Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@02:31:55 GMT

گاردین: پاپ در باره جنگ یمن با امارات گفتگو می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۱۷۷۲

گاردین: پاپ در باره جنگ یمن با امارات گفتگو می کند

روزنامه انگلیسی«گاردین» نوشت: احتمال می رود که پاپ«فرانسیس» در این سفر خود درباره پرونده جنگ یمن با مسئولان اماراتی گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، روزنامه انگلیسی«گاردین» در سرمقاله شماره امروز (دوشنبه 15 بهمن) با اشاره به سفر «پاپ فرانسیس» به امارات متحده عربی، نوشت: این سفر نخستین سفر در تاریخ به شمار می آید که پاپ رم به یک کشور عربی در حوزه خلیج فارس سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است که این سفر بسیار مهم است، زیرا بر پیچیدگی های دینی که منطقه خاورمیانه شاهد آن است، و به طور گسترده بر روابط بین اسلام و مسیحیت تاکید کرد. 

        

در این سرمقاله آمده است که کشورهای منطقه عربی حوزه خلیج فارس، صدها هزار نفر از کارگران مسیحی را از جنوب آسیا و فیلیپین را فراخواندند، اما این مسیحیان نمی دانند که چه مکانی می توانند مراسم دینی خود را برگزار کنند.

گاردین نوشت: اگر به طور گسترده توجه کنیم، می بینیم که روابط بین مسیحیان و مسلمانان ممکن است یکی از بزرگترین درگیری های قرن باشد. در این دو دین الهی تجانسی وجود ندارد. پاپ جایگاه بی نظیری را در این میان دارد، زیرا بزرگترین تجمع دینی در جهان را رهبری می کند.

 

این روزنامه معتقدند که ممکن است که تعداد مسلمانان در جهان از تعداد کاتولیک ها بیشتر باشد. اما مسلمانان یک رهبر ندارد که این قدرت را بر پیروانش داشته باشد.

در این سرمقاله آمده است که امارات یک عنصر موثر و قوی در ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن به شمار می آید. از پاپ خواست شده است تا در این باره و جنبه های انسانی با مسئولان امارات گفتگو کند؛ به همین دلیل قبل از سفرش درباره حمایت از یمنی ها و ضرورت پایبندی طرف های درگیری برای اجازه ورود به کمک های انسان دوستانه برای یمنی ها سخن گفته است.

 

پاپ فرانسیس، شب گذشته(14 بهمن) در سفر تاریخی که سه روز به طول می انجامد، وارد ابوظبی پایتخت امارات شد. شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی از وی استقبال به عمل آورد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر گروه سرود جشنواره فیلم فجر سرود انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد 12 بهمن سپاه نشست خبری امارات پاپ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 منطقه بالکان، بازاری جدید برای پهپادهای ایرانی است... احتمال دارد صربستان مشتری جدید پهپادهای 20 هزار دلاری ایران باشد؛ یکی از 24 کشوری که رسانه‌های عربی می‌گویند مشتری پهپادهای ایرانی هستند. این گزارش رسانه‌های عربی درباره بازار بزرگی که بر روی این صنعت نظامی ایران باز شده را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • (ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند