Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@19:46:40 GMT

خاموشی ستاره های فدراسیون یکی پس از دیگری!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۳۲۰۲

خاموشی ستاره های فدراسیون یکی پس از دیگری!

در حالی که فدراسیون فوتبال لقب 5 ستاره را به نشانه صعود تمام تیم هایش به جام جهانی به نقل از برخی رسانه ها برای خود برگزیده بود، اکنون وضعیت طوری دیگری پیش رفته و دیگر خبری از ستاره های طلایی نیست.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال دوستان ایرانی امیدوار بودند پس از 43 تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا به فینال برسد و طلسم 4 دهه ای برای قهرمانی را بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان کارلوس کی روش اتفاقا پرامید ظاهر شدند و تا مرحله نیمه نهایی، ایران را تیمی در حد قهرمانی نمایان کردند اما یک گام مانده به فینال، سامورایی ها آب سردی بر پیکره تیم ملی ایران ریختند و با تحمیل شکست 3 گله، سفیدپوشان ایرانی را به خانه فرستادند.

 

تنها شکست ایران در جام ملت های امارات که منجر به حذف تیم ملی شد، موجی از ناامیدی را بین دوستداران فوتبال در ایران به وجود آورد و باعث ناراحتی تمام مردم شد اما در کنار جنبه احساسی داستان، باعث شد تا فضایی به وجود بیایید و بتوانیم با نگرش دقیق تری عملکرد تمام تیم های ملی در یک سال اخیر را بررسی کنیم.

 

*ناکامی ایران در طلسم شکنی جام ملت ها، در واقع پلان آخر نمایش ضعیف تیم ملی رده های سنی مختلف ایران بود. در سال 97 شمسی، نوجوانان ایران با عباس چمنیان در جام ملت های آسیا حضور پیدا کنند. چمنیان که به واسطه نمایش های درخشان تیمش در جام جهانی، باعث رویش بذر امید در دل فوتبال دوستان شده بود، این بار با ناکامی مطلق تورنمنت را ترک کرد. تیم ایران که جزو مدعیان قهرمانی به حساب می آید، در بازی نخست روی حرکت تکنیکی بازیکنان اندونزی دروازه خود را باز شده دید و در ادامه مسابقه هم نتوانستند این گل را جبران کنند. در دو بازی آینده تیم بااستعداد نوجوانان ایران 4 امتیاز کسب کردند اما در پایان از صعود به مرحله بعد بازماندند تا نایب قهرمان آسیا، نتواند راهی دور حذفی شود.

 

 

*یک رده بالاتر یعنی تیم جوانان ایران نیز امسال را با ناکامی به پایان رساند. البته نتیجه در فوتبال پایه آنچنان ملاک نیست اما وقتی شکست های سریالی رقم بخورند، باید بررسی های بیشتری کرد و در راستای جبران آن گام برداشت. تیم جوانان ایران نیز در مرحله مقدماتی دور انتخابی جام جهانی نتوانست از سد اردن و سوریه بگذرد و به مراحل بالاتر برسد. این که تیم های پایه ایران به عنوان یکی از بهترین های آسیا، نتوانند سوریه، اردن، اندونزی، هند و... را مغلوب کنند، تاسف بیشتر و بیشتر می شود.

 

اما این پایان کار نبود. تیم امید ایران هم که با ستاره هایی چون مسلمی پور، قائدی، دلفی و... در بازی های آسیایی نتایج جالبی را به دست نیاورد. ایران که در مرحله گروهی می توانست صدرنشین شود، با قبول باخت مصلحتی به میانمار، از تقابل با کره جنوبی فرار کرد اما در اولین بازی دور حذفی بازنده شد و شاگردان کرانچار نیز خیلی زود با بازی های آسیایی خداحافظی کردند. البته تیم کرانچار روند نسبتا خوبی را طی می کند و کادرفنی نیز اعلام کرده اند که بیشترین حمایت ها در طول تاریخ از تیم ملی امید، در مقطع کنونی شکل گرفته و فوتبال دوستان ایرانی منتظر شکستن طلسم المپیک هستند.

 

*این شکست های متوالی، با ناکامی تیم ملی بانوان در عرصه های مختلف همراه و سبب شده تا اهالی فوتبال به این باخت های پشت سر هم به چشم یک زنگ خطر نگاه کنند. تیم بانوان ایران در جام جهانی پیش رو حضور ندارد و تیم های پایه نیز از صعود به دور رقابت های جهانی بازمانده اند و تنها موفقیت دختران ایرانی صعود تیم نوجوانان به دور بعدی قهرمانی آسیا و همچنین صعود به دور دوم انتخابی المپیک 2020 بوده است.

 

نتایج این چنینی در حالی رقم خورده اند که چند وقت پیش صعود اکثر تیم های ملی به جام جهانی باعث شد تا فدراسیون فوتبال به نقل از برخی رسانه ها، لقب 5 ستاره را برای خود برگزیند اما حالا در آسمان فوتبال ایران خبری از این ستاره ها نیست و شاید بی انصافی باشد که دلیل این شکست ها اعضای تیم عنوان شوند. بدون شک عدم توجه به این نتایج در کنار بی توجهی به زیرساخت ها، فوتبال ایران را به وضعیتی بدتر از این در آینده دچار خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندن رستمیان از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز از جام جهانی در باکوی جمهوری آذربایجان و در تپانچه ۱۰ متر بانوان هانیه رستمیان با ۵۷۲ امتیاز در رده هجدهم ایستاد و گلنوش سبقت الهی نیز امتیاز ۵۶۰ را ثبت کرد.
در تپانچه ۱۰ متر مردان نیز سجاد پورحسینی با امتیاز ۵۷۵ از صعود به فینال باز ماند.

برنامه روز سوم این مسابقات به شرح زیر است:

شنبه، ۱۵ اردیبهشت:

مقدماتی تفنگ میکس ۱۴:۴۵

فینال تفنگ میکس ۱۷:۳۰

فاطمه امینی و پوریا نوروزیان تیم‌ اول و شرمینه چهل امیرانی و امیر محمد نکونام تیم دوم ایران را در تفنگ میکس تشکیل می دهند.

کد خبر 6095885

دیگر خبرها

  • ستاره جوان فوتبال ایران میلیون دلاری شد
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • بازماندن رستمیان از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • انگیزه ستاره بایرن: بازی با رئال فینال است!