Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوکوموتیو انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در ریل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمرات زیادی به ویژه به مناطق محروم استان گلستان داشته و پیشرفت‎های بی‎شماری در حوزه‎های مختلف از جمله اقتصادی و کشاورزی در گلستان شاهد هستیم.

خبرگزاری شبستان- گرگان: در ایام جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و این روزها مسئولان در تکاپو هستند که بتوانند با برنامه‎ریزی‎هایی که انجام می‎شود جشنی فراخور تلاش‎های چهل ساله انقلاب اسلامی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که تقریبا 80 درصد از جمعیت آن انقلاب اسلامی را درک نکردند و یا به عبارتی در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی نداشتند و بیش از 55 درصد جمعیت کشور دوران سخت و طلایی دفاع مقدس را پشت سر نگذاشتند و لذا اطلاع‎رسانی از دستاوردهای انقلاب امری بسیار موثر در شناخت مفاهیم انقلاب به جامعه است.

 

اما بیان افتخارات گذشته باید همراه با چشم‎اندازهای آینده و توجه به دغدغه‎ها و مشکلات جامعه باشد و نباید مسئولان غرق آمارها شوند و مشکلات بی‎شمار مردم که بخشی به دلیل توطئه‎های دشمنان و تحریم و هجمه‎های اقتصادی است را نادیده بگیرند.

 

با نگاه به گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی در چهل ساله گذشته متوجه می‎شویم که این انقلاب دستاوردهای زیادی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورده و با توجه به هجمه دشمنان به تولید و اقتصاد کشور به این بخش توجه کردیم تا ببینم در کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

 

تمامی روستاهای گلستان از نعمت برق برخوردار هستند

«محمد ولی روزبهان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و نیاز است مردم عزیز کشور ما اقدامات دولت‎های مختلف را تحت عنوان اقدام نظام مطلع شوند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان ادامه داد: در مباحثی که برای اهداف انقلاب مطرح می‎شد سه بحث اصلی«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را داشتیم که جزو شعارهای اساسی بود و ما توانستیم در این ابعاد اقدامات خوبی داشته باشیم و ارکان نظام را بر اساس آن شکل دهیم و حکومت مستقل را بر پایه تعالیم اسلامی ایجاد کنیم.

 

روزبهان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم‎سالاری دینی را توانستیم با انتخابات برگزار کنیم، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رتبه اقتصاد کلان کشور در جهان از رتبه 26 در جهان به رتبه 18 رسیده و بهبود یافته و جزو 18 کشور برتر اقتصادی جهان هستیم.

 

وی یادآور شد: کشور حرکت به سمت پیشرفت داشته و امسال تورم بالای 30 درصد را تجربه می‎کند چند سال تورم یک رقمی را شاهد بودیم و دشمنی که با نظام داشت منجر به آن شد که امسال میزان تورم افزایش یابد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان تاکید کرد: امروز بر اساس آمارها رتبه 15 صندوق اعتبار پول برای ایران در دنیا در نظر گرفته شده و یک مبحث بزرگ تاریخ کاهش وابستگی بودجه عمومی به نفت بود که از 73 درصد به 28 درصدی رسیدیم و در عدالت اجتماعی و پوشش اجتماعی از 23 درصد عناوین بیمه‎ای به 95 درصد رسیدیم.

 

روزبهان متذکر شد: در بحث حوزه بهداشت و درمان در نظام و کشور اقدامات بسیاری داشتیم و مردم باید بدانند که در نظام چه اتفاقی افتاده است، امید به زندگی یکی از شاخصه‎های کشور است که از سن 56 سال در ابتدای انقلاب 19 سال افزایش یافته است و همچنین مرگ و میر کودکان کاهش و مرگ و میر مادران در هنگام زایمان به 0.18 درصد رسیده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‎های علمی در لبه علم جهان مانند صنایع هسته‎ای، پزشکی و صنایع پلیمر هستیم، افزود: در منطقه جنوب غرب آسیا نیز در بسیاری از حوزه‎ها رتبه اول یا دوم داریم و در بسیاری از حوزه‎های علمی نیز در دنیا زیر رتبه 20 قرار داریم.

 

روزبهان تاکید کرد: شتاب رشد علمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 11 برابر میانگین جهانی است این موضوع یکی از دلایلی است که دشمنی مستکبران و سلطه‎گران را با ما افزایش داده و همچنین با وجود تحریم‎های ظالمانه توانستیم به دستاوردهای خوبی در نظام مقدس اسلامی برسیم.

