Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@22:43:04 GMT

گلایه برخی شهروندان یزدی از افزایش قیمت گوشت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۴۳۱۴

افزایش قیمت گوشت در یزد در حالی ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌ و در حال توزیع است؛ همین امر باعث شده که گلایه خانواده های کم برخوردار استان را در پی داشته باشد.

یکی از جوانان یزدی که به تازگی ازدواج کرده و به اصطلاح سر خانه و زندگی‬‬ اش رفته به خبرنگار ایسنا گفته، وقتی نمی‌توانیم از پس خرید چند کیلو میوه بربیاییم، چطور می‌توانیم گوشت بخریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که با این حقوق ناچیز کارگری و وضعیت فعلی قیمت‌ها، برای خوردن برخی از غذاها خودمان را میهمان خانه پدر و مادرمان می‌کنیم.
محمد دهقان، یکی دیگر از شهروندان یزدی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می‌کند: نگرانیم هر چه به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت گوشت بیشتر شود. شاید در کنار اینکه از ماهی پلوی شب عیدمان فاکتور گرفته‌ایم، باید مهمانانمان را با آش سیر کنیم و قید گوشت در غذایمان را بزنیم.
ریحانه زارع، دانشجوی ساکن یزد نیز می‌گوید: یک دانشجو علاوه بر هزینه‌های خوابگاه و دانشگاه، باید مخارج خود را نیز تأمین کند و پرداخت این قیمت‌ها در توان قشر دانشجو نیست. با 20 هزار تومان پول، تنها یک تکه کوچک استخوان و مقدار کمی گوشت از قصابی خریدم که این میزان برای پختن غذای یک نفره در یک وعده کفایت می‌کند ولی 20 هزار تومان هم برای این قشر مبلغ ناچیزی نیست.
عزرا دهقانی محمد آبادی، یکی از شهروندان یزدی در رابطه با وضعیت گوشت قرمز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: متأسفانه قیمت گوشت گوسفند افزایش یافته و توان خرید ما به همان میزان کاهش یافته است.
وی که به گفته خود مسئولیت خانواده‌ای چهار نفره را بر عهده دارد، از ناتوانی در خرید گوشت گلایه می‌کند و می‌گوید: اگر قبلاً هفته‌ای یک کیلو گوشت مصرف می‌کردیم، دیگر باید به ماهی یک کیلو گوشت بسنده کرد.
پیش از این معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد با اشاره به افزایش گوشت قرمز گوسفندی در این استان طی روزهای آتی، از اقدامات تأثیرگذار انجام شده در جهت کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد خبر داده بود. 
علی افشارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: متأسفانه یزد در حوزه‌ی دام تولیدکننده نیست و همین امر منجر شده تا تغییر قیمت گوشت در سایر استان‌ها بر قیمت عرضه آن در استان یزد تأثیرگذار است. 
وی با بیان اینکه گوشت گرم گوسفندی در استان‌های همجوار با قیمتی بیش از 80 هزار تومان عرضه می‌شود، ادامه داد: برای جذب گوشت گرم گوسفندی ناگزیر به افزایش قیمت هستیم، اما این قیمت نیز از سایر استان‌ها کمتر خواهد بود.
افشار پور، قیمت کنونی گوشت گرم گوسفندی در استان را 67 هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت این کالا در بازار آزاد بیش از این میزان و با قیمت حدود 75 هزار تومان عرضه می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه هنوز قیمت جدیدی برای گوشت گرم گوسفندی ارائه و مصوب نشده است، گفت: هرچند به احتمال زیاد افزایش قیمت چندان با قیمت فعلی بازار آزاد تفاوت نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز تنظیم بازار نیز در حال توزیع است، اظهار کرد: هر شهرستان متناسب با جمعیت و سهمیه‌بندی خود، گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی دریافت می‌کند که در شهر یزد نیز در 50 فروشگاه مختلف توزیع می‌شود.
افشارپور ادامه داد: متقاضیان گوشت قرمز تنظیم بازار می‌توانند از طریق شماره تماس‌های 5-36248051، 36247377، 4- 35252012 از محل توزیع این گوشت آگاه شوند.
به گفته‌ی وی، البته در هر فروشگاه یک بازرس از سازمان صمت استان حضور دارد، اما شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف با شماره 124 تماس و موارد تخلف را گزارش دهند.
وی در مورد توزیع گوشت مرغ گرم تنظیم بازار و تأثیر آن بر قیمت بازار عرضه، اظهار کرد: مرغ گرم در حال حاضر هر کیلو 13 هزار و 500 تومان در بازار استان عرضه می‌شود و در عین حال توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت 10 هزار و 900 تومان تا تعدیل و ثبات قیمت آن در بازار استان ادامه خواهد داشت.
افشارپور افزود: توزیع عادلانه گوشت گرم مرغ در شهرستان‌ها نیز متناسب با جمعیت و میزان مرغ دریافتی انجام می‌شود تا قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش یابد.
این مسئول در رابطه با اجرای طرح کاهش قیمت مرغ از سوی شرکت‌های پشتیبانی امور دام نیز تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری جهاد کشاورزی و تعاونی‌های مرغداران استان طرحی را برای کنترل قیمت بازار مرغ در دست اجرا دارد که این طرح شامل دریافت نهاده‌های دولتی و تحویل مرغ با قیمت تنظیم بازار است که اجرای آن اقدام مؤثری در کنترل قیمت بازار مرغ خواهد بود.

فصل اقتصاد/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CEy برچسب ها: گوشت ، گرانی ، یزد

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشت گرانی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229513 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت