Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدمهدی مفتح عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با اشاره به همسان سازی حقوق ها، توضیح داد: در قانون برنامه پنج ساله ششم  توسعه کل کشور تاکید شده است که باید حقوق بازنشستگان معادل 80 درصد حقوق فرد همردیف شاغل باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراد قانونگذار از همردیف بودن یعنی اینکه مدرک تحصیلی، رتبه شغلی و منصب فرد بازنشسته و فرد شاغل کنونی یکی باشد، بنابراین باید حقوق بازنشسته 80 درصد حقوق فرد شاغل هم ردیف او شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی تصویب و مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد موضوع همسان سازی حقوق های کمتر از 2و نیم میلیون تومان اجرایی می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید در طول 5 سال به هدف قانون برنامه ششم توسعه در زمینه همسان سازی حقوق ها دست پیدا کرد، اظهار داشت: برای همسان سازی حقوق ها، از دریافتی های پایین بازنشستگان شروع کرده ایم، بازنشستگانی که کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند، حقوق شان برابر قانون همسان سازی می شود.

وی تاکید کرد: البته اگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی تصویب و مورد تایید شورای نگهبانقرار گیرد موضوع همسان سازی حقوق های کمتر از 2و نیم میلیون تومان اجرایی می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با بیان اینکه برای همسان سازی اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: بنابراین حقوق بازنشستگانی که کمتر از  2 میلیون و 500 هزارتومان است براساس فرمول موجود به 80 درصد حقوق فردشاغل همردیف شان می رسد./

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بودجه حقوق قانون مجلس شورای اسلامی صحن علنی شورای نگهبان شورای اسلامی بازنشستگان مفتح همسان سازی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند