Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه قانونگذار انگلیسی گزارش‌های مبنی بر شکنجه سه فعال زن در عربستان سعودی را تأیید کردند.

به گزارش ایسنا، این قانونگذاران اعلام کردند که دستور این اقدامات که احتمالاً ناقض قوانین بین‌الملل است از سوی سطوح عالی عربستان سعودی صادر شده است.

اگر چه در عربستان سعودی اصلاحات گسترده‌ای انجام شده اما این اصلاحات همراه با سرکوب شدید مخالفان از جمله بازداشت جمعی از فعالان زنان در ماه مه سال گذشته میلادی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر کسانی که بازداشت شدند از حق رانندگی دفاع کرده و خواستار پایان سیستم مرد سالاری بودند.

سازمان عفو بین‌الملل ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اسنادی مرتبط با ۱۰ مورد شکنجه و سوء‌استفاده از جمله آزار جنسی، تهدید به مرگ و ضرب و شتم به دست آمده است. همچنین پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داد که یکی از دستیارهای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که به خاطر نقشش در قتل خاشقجی اخراج شده بود دست کم در شکنجه یکی از زنان بازداشت شده دست داشته است.

در همین راستا کریسپین بلانت، لیلا موران و پائول ویلیامز سه قانونگذار انگلیسی اعلام کردند که گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری بین المللی و رسانه‌های خبری معتبر بوده و رفتار با زندانیان در عربستان سعودی ظالمانه، غیرانسانی و تحقیر آمیز است.

این سه قانونگذار اعلام کردند: مقامات عربستانی با جلوگیری از ارتباط این بازداشت شدگان با بیرون از زندان و ممانعت از دسترسی آنها و ابزار حقوقی قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

این سه قانونگذار انگلیسی در گزارش نهایی خود اعلام کردند: مقامات سعودی در بالاترین سطح مسئول شکنجه فعالان زن هستند. هنوز دفتر ارتباطات دولت عربستان در این باره اظهار نظر نکرده است.

برخی از این فعالان زن متهم به وابستگی به قطر هستند.

قانونگذاران انگلیسی از دولت عربستان سعودی خواستند هرچه سریع‌تر آنها را آزاد کنند. این نمایندگان انگلیسی اعلام کردند که درخواست آنها برای دیدار با این زندانیان از سوی دولت عربستان بی پاسخ مانده است.

بلانت اعلام کرد: فعالان زن سعودی بازداشت شده با رفتارهای بدی مواجه هستند و این مسئله نگران کننده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد

مقامات پلیس لندن اعلام کردند مردی در شمال شرق این کلانشهر با قمه به تعدادی از افراد حمله کرده و چند تن در این حادثه زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فرد مهاجم چند افسر پلیس را نیز مورد حمله قرار داده است.

به گفته مقامات پلیس، مردی که گفته می‌شود چاقویی بزرگ شبیه به قمه حمل می‌کرده، با یک وسیله نقلیه به خانه‌ای برخورد و سپس تعدادی از مردم را زخمی کرد.

این مرد ۳۶ ساله پیش از اینکه در نهایت دستگیر شود به سمت مردم و دو افسر پلیس حمله کرده است. تاکنون شمار دقیق مصدومان این حادثه گزارش نشده است.

اکیپ های آتش نشانی و امدادی و همچنین تعدادی آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شدند.

تاکنون گزارشی در مورد وضعیت جسمانی مصدومان نیز منتشر نشده است. مقامات پلیس اظهار کردند به نظر نمی‌رسد این حادثه تروریستی باشد.

به گزارش اسکای نیوز، چند خیابان در پی وقوع این حادثه بسته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!