت: این مرکز از سال 1395 در بقعه آخوند مزار(ع) آستانه اشرفیه با تعداد معدودی قرآن آموز و دو کارشناس شروع به کار کرد اما از سال 96 به مرکز استان و در جوار بقعه متبرکه دانای علی(ره) منتقل شد؛ در این مرکز اکنون 4 کارشناس خانم و 2 کارشناس آقا که همگی حافظ کل قرآن کریم می‌باشند، با حدود 510 قرآن آموز متناوب و 140 قرآن آموز مستمر، در حال فعالیت آموزش حفظ قرآن کریم از طریق تلفن می‌باشند.

مدیر مرکز امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز، 15 بهمن ماه ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی استان گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

وی گفت: نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن، تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایجاد شبکه غیرحضوری آموزش روخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر و مشاوره در کشور، زمینه سازی جهت دسترسی آسان به کلاس‌های آموزشی، مشاوره، آزمون، رفع محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم، بهره گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم، استفاده از کارشناسان مجرب و توانمند در زمینه آموزش‌های قرآنی، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری قرآن بوسیله ایجاد بسترهای نوین آموزشی، زمینه سازی جهت ایجاد ارتباط تلفنی، مکاتبه ای، اینترنتی و شبکه های اجتماعی تلفن همراه جهت آموزش قرآن، ارزشیابی مستمر و پیوسته از وضعیت قرآن آموزان، تهيه ابزارها و وسایل آموزشی و کمک آموزشی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن می‌باشند.

قربانیان در خصوص شرایط ثبت‌نام در دوره‌های مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، بیان کرد: قرآن‌آموزان می‌بایست تمامی مشخصات درخواستی را به صورت صحیح در سایت www.quranhefz.ir تکمیل کرده و در هنگام پر کردن نام کاربری و بارگذاری تصویر خود، شئونات اسلامی را رعایت نمایند، قرآن‌آموزان باید در روند ثبت نام مشخص کنند که در کدامیک از طرح‌های مرکز (حفظ ترتیبی یا حفظ موضوعی) ثبت‌نام می‌نماید.

مدیر مرکز اموره قرآنی اوقاف گیلان بیان کرد: پس از ثبت‌نام در سایت www.quranhefz.irنام ایشان وارد لیست انتظار مرکز شده و بعد از مدتی از طرف مرکز با متقاضی تماس گرفته خواهد شد و زمان کلاس را مشخص می‌کنند. پس از آن استاد، در زمان مشخص شده با متقاضی تماس گرفته و برنامه حفظ را با جزئیات کامل شرح داده، از محفوظاتشان سؤال کرده و پاسخگوی سؤالات ایشان نیز خواهد بود، البته متقاضیان تا آن زمان می‌توانند از مقالات، کلیپ‌ها و مطالب آموزشی که در سایت بارگذاری شده، استفاده نمایند.

وی یادآور شد: قرآن‌آموزان موظف‌اند، هر هفته رأس زمان تعییین شده در مکانی آرام و ساکت حضور داشته و پاسخگوی سوالات کارشناسان مرکز باشد. بدیهی است عدم پاسخگویی به منزله غیبت در آن جلسه محسوب شده و به تعلیق قرآن‌آموز از دوره می‌انجامد.

گفتنی است؛ آقایان از ساعت 16 الی 19 و 30 دقیقه روزهای زوج به غیر از ایام تعطیل و بانوان نیز ساعت 8 الی 19 و 30 دقیقه از آموزش‌های مرکز بهره مند می‌شوند؛ علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره‌های 01333552070، 01333528688 و 01333528995تماس حاصل نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیتهای قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا