Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان مسیح‌الله سلطانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان 15 بهمن‌ماه در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری از سفارشات دین مبین اسلام است، اظهار کرد: به برکت مشارکت‌های اجتماعی و مشارکت خیرین اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفته است .
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین افتخارات کمیته امداد این است که همه ساله بخشی از جامعه هدف خود را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابن مسئول با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب مشارکت اجتماعی است، ادامه داد: پیروزی انقلاب تبلور حضور اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف است که طی سال‌های گذشته این حضور در جامعه افرایش داشته است.
سلطانی با بیان اینکه میزان مشارکت اجتماعی با توسعه‌یافتگی جوامع سنجیده می‌شود ادامه داد: هر چه مشارکت اجتماعی در کشوری بالا باشد آن کشور مترقی‌تر است.
وی با تاکید بر صرورت ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: هر چه این مشارکت‌ها سازمان یافته‌تر باشد از تک‌روی و دوباره‌کاری جلوگیری می‌شود و باعث تقویت انسجام و وحدت ملی در کشور می‌شود.
سلطانی با اشاره به اینکه از اوایل دهه ۸۰ شاهد افزایش مشارکت‌های اجتماعی و شکل‌گیری سازمان‌های مردم نهاد بودیم، ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ تشکل و خیریه در استان فعال هستند که یکی از این خیریه‌ها در سطح استان ۱۲ هزار عضو دارد که نشان از ظرفیت بالای این تشکل‌ها است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم استان زنجان در تشکل‌ها و کارهای خیر حضور دارند، عنوان کرد: طی پنج سال گذشته این تشکل‌ها سه و نیم برابر شده است.
وی از فعالیت ۳۴۹ کانون فرهنگی، ۲۹ کانون قرآنی، ۱۶۹ تشکل سیاسی و ۱۳۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان خبر داد و گفت: مجموع تشکل‌های اجتماع‌محور در زنجان ۲۲۰۰ تشکل است که باید تلاش شود از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان انقلاب اسلامی تشکل های مردمی خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان