Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور با انتقاد از تأخیر در راه اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی، گفت: به منظور پیشگیری از صدور کارت بازرگانی برای اشخاص فاقد صلاحیت و جلوگیری از فرار مالیاتی باید باید نظام اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی سریعا اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی تاکنون مشکلات فروانی را برای نظام اقتصادی و مالیاتی کشور به دنبال داشته است، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد برخلاف شرایط مندرج در قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن برای افراد فاقد شرایط (بی‌سواد- فاقد تمکن مالی- فاقد صلاحیت ...) کارت بازرگانی صادر می‌شود که این امر در ادامه منجر به سوءاستفاده‌های گسترده و عدم پرداخت مالیات می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های متعددی در اجرای ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و سایر مقررات مربوطه برای سوءاستفاده کنندگان از این کارت‌ها به منظور وصول مالیات‌های متعلقه در مراجع قضایی درحال پیگیری است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور باتاکید براهمیت راه اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی، گفت: با تاکیدات مقامات محترم در قوه قضاییه و برگزاری جلسات متعدد مقرر شد به منظور پیشگیری از صدور کارت بازرگانی برای اشخاص فاقد شرایط و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، برابر تکلیف مقرر در بندت ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز با ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری برای تجارت داخلی و خارجی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق تعاون مرکزی، صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی از طریق سامانه فوق ساماندهی شود.

وی باانتقاد از عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه به منظور راه اندازی این سامانه، اظهارداشت: باتوجه به اینکه باگذشت بیش از یک سال تاکنون سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری کارت‌های بازرگانی ایجاد نشده است، عدم همکاری درخصوص راه اندازی این سامانه از طریق مراجع نظارتی و قوه قضاییه پیگیری خواهد شد.

ریاحی با بیان اینکه برخورد با سوءاستفاده کنندگان از کارت‌های بازرگانی مورد مطالبه جدی مودیان محترم مالیاتی می‌باشد، تاکیدکرد: از این پس هر مورد کارت بازرگانی که برخلاف قوانین مربوطه صادر شود مراتب به دادستان محترم قوه قضاییه و انقلاب شهرستان‌های مربوطه اعلام می‌شود تا با عوامل صدور و سوء استفاده از آن به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه برخورد مناسب صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مسئولیت اتاق بازرگانی در صدور اینگونه کارت‌ها، شایسته است اتاق مذکور در خصوص راه‌اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی همکاری لازم را با دستگاه‌های ذیربط انجام دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کارت بازرگانی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دارای جایگاه قابل توجه و پراهمیت است.

صمد نژادابراهیمی امروز، ۵ اردیبهشت در نشست با هیات رئیسه، روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها، سردبیران مجلات و محققان برجسته دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت رشد علمی ایران در مقایسه با سایر کشورها، گفت: ایران در مقایسه رشد مقاله‌ها به نسبت هزینه کم، بازدهی بالایی را دارد. این امر بیانگر این است که در صورت هزینه با توجه به دارا بودن نیروی انسانی کارآمد، شاهد نتایج مثبتی خواهیم ‌بود.

وی به رشد قابل توجه مقالات در زمینه علوم‌انسانی و علوم‌اجتماعی اشاره کرد و افزود: این مقالات با فرهنگ تمدن ما ارتباط دارند و این امر حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روند رشد نشریات دارای رتبه Q ایران در پایگاه اسکوپوس خبر داد و گفت: تعداد نشریات نمایه شده جهش داشته ‌است. از طرفی ایران با ۸۸۰ نشریه نمایه شده رتبه ۶ دنیا را در DOAJ کسب کرده و زبان فارسی با ۴۸۲ نشریه نهمین زبان نشریات نمایه شده در DOAJ است.

وی به ارائه خلاصه عملکرد پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی طی شش سال اخیر در رتبه علمی یک پله ارتقا داشته است. این دانشگاه به ‌عنوان دانشگاه جامع دارای تنوع موضوعی قابل قبولی در مقاله‌ها داشته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی رتبه بالاتری نسبت به میانگین کشور را دارد، به روند رو به رشد میزان اثربخشی مقالات چاپ شده در جامعه علمی اشاره کرد و گفت: ۱۰ کشور ارجاع دهنده به مقالات ایرانی به ترتیب چین، ایران، هند، آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، کره جنوبی، پاکستان و مالزی هستند.

وی با اشاره به حضور شش پژوهشگر یک درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: روند رو به رشد دانشگاه محقق اردبیلی در این زمینه بسیار قابل توجه است. همچنین این دانشگاه ۱۶ پژوهشگر ۲ درصد برتر جهان و ۱۲دانشمند برتر پراستناد در حوزه علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی و هنر و معماری دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دارای جایگاه قابل توجه و پراهمیت است.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر، گفت: سال گذشته بازنگری آئین‌نامه گرنت نیز انجام شد و شاهد افزایش چند برابری پاداش‌ها در آن بودیم.

وی با اشاره به پذیرش ۴۱ پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته، افزود: امسال نیز با مجوز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزایش تعداد پژوهشگر پسا دکتری را شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دو ماموریت اصلی برای دانشگاه در حوزه گردشگری و سیب‌زمینی تعریف شده است، ادامه داد: در سال‌جاری نیز در حوزه‌های انرژی، گلخانه و غیره نیز به ماموریت‌های دانشگاه محقق اردبیلی افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشرفت‌ها و تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی حاصل زحمات کلیه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و دانشجویان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران