Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت دهه فجر ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان امروز در اداره اوقاف رشت افتتاح شده است

وی افزود: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم از سال ۱۳۹۵ در بقعه آقا سید محمد آخوند مزار آستانه اشرفیه با تعداد معدودی قرآن آموز و ۲ کارشناس شروع به کار کرد، اما از سال ۹۶ به مرکز استان و در اداره اوقاف رشت، جوار بقعه متبرکه دانای علی منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: در این مرکز هم اکنون ۴ کارشناس خواهر و ۲ کارشناس برادر که همگی حافظ کل قرآن کریم هستند، با حدود ۵۱۰ قرآن آموز متناوب و ۱۴۰ قرآن آموز مستمر در حال فعالیت آموزش حفظ قرآن کریم از طریق تلفن هستند.

حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، ایجاد شبکه غیرحضوری آموزش روخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر، و مشاوره در کشور و زمینه سازی برای دسترسی آسان به کلاس‌های آموزشی، مشاوره، آزمون را از اهداف راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان برشمرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم رفع خواهد شد.

وی بهره گیری از فناوری نوین در راستای ترویج امر آموزش قرآن کریم و استفاده از کارشناسان مجرب و توانمند در زمینه آموزش‌های قرآنی را از دیگر اهداف راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم دانست و گفت: با این نوع آموزش قرآن کریم فرایند آموزش و یادگیری قرآن بوسیله ایجاد بستر‌های نوین آموزشی تسهیل می‌یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت افزود: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، زمینه ساز ایجاد ارتباط تلفنی، مکاتبه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه جهت آموزش قرآن خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، درباره شرایط ثبت نام در دوره‌های مرکز حفظ مجازی قرآن کریم ،گفت: نام علاقه‌مندان پس از ثبت نام در سایت www.quranhefz.ir وارد لیست انتظار شده و پس از چند روز از طرف مرکز با متقاضی تماس و زمان کلاس و برنامه آموزشی به او اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اهتمام ویژه، تمامی ظرفیت‌های موقوفات و بقاع خود را برای تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام از جمله در امر تربیت قاریان و حافظان به کار گرفته است، افزود: مراکز مختلفی در سراسر کشور کار آموزش به ویژه حفظ قرآن را آغاز کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت تصریح کرد: با توجه به عدم وجود امکانات آموزشی یکسان در شهرستان‌ها، اداره امور قرآنی سازمان اوقاف تصمیم گرفت با تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، گامی موثردر راستای توسعه کمی و کیفی فرهنگ قرآنی در استان‌ها بردارد.

آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امروز با حضور مومنی زاده، فرماندار رشت و جمعی از مسئولان محلی همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در اداره اوقاف رشت برگزار شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از ساختمان مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان در رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در ۸۵ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد و داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق نشانی اینترنتی https://bpms.telavat.ir دریافت کنند.

برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه، باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به شرح پیوست اعلام شد:

 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل