Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:47:38 GMT

هیچ حکومتی بالاتر از ایران در عصر غیبت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۶۲۵۴

هیچ حکومتی بالاتر از ایران در عصر غیبت وجود ندارد

حجت الاسلام شکریان، اسلام با ولایت را مدیون حضرت زهرا(س) دانست و گفت: در عصر غیبت هیچ حکومتی بالاتر از ایران وجود ندارد چراکه حضرت امام خمینی (ره)، مردم این عصر را بالاتر از عصر پیامبر(ص) بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ناصر شکریان» امروز (15 بهمن)، در پنجمین برنامه چالش چهل سالگی انقلاب با محوریت «دستاورد های تبلیغی انقلاب اسلامی» در سالن شهیدآباد حوزه هنری مازندران گفت:  خدا به این دنیای با عظمت قلیل می گوید اما به حضرت زهرا(سلام الله علیها)، کوثر گفته است که صیغه مبالغه از کثرت است و این اهمیت بسیار آن بانوی بزرگوار را می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را معمای ناشناخته بیان کردند، اظهار کرد: خدا به حضرت عیسی یک کوثر اما به حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، 11 کوثر عطا کرد و به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، یک شب قدر اما به زهرا(سلام الله علیها)، 11 قرآن ناطق یعنی 11 امام بزرگوار، هدیه نمود.

 

حجت الاسلام شکریان بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران، رونق یافتن نام مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برپایی مجالس برای آن حضرت است.

 

وی ابراز کرد: از بین 124 هزار پیغمبر تنها داود، سلیمان، یوسف و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و از بین 12 امام تنها یک امام آن هم حضرت علی(علیه السلام)  و از بین علما نیز فقط امام خمینی (رحمت الله علیه)، تشکیل حکومت دادند.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: تشکیل حکومت، آرزوی موسی و عیسی و ابراهیم و همه انبیا و امامان و علما بود اما به دلایل مختلف نظیر مخالفت عده ای، نتوانستند حکومت تشکیل دهند.

 

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بین علما توانست پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد و حکومت، تشکیل دهد که بنا به گفته خود ایشان، این انقلاب یک تحفه الهی بود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اینکه حکومت و کشورهای دیگر نظیر فرانسه و آمریکامشکل دارند، بیان کرد: در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، عده ای شهید شدند و دشمنان به اندازه ای مخالفت و کارشکنی کردند که آن حضرت و یاران ایشان به مهاجرت، اقدام کردند و 13 سال بعد از مکه در مدینه، حضور یافتند و در برابر جنگ های بسیار، ایستادند بنابراین حکومت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) سرشار از سختی ها و مشکلات بود.

 

وی ابراز کرد: جنگ روانی نیز در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) وجود داشت که عده ای شکست در جنگ احد را همچون حربه ای برای جلوه دادن به ناحقی و ناراستی آن حضرت و پیغمبری ایشان، بیان می کردند که خدا در سوره آل عمران به تمام این سوالات، پاسخ داد.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: مسائل فراوانی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که استکبار و مخالفان و دشمنان نمی گذارند نظیر راه انداختن جنگ اقتصادی و در زمان دیگر جنگ روانی بنابراین در حکومت ایران نیز مشکلات وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: با بررسی تاریخ امت ها، پی می بریم که هیچ حکومتی جز جمهوری اسلامی ایران، چهل سال حکومت نکرد که حکومت کوتاه  پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام علی(علیه السلام) نمونه ای از بی وفایی یاران و خیانت صحابه است.

 

حجت الاسلام شکریان بیان کرد: در عصر غیبت هیچ حکومتی بالاتر از ایران وجود ندارد که حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، مردم این عصر را بالاتر از عصر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) دانست که مردم نیز پایبند و وفادار نظام اسلامی ایران هستند.

 

وی ابراز کرد: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با حکومتی که از سکولار به سمت لاییک حرکت می کرد، مبارزه کرد و حکومت اسلامی ایران را تشکیل داد.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: تاریخ هجری قمری نمادی از مهاجرت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است که رژیم پهلوی با آن، مخالفت کرد و تاریخ دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را بنا نهاد و تاریخ ایران کرد اما حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، دین اسلام را پایه ریزی کرد.

 

وی اظهار کرد: پیاده کردن حکومت دینی، محوریت قرار دادن مجتهد جامع الشرایط و ولی فقیه برای حکومت، تدوین قانون اساسی بر اساس دین اسلام، جمهوری و مردمی قرار دادن مدل حکومت، مطرح کردن و معرفی مذهب تشیع در جهان، فعالیت های عظیم در بحث قرآن، عزت بخشیدن به ایران در سطح جهانی از جمله مواردی است که حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، آنها را انجام داد و اثرات و برکاتش هنوز ادامه دارد.

 

حجت الاسلام شکریان، اسلام با ولایت را مدیون حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و بیان کرد: پیش بینی های حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) نظیر فروپاشیدن کمونیست در شوروی سابق، محقق شد و همچنین پیش بینی ایشان مبنی بر اینکه انقلاب ایران آغاز انقلاب جهانی حضرت حجت است به زودی، تحقق پذیرد.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فیلم فجر نشست خبری اصفهان گروه سرود سرود اسلام با ولایت حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور