Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:47:42 GMT

شیوه نامه مدرسه محوری امسال ابلاغ می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۳۷۸۶

شیوه نامه مدرسه محوری امسال ابلاغ می شود

به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز دوشنبه در گردهمایی مشترک با مدیران و نمایندگان معلمان مدارس در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان، افزود: براساس این بخشنامه و شیوه نامه، مختصات مختلف و ساز و کار نیل به مدرسه محوری که اهداف اصلی سند تحول بنادین آموزش و پرورش است، تشریح خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل، نقش حامی و پشتیبان خواهند داشت و خود مدارس نقش کلیدی در برنامه ر یزی و اجرای برنامه ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش، ارسال بیش از حد بخشنامه ها را معضلی در این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: برای نمونه در یکسال تحصیلی حدود یکهزار بخشنامه به مدرسه ارسال می شود که به دلیل خاصیت دستوری این موضوع موجب سردرگمی و کاهش خلاقیت و نوآوری در مدارس شده است.
وی اظهارداشت: آموزش و پرورش اکنون در مقایسه با بهمن 57 به پیشرفت هایی بویژه در شاخص های کمی دست یافته است که بسیاری از آنها در منطقه و جهانی به عنوان یک ویژگی خاص مظرح می شود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد : سرانه فضای آموزشی در بهمن سال 57، به ازای هر دانش آموز 1،44 متر مربع بود اما این میزان اکنون به 5،18 متر مریع افزایش یافته است.
وی بیان کرد : در زمان حاضر 65 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و هم اکنون پوشش پیش دبستانی به بیش از 70 درصد رسیده است در حالی که این میزان پیش از انقلاب فقط 20 درصد بود.
بطحایی ادامه داد: پیش از انقلاب میزان ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه اول 74 درصد بود اما این میزان هم اکنون به بیش از 96 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه باید طرح سند تحول بنیادین را به جلو پیش ببریم، خاطرنشان کرد: نیاز بیرون مدرسه در بسیاری از اوقات متفاوت تر از آن چیزی است که ما در مدارس آموزش می دهیم که این نقص باید جبران شود.
بطحایی با تاکید بر اینکه ویژگی های امروز اجتماعی و جامعه نسبت به گذشته تغییر کرد، تصریح کرد: دانش آموزان کنونی با دانش آموزان سال های گذشته متفاوت هستند و مدارس باید با تحلیل دقیق نیازها و شرایط جدید، تلاش و آموزش های خود را ثمر بخش کنند.
وی به لزوم اثربخشی مدارس اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان مدارس باید پیش از ورود به جامعه در مدارس شیوه درست زندگی را تمرین کرده باشند که البته این موضوع هم اکنون در مدارس کمرنگ است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بسیاری از مفاهیم آموزشی در مدارس در زندگی به کار نمی آید برای نمونه در مراکز آموزشی باید صبر، تحمل، از خودگذشتگی و مسوولیت پذیری را آموزش داد زیرا این صفات اهداف اصلی پرورش را شکل می دهند.
به گفته بطحایی محتواهای درسی آموزش و پرورش برگرفته از الگوهای آموزش عالی است و این دیدگاه نادرست و نیازمند اصلاح است.
وی با تاکید بر اینکه تغییرات آموزش و پرورش نباید هیجانی و پرسرعت دنبال شود، گفت: اصلاح صحیح نظام آموزشی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم و آماده کردن افکار عمومی است همچنین باید بدانیم که تحول در محتواهای آموشی عامل حیاتی برای آموزش و پرورش به شمار می رود.
بطحایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالب آموزشی نه تنها جنبه کاربردی ندارد بلکه حجم آنها بسیار زیاد است باید به معلمان اجازه داده شود که به جای تشریح تشریح مسایل تخصصی اهداف تربیتی را دنبال کنند.
وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری را رکن اصلی برای اصلاح نظام آموزشی دانست و گفت: مدارس باید میزان ابتکار و خلاقیت های خود را افزایش دهند و بر همین اساس باید انتصاب مدیران از حالت ستادی خارج شده و براساس نامزدی و احراز صلاحیت ها صورت پذیرد.
وی افزود: به این معنا که هر کسی می تواند برای تصدی پست های مدیریتی ثبت نام کند و برای سمت های مدیریتی انتخاب شود.
بطحایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: بررسی این موضوع آغاز شده و در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حرف های درون سازمانی نباید رسانه ای شود، گفت: به همین منظور شبکه اطلاع رسانی داخلی را راه اندازی خواهیم کرد تا اعلام برخی برنامه ها نه از مجرای مصاحبه بلکه بوسیله اطلاع رسانی داخلی اعلام شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم این وزارتخانه از بودجه عمومی دولت درسال 98 اظهار داشت: این سهم در سال جاری 11،7درصد بود و در سال آینده به 13،2 افزایش پیدا می کند و این مجموعه قصد دارد برای افزایش سهم از بودجه عمومی دولت قدم به قدم جلو برود، تا مقدار آن در سال های آینده بیشتر شود.
بطحایی به استفاده نظام مند از تشکل های مختلف در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این تشکل ها می توانند با تصمیم گیری مناسب نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف داشته باشند.
وی، از پرداخت معوقات معلمان حق التدریس و خرید خدمات تا روزهای آینده خبر داد و گفت: قصد داریم با برنامه ریزی مناسب نظام پرداخت ماهیانه را برای این افراد تشکیل دهیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره بازداشت شدگان اخیر اعتراضات صنفی معلمان گفت: این موضوع با تعاملات حراست این وزارت خانه با نهادهای مرتبط در حال پیگیری است اما همه دلایل دستگیری و بازداشت آنها مشکلات صنفی نبوده و دلایل دیگری داشته است.
وی در پاسخ به درخواست حاضران برای تعطیلی یکشنبه هفته آینده 21 بهمن ، گفت: این روز تعطیل نیست.
به گزارش ایرنا، گردهمایی مشترک مدیران ونمایندگان معلمان مدارس استان اصفهان با وزیر آموزش پرورش با حضور رؤسای اداره های استانی و شهرستانی و نمایندگان معلمان با هدف بررسی و بیان مشکلان این بخش روز دوشنبه در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان برگزار شد.
6020 / 6994
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اصفهان جامعه مدرسه وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، اهمیت امتحانات نهایی نسبت به سال‌ های گذشته دوچندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن زارعی امروز در همایش تبیین برگزاری امتحانات نهایی خردادماه 1403 که در مجتمع سلامت مشهد برگزار شد اظهارداشت: در این همایش فرایند و شیوه نامه برگزاری آزمون از مرحله طراحی، اجرا تا تصحیح مرور و به عوامل برگزاری ارائه شده است.

وی افزود: امسال یک میلیون و 800 هزار دانش‌ آموز در آزمون‌‌های نهایی شرکت خواهند کرد؛ برای برقراری عدالت آموزشی، امتحانات در دوره نهایی به‌ صورت الکترونیکی تصحیح می‌‌شود.

زارعی عنوان کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از 30 ام اردیبهشت ماه در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌ شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش گفت: 800 نفر از روسای حوزه های اجرایی، حوزه های تصحیح، حفاظت آزمون و اعضای ستادهای آزمون شهرستان ها، مناطق استان در این دوره یک روزه شرکت داشتند.

وی عنوان کرد: این همایش با حضور دست اندرکاران اجرایی امتحانات نهایی از 47 منطقه استان خراسان رضوی برگزار شد.

 زارعی افزود: با توجه به تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، اهمیت امتحانات نهایی نسبت به سال‌ های گذشته دوچندان شده و به همین دلیل این همایش برپا شده است.

گفتنی است؛همایش تبیین برگزاری امتحانات نهایی امروز با حضور محسن زارعی معاون وزیر و رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش وزارت، جواد زارعی نژاد معاون مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سمیه ابراهیمی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، دیگر مسئولین و کارشناسان سنجش و حراست امتحانات برگزارشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است