Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با همکاری شورای علمای منطقه ایگانگا و رایزنی فرهنگی ايران در اوگاندا و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور تعریف و ارايه تصویر حقیقی از ماهیت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، کارگاه آموزشی یک روزه «شناخت انقلاب اسلامی، اهداف، دستاورها و نقش آن در  ایجاد وحدت و بصیرت» برای 86 امام جمعه و جماعت شهر ایگانگا و نيز شخصیت‌های تأثیرگذار اين شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ اسماعیل واگوبی، قاضی و نماینده شورای عالی مسلمانان اوگاندا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ايران در اين كشور، آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیلگر اسلامی، شیخ عبدالسلام، ريیس مجتمع آموزشی مدینه علم و شیخ حسین ماروی، مدیر دبیرستان اسلامی ایگانگا، از جمله سخنرانان و مدرسان اين کارگاه بودند كه در مسجد بوتابالا شهر ایگانگا برگزار شد.

تأکید بر تقریب مذاهب و وحدت بین مسلمانان، همکاری و تشریک مساعی امامان جمعه و جماعات و مساجد، برگزاری همایش‌ها و کارگاهايی که به مودت و برادری منجر شود، بصیرت، بدعت و تعریف آن، افزایش سطح علم و دانش امامان جمعه و جماعات، دشمن‌شناسی، تبعیت از سیاست‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران، داشتن برنامه‌های مشترک با رایزنی فرهنگی ايران، احترام پیروان مذاهب به یکدیگر  و پرهیز از هرگونه اختلاف که از سوی دشمن دنبال می‌شود، معرفی گوشه‌هايی از شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبری صادقانه امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) و ... از جمله موضوعات و نکاتی بودند که سخنرانان و مدرسان در اين کارگاه با استدلال نقلی و عقلی به تشرح جزيیات آنها پرداختند.

امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین رهبر مسلمان در جهان معاصر
شیخ اسماعیل واگوبی، قاضی و نماینده شورای عالی مسلمانان اوگاندا در سخنراني خود در اين كارگاه از امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین رهبر مسلمان در جهان معاصر یاد کرد و از امامان جمعه و جماعت خواست به تبعیت از سیاست‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران، متحد شده و به تبلیغات مسموم و بیمار عده‌ای اندک توجه نداشته باشند.

انقلاب اسلامی ایران به اسلام و مسلمانان جان تازه‌ای داد
موضوع سخنان آدم سبيالا، تحليلگر مسايل اسلامي هم با توجه به فعالیت‌های گسترده افراط‌گرایان در منطقه، موضوع بدعت بود. وی با ارايه تعریفی از بدعت، به تشریح اهداف گروه‌های تندرويي که تصویری نادرست و خشن از اسلام ترسیم می‌كنند و موجبات وهن اسلام و مسلمین و در نهایت متهم كردن شیعیان و ایجاد اختلاف بین امت اسلام ایجاد می‌شوند، پرداخت.

وي در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف تکفیری‌ها و سلفی‌ها بر هم زدن وحدت بین امت اسلامی است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام و مسلمانان جان تازه‌ای در جهان گرفتند.

اين استاد دانشگاه سپس با بیان اینکه؛ آنچه افراطی‌ها انجام می‌دهند، به ترسيم چهره‌ای کریه از اسلام منجر مي‌شود و اين مصداق بدعت است، گفت: هدف دشمنان اسلام از پروژه بدعت، ممانعت از بیداری و بصیرت و همچنین جلوگیری از گسترش معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در کشورهای اسلامی است.

آدم سبيالا در ادامه سخنانش گفت: دشمنان اسلام با القاي شیعه‌هراسي و ایران‌هراسی، متهم كردن فعالیت‌های اسلامی بیدارکننده و بصیرت‌زا  به بدعت، شرک و ... تلاش می‌کنند تا انقلاب اسلامی ایران را بی‌ثمر و بی‌نتیجه معرفی كنند.

تحقق وحدت اسلامی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است
محمدرضا قزلسفلی، رايزن فرهنگي ايران در اوگاندا هم در سخنراني خود با بیان اینکه از چهل سال پیش جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) به عنوان منادیان وحدت با صراحت و همواره به اهمیت و ضرورت حیاتی وحدت تأکید كرده‌اند، گفت: برای تحقق اهداف قرآن مجید و اسلام در کشورهای اسلامی، چاره‌ای جز وحدت بین سنی و شیعه نیست.

وی تأكيد كرد: تحقق وحدت اسلامی، ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و دیر یا زود مسلمانان برای نجات خود از شر اجانب و عوامل مردم‌فریب آنها باید با هم متحد شوند.

رایزن فرهنگی كشورمان همچنين با بیان اینکه حمایت از محرومان، مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه آفریقا از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: عزت‌‌طلبی، استقلال همه‌جانبه سیاسی و فرهنگی، خوداتکائی اقتصادی، تحکیم وحدت مسلمین و توسعه علمی را از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در بخش ديگري از سخنانش با بیان اینکه ظرف چهل سال گذشته انقلاب اسلامی ایران افق دید و شناخت مسلمانان را گسترده‌تر و طولانی‌تر كرده است، گفت: حقیقتاً اسلام ایران را از عقب‌ماندگی و ظلمات همه‌جانبه‌ای که قبل از پیروزی انقلاب بر آن حاکم بود، نجات داد.

قزلسفلی در ادامه گفت: شیعیان و پیروان حقیقی پیامبر اکرم(ص) نیز تمام احکام عبادی و زندگی دنیوی خود را بر اساس سنت‌ها و تعالیم عالیه آن حضرت تنظیم می‌كنند.

رایزن فرهنگی ايران بخش قابل توجهی از مطالب و سخنان خود را به تشریح برخی از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص داد و با تأکید بر اینکه تفرقه موجب تخریب، توقف، رکود، جمود و عقب‌ماندگی همه‌جانبه می‌شود، گفت: هرگونه تلاشی برای صدمه زدن به وحدت مسلمانان گناهی بزرگ و خارج از سنت حضرت محمد(ص) و بر خلاف جریان آب است.

ایران در شرايط تحريم به دستاوردهای بزرگ علمی دست يافته است
شیخ عبدالسلام، ريیس مجتمع آموزشی مدینه علم اوگاندا هم در سخنانش در اين كارگاه گفت: با رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) ملت مسلمان ایران ظرف چهار دهه گذشته در شرايط تحريم اقتصادی به خودباوری، استقلال و دستاوردهای بزرگ علمی دست يافته است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بصیرت گفت: دشمنان با استفاده از عوامل افراطی و جاهل خود تلاش می‌کنند تا دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران را خنثی كرده و سیاست تفرقه و حکومت خود را جامه عمل بپوشانند.

شیخ عبدالسلام در بخش ديگری از سخنانش گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرف چهل سال گذشته همواره مسلمانان را به وحدت اسلامی دعوت كرده و با رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) نقش بسیار مهمی در تحکیم وحدت و توسعه مسلمانان داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

کد خبر 6096438 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین