Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباس نصیری فرد گفت: کسانی که از زهد سخن می گویند اما زندگی زاهدانه ای ندارند، افرادی که در ظاهر افکار و اندیشه های مذهبی را در جامعه ترویج می دهند اما رفتار مذهبی صحیح ندارند نمی توانند خانواده متدین نامیده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس نصیری فرد عضو کمیسیون سبک زندگی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به روند رو به رشد انسان در مسیر کمال گرایی و نقش مادیات در کاهش یا افزایش آن، گفت: انسان به جهت تعلقاتی که به زندگی مادی و دنیا دارد، طبیعتا گرایشی به سمت زندگی تشریفاتی یا به قول امروزی ها زندگی لاکچری دارد؛ شایسته است با ایجاد تعادل در زندگی هم از مادیات بهره برداری قابل توجهی داشته باشد و هم به سمت تشریفات و تجملات سوق پیدا نکند تا بتواند روند روبه رشد انسان را که همواره میل حرکت به سمت کمال دارد، در خود حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی در این باره افزود: با توجه به اینکه به اعتقاد اسلامی نوع زندگی دنیوی ما در سفر الهی یا همان معاد ما، بسیار تاثیر گذار است، انتظار می رود فرد مسلمان به  گونه ای زندگی کند که همزمان با بهره برداری از دنیا، زندگی‌اش آمیخته به تشریفات و تجملات نشود و تجملات، انسان را از مسیر اصلی زندگی معنوی و رو به کمال دور نکند.   این کارشناس دینی با تاکید براینکه سبک زندگی اشرافی منجر به ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه می شود، اظهار داشت: بی شک روی آوردن به  زندگی تشریفاتی و تجملاتی، منجر به ایجاد وقفه در سعه وجودی و حرکت رو  به کمال انسان می شود؛ امروزه برخی گمان می کنند زندگی تشریفاتی برای خانواده های متدین ناپسند است از این رو زندگی تجملاتی برای خانواده های غیر متدین یا کم اعتقاد ایرادی ندارد؛ سبک زندگی تشریفاتی برای همه انسانها مذموم است چرا که منجر به ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می شود، بنابراین افراد متدین یا غیر متدینی که رو به  زندگی های لاکچری می‌آورند، منجر به اختلاف طبقاتی و ایجاد خلل در جامعه می شوند؛ از سوی دیگر انتشار رفتارهای تشریفاتی در جامعه منجر به حریص تر شدن سایر مردم، به‌خصوص جامعه جوان کشور می شود؛ متاسفانه این موضوع می تواند منجر به افزایش خلاف، آسیبهای اجتماعی و کسب مال غیرحلال شود.   حجت الاسلام عباس نصیری فرد با طرح سوالی گفت: حال در جامعه ای که متاسفانه با سیاست های غلط دولت روز به روز زیر خط فقر می رود، این سوال مطرح می شود که معیار زندگی تشریفاتی و تجملاتی چیست؟ آیا معیار زندگی تشریفاتی در جامعه ای که مردم برای تامین حداقل های خود دچار مشکل هستند، به سهولت قابل تشخیص است؟ مثلا فردی که با کار و تلاش فراوان و از طریق کوشش های شبانه روزی، زندگی آبرومندانه و مناسبی را برای خود رقم زده است به نظر سایر مردمی که هر روز فقیر تر از روز قبل می شوند، دارای زندگی تشریفاتی است؟   وی با اشاره به آموزه های دینی درخصوص بهره مندی از مادیات در زندگی، افزود: خوشبختانه در آموزه های دینی، میزان زندگی تشریفاتی مشخص شده است؛ در آموزه های دینی آمده است که پیامبر بزرگ اسلام (ص) می فرماید: خانه خوب مَرکَب خوب و همسر خوب جزو سعادت انسان است؛ اگر کسی خانه خوب- نه ساختمان گران- داشته باشد آیا این زندگی تجملاتی محسوب می شود؟.   این کارشناس دینی با اشاره به تعریف زندگی تشریفاتی، بیان داشت: بنده معتقدم در جامعه ای که دولت توانایی تامین اقتصادی مردم را ندارد، افرادی که با کار و تلاش بیشتر بهره بیشتری از مال دنیا دارند نباید شامل زندگی های تشریفاتی شوند؛ بهتر است زندگی تشریفاتی تعریف شود؛ زندگی تشریفاتی شامل بریز و بپاش هایی می شود که جزو نیازها و ضرورت های زندگی نیست؛ بنابراین اول لازم است معیار زندگی تشریفاتی در جامعه ای که ناکارآمدی دولت منجر به فقیرتر شدن مردم شده است، مشخص شود.    حجت الاسلام عباس نصیری فرد با تاکید براینکه کسانی که رفتار و عمل آنها متناقض است، مذهبی نامیده نمی‌شوند، گفت: در حال حاضر چند درصد از افراد جامعه که از خانواده های متدین هم می توانند باشند، دارای زندگی های تشریفاتی هستند؛ بنده معتقدم قبل از اینکه مردم به زبان و گفتار کسی توجه کنند و او را فردی مذهبی بدانند باید با دقت اعمالش را رصد کنند؛ کسانی که از زهد سخن می گویند اما زندگی زاهدانه ای ندارند، افرادی که در ظاهر افکار و اندیشه های مذهبی را در جامعه ترویج می دهند اما رفتار مذهبی صحیح ندارند، نمی توانند خانواده متدین نامیده شوند.   وی در پایان تصریح نمود: در اسلام معیار تشخیص تدین از غیر مذهبی، رفتار افراد است نه ظاهر آنها؛ افرادی که دم از مذهب می زنند اما زندگی  تشریفاتی دارند، آنهایی که دم از تدین و دین می زنند اما فرزندان آنها  سوار خودروهای  میلیاردی می شوند، آنهایی که حرف از مذهب می زنند اما عروسی های آنچنانی می گیرند، مذهبی نیستند؛ اینها آدمهایی هستند که فقط حرف های مذهبی می زنند اما رفتارهای مذهبی ندارند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود

تک‌شاخ سیبری در آخرین روزهای حیات خود در کنار نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن اولیه زندگی کرده بود.

به گزارش العربیه فارسی، تک‌شاخ سیبری کرگدنی عظیم‌الجثه با وزنی بالغ بر ۳.۵ تن و یک شاخ عظیم روی بینی‌اش در استپ‌های روسیه، قزاقستان، مغولستان و شمال چین پرسه می‌زد. محققان برای اولین بار سلول‌های بنیادی این جانور را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که این حیوان آخرین بازمانده یک خانواده منحصر به فرد کرگدن است.

دانشمندان متوجه شدند که اجداد تک‌شاخ سیبری بیش از ۴۰ میلیون سال پیش از اجداد تمام کرگدن‌های زنده جدا شدند. این باعث می‌شود نسبت تک‌شاخ سیبری با کرگدن سفید آفریقایی امروز دورتر از نسبت انسان با میمون باشد.

شواهد ژنتیکی جدید نتایج پژوهش‌های قبلی که نشان می‌داد تک‌شاخ سیبری از بستگان بسیار نزدیک کرگدن پشمالوی منقرض‌شده و کرگدن زنده سوماترایی است را رد می‌کند.

محققان با بررسی ۲۳ نمونه استخوان تک‌شاخ سیبری موفق به تاریخ‌یابی آن‌ها شدند، و تأیید کردند که این گونه حداقل تا ۳۹۰۰۰ سال پیش و احتمالاً حتی تا ۳۵۰۰۰ سال پیش زنده مانده است. این بدین معناست که تک‌شاخ سیبری در آخرین روز‌های حیات خود در کنار نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن اولیه زندگی کرده بود.

دانشمندان همچنین متوجه شدند که به‌رغم باور عمومی، محتمل‌ترین عامل انقراض تک‌شاخ سیبری نه فعالیت‌های انسانی که تغییرات اقلیمی بوده است. به نظر می‌رسد که این جانور با آغاز عصر یخبندان در اوراسیا به شدت متضرر شده باشد.

در آن زمان کاهش شدید دما منجر به یخ‌زدگی گسترده سطح زمین شد، که علفزار‌های بزرگی که تک‌شاخ سیبری از آن‌ها تغذیه می‌کرد را به شدت کوچک کرد و منجر به گرسنگی کشیدن و در نهایت مرگ این جانور شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد