Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان روز دوشنبه در دیدار حبیب الله ملکوتی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان افزود: توسعه صادرات موجب ارز آوری و تقویت بنادر مازندران می شود و اقتصاد استان را تحرک می بخشد لذا از فرصت بازارهای هدف باید بصورت عملیاتی استفاده شود. ‎
مقام عالی دولت در مازندران بهره گیری از ظرفیت های صادراتی و توسعه بازرگانی فی مابین مازندران و بازارهای هدف را در جهت ارزآوری و شکوفایی اقتصادی موثر عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط امروز باید به خزر به عنوان یک اولویت در تجارت خارجی استان نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مازندران با تاکید بر این که از فرصت بازارهای هدف باید بصورت عملیاتی استفاده شود و فعالان این عرصه در عمل پای کار بیایند، افزود: توسعه صادرات موجب ارز آوری و تقویت بنادر استان می شود و اقتصاد استان را تحرک می بخشد.
او با اشاره به این که باید تجار دارای توان و تجربه کافی در رشته های مختلف شناسایی و فرآیند، مکانیسم و برنامه زمان بندی ارتباط با بازارهای هدف را تعریف کنیم، تصریح کرد: دولت نیز با تسهیل گری باید زمینه توسعه تجارت و صادرات را فراهم نماید.
مقام عالی دولت در مازندران بر راه اندازی خط پروازی مازندران و آکتائو تاکید کرد و گفت: نزدیکی به تهران یک مزیت برای ماست و در تلاشیم تا موضوع ارتباط جاده ای بندر امیرآباد به فلات مرکزی را نیز تحقق ببخشیم.
حسین زادگان با اشاره به این که صادرات محصولات ساختمانی تولیدی مازندران به کشورهای سی ای اس و بازارهای هدف باید تقویت شود، افزود: محصولات لبنی ظرفیت والایی برای صادرات به شمار می رود و باید جدی تر در دستور کار قرار گیرد.
استاندار مازندران همچنین بر تنوع بخشی بر صادرات، تقویت کشتیرانی و راه اندازی کشتی رورو بین مازندران و آکتائو تاکید کرد و یادآور شد: توریسم سلامت از ظرفیت های مطلوب ماست و 15 کلینک و مکان گردشگری برای پوشش این بخش انتخاب شده است و بطور کلی گردشگری به عنوان یک ظرفیت باید در مناسبات فی مابین استان مازندران و آکتائو بطور جدی لحاظ شود.
** بنادر امیرآباد و آکتائو فصل مشترک روابط تجاری ایران و قزاقستان
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به این که بنادر امیرآباد و آکتائو می تواند فصل مشترک همکاری های فی مابین باشد، عنوان کرد: آکتائو می تواند به عنوان ' هاب ' (قطب) برای اتصال به اورآسیا نقش ایفا نماید.
حبیب الله ملکوتی فر با بیان این که در حال حاضر بیشترین ارتباط را با بندر امیرآباد داریم، اظهار داشت: حضور مازندران با توجه به تحریم ها در آکتائو بسیار مزیت دارد و لازم است خط پروازی مازندران و آکتائو نیز راه اندازی شود.
در این جلسه که حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و امیری، سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در ساری نیز حضور داشتند به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
7335/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها دریای خزر سی ای اس قزاقستان گردشگری وزارت خارجه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • امواج کوتاه در دریای خزر