 

وی به دستاوردهای حوزه سلامت در استان گلستان اشاره کرد و افزود: تعداد بیمارستان استان از 7 مورد در ابتدای انقلاب اسلامی به 25 بیمارستان افزایش یافته و همچنین تعداد تخت بیمارستانی از 210 تخت به یک هزار و 700 تخت رسیده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان یادآور شد: در مجموع در ابتدای انقلاب 20 مرکز درمانی در استان داشتیم که امروز  به 135 مورد رسیده و 7 برابر شده و پوشش بیمه نیز به 83 درصد در استان رسیده است.

 

روزبهان با بیان اینکه هتل آپارتمان از 10 مورد به 25 رسیده است، گفت: سرانه ورزشی از 19 به 189 رسیده است و فضای روباز از 7 به 105 مورد رسیده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه 15 برابر فضای ورزشی استان گلستان افزایش یافته است، متذکر شد: فضای ورزشی در استان از 0.2 در متر مربع به 0.56 متر مربع به ازای هر گلستانی رسیده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان  یادآور شد: میزان آسفالت روستایی از 45 کیلیومتر به بیش از 2 هزار  845 کیلومتر رسیده و در ابتدای انقلاب ما در استان بزرگراه نداشتیم و به برکت انقلاب امروز 284 کیلومتر بزرگراه در استان داریم و همچنین بیش از 400 طرح هادی در استان اانجام شده و 892 روستا از آب آشامیدنی لوله‎کشی برخوردار هستند.

 

روزبهان افزود: در حال حاضر همه روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند و در ابتدای انقلاب روستایی که گاز لوله‎کشی شده داشته باشد وجود نداشت و در حال حاضر 840 مورد روستا از گاز طبیعی بهرمند هستند.

 

توسعه زیربنایی توسعه صنعت گلستان است

حسینقلی قونلو ضمن اشاره به دستاوردها و افتخارات بیشمار انقلاب اسلامی می‎گوید: پیش از انقلاب اسلامی تنها چند کارخانه پنبه پاک‎کنی در این منطقه وجود داشت ولی امروز هزاران واحد صنعتی به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به مهمترین دغدغه بخش صنعت اشاره کرد و گفت:  بیشترین دغدغه بخش صنعت استان گلستان امروز مسائل زیربنایی است و چرا که بخش‎های مختلف صنعت به سمت رشد و بالندگی پیش رفته و امروز موانعی مانند تامین آب و برق در بخش واحدهای صنعتی رسیده است.

 

رئیس سازمان صمت گلستان ادامه داد: به عنوان متولی بخش صنعت در تلاش هستیم که این کاستی‎های زیرساختی را به اتمام برسانیم و خرسندیم که در سفر رئیس جمهوری قول‎هایی در این زمینه داده شده است.

 

قوانلو یادآور شد: اگر بتوانیم آب‎شیرین کن‎ها در بخش شرب و صنعت استان راه‎اندازی شود برخی از مشکلات حل خواهد شد، همچنین یک هزار مگاوات برق مصرفی در استان داریم و در زمان‎های  پیک یک هزار و 300 مگاوات مصرف ما می‎رسد و برای اینکه خاموشی به دوش مردم نیفتند پیشنهاد کردیم که در آن زمان بار خاموشی به بخش صنعت باشد و عمده بار خاموشی را صنعت تحمل کرد.

 

وی متذکر شد: یکی از معضلات ما تامین برق برای احیای صنعت است و پیگیری شده تا سیکل ترکیبی نیروگاه که می تواند 500 مگاوات ظرفیت نیروگاه استان گلستان را افزایش یابد در نظر گرفته شود و این مهم را جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گلستان آوردیم و امیدواریم در سال آینده این مهم پیگیری شود.

 

رئیس سازمان صمت گلستان یادآور شد: بخش صنعت تنها 1.5 درصد از میزان آب مصرفی استان را مصرف می‎کند ولی این در حالی است که 11 درصد ارزش افزوده استان در بخش صنعت است و استاندار دستور داده که 5 درصد مصرف آب استان به بخش صنعت اختصاص داده شود.

 

رشد ۳ برابری تولیدات دامی و رشد ۵ برابری محصولات زراعی در گلستان

مختار مهاجر  نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تولیدات محصولات کشاورزی در استان گلستان از ابتدای انقلاب اسلامی از یک میلیون و 500 هزار تن به بیش از 3 میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: در تولید گوشت قرمز در سال 1357 که تنها 13 هزار تن تولید می‎کردیم به 29 هزار تن رسید و همنین در گوشت مرغ تولیدات استان 13.4 برابر شده و 215 هزار تن گوشت مرغ در استان سالانه تولید می‎شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تولید تخم مرغ نیز در استان از 16 هزار تن به بیش از 28 هزار تن رسیده و همچنین در تولید شرخام نیز از 90 هزار تن به 356 هزار تن تولیدات ما افزایش یافته است.

 

مهاجر یادآور شد: در مجموع و در کل تولیدات دامی توانستیم 5 برابر رشد داشته باشیم و این مهم توجه نظام و انقلاب را به بخش کشاورزی و دامپروری نشان می‎دهد و امروز مفتخر هستیم که بگوییم تولیدات ما در بخش دامی از 125 هزار تن به 629 هزار تن افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان در تولید 15 محصول کشاورزی در کشور شاخص است، افزود: پیش از انقلاب تنها چند محصولا کشاورزی در استان به عنوان محصول شاخص و استراتژیک تولید می‎شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در تولید پنبه که در گذشته از استان به عنوان استان طلای سفید یاد می‎شد، گفت: تولیدات پنبه در سال‎های قبل از انقلاب اسلامی 90 هزار تن بوده که این عدد در حال حاضر به 23 هزار تن افزایش یافته است.

 

مهاجر متذکر شد: در تولید سیب‎زمینی، سویا، آفتابگردان، کلزا، نباتات علوفه‎ای، محصولات جالیزی رشد قابل توجهی در استان داشتیم و در کل تولیدات زراعی از یک میلیون و 185 هزار تن به 3 میلیون و 756 هزارتن رسیدیم که رشد 3.2 برابری را نشان می‎دهد.

 

البته با تمام این رشد و توسعه‎ای که در نظام مقدس اسلامی و به برکت انقلاب ایجاد شده بسیاری از مسئولان معتقد هستند که نباید به این جایگاهی که قرار داریم اکتفا کنیم و باید با تلاش جهادی برای آینده روشن و بهتر تا زمانی که محرومیتی در کشور باقی نماند مجاهدانه در میزهای مسئولیت فعالیت کرد.

 

همچنین علی‎رغم دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی باید به این نکته اشاره کرد که انقلاب اسلامی، انقلاب اقتصادی نبود و با قرار گرفتن مسیر انقلاب در ریل اسلام و استقلال که عزت برای کشور به ارمغان آورده بسیاری از این توفیقات حاصل شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گروه سرود سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد نشست خبری خبرگزاری شبستان روزنامه صنعت گلستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رئیس جهاد کشاورزی گلستان پیروزی انقلاب اسلامی کشاورزی گلستان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده‌ایم، گفت: میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر از ۶درصد است که بخش نفت و گاز در این آمار سهم بسزایی دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، محسن منصوری در حاشیه دومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارگران گفت: اینجا سخن از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است. امروز در نبرد بزرگ اقتصادی ما، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهوری از شما کارگران قدردانی کنم که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می‌کنید. امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است که نقشی تعیین‌کننده در اقتصاد کشور دارد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تلاش برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه هستیم و برای توفیق حداکثری، همه ابزارهای موردنیاز در دسترس است.

منصوری تصریح کرد: همه مؤلفه‌های موفقیت یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده است تا هرچه زودتر به توفیق نهایی برسیم. امروز ایران به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امور به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با بازسازی تجهیزات صنعت نفت، مقدار تولید بیشتر از روزهای پیش از تحریم است، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هرکجا میدان را به نیروی جوان، متعهد و متخصص داخلی داده‌ایم پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا که نگاه به بیرون داشته‌ایم موفق نبوده‌ایم.

منصوری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای رفع مسائل بزرگ کشور هستند و این از افتخارهای صنعت نفت، جامعه کارگری و... است. در کنار این تلاش‌ها، توجه به محیط پیرامونی حائز اهمیت بوده و در صنعت نفت به مسئولیت‌ اجتماعی توجهی ویژه‌ شده است.

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد