Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@09:00:44 GMT

ارائه تسهیلات بدون سود به رانندگان حمل‌ونقل عمومی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۴۶۳۱

ساعت24-مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای اعطای تسهیلات با سود صفر درصد برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی کشور خبر داد.

 مرتضی اکبری امروز (دوشنبه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیمه دانا و اتحادیه‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی کشور با موضوع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه صفر درصد برای پوشش بیمه‌ای رانندگان حمل‌ونقل عمومی که با حضور معاون توسعه امور شهری وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: این تسهیلات فقط با سود صفر درصد است که در کشور پرداخت می‌شود و برای تاکسی‌رانان تا سقف سه میلیون تومان و برای اتوبوس‌رانان تا سقف شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازپرداخت این تسهیلات یکساله است که تلاش کردیم سرعت کار را افزایش دهیم و هدف این تسهیلات، استفاده از خدمات بیمه‌ای است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه برای استفاده از این تسهیلات، نیازی به حضور در شعب بانک‌ها نیست، اظهار کرد: این افراد می‌توانند به طور مستقیم به نمایندگی‌های بیمه دانا مراجعه کنند و خدمات خود را در قالب بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، تکمیلی و سایر بیمه دریافت کنند.

اکبری ادامه داد: جامعه هدف این طرح در مرحله نخست بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم است که برای خانواده‌ها نیز به طور جداگانه تعریف می‌شود و ممکن است به حدود یک میلیون نفر برسد.

در این مراسم، همچنین ابراهیم کاردگر - مدیرعامل بیمه دانا - با بیان اینکه ۵۵ درصد از سهام بیمه دانا متعلق به سهام عدالت است، اظهار کرد: ۴۵ میلیون نفر از جامعه ایرانی سهام‌دار این بیمه هستند و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم ارائه خدمات به این قشر را در دستور کار دارد.

وی افزود: می‌خواستیم ارتباطی بین دو نهاد مالی بانک و بیمه ایجاد کنیم که در دنیا ارتباط این دو نهاد، موجب رشد و توسعه اقتصاد کشورهاست.

کاردگر ادامه داد: این پروژه با نگاه کلان اقتصادی و مشتری خرد روبرو است که تأثیرگذاری آن بر اقتصاد معنادار است.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه تاکسی‌رانان و اتوبوس‌رانان جزو اقشار با درآمد پایین جامعه و به نوعی سهام‌داران ما هستند، تصریح کرد: اگر خدماتی را به این افراد بدهیم در واقع به سهام‌داران خود خدمات داده‌ایم.

به گفته کارگر، تمام اتفاقاتی که در قالب این تفاهم‌نامه برای مشتری می‌افتد، در دفتر کاری بیمه انجام می‌شود و نیازی به حضور در شعبه نیست و این کار از دیروز به صورت آزمایشی عملیاتی شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور