Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:12:03 GMT

برپایی نمایشگاه کتاب و اسناد دفاع مقدس در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۶۵۲۳

برپایی نمایشگاه کتاب و اسناد دفاع مقدس در گلستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: استقلال نظامی و شکل‌گیری نهادهای مسلح مردمی به خصوص در طول هشت سال دفاع مقدس و حضور در جبهه مقاومت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سردار «علی ملک‌شاهکوهی» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال را می‌توان در چند مولفه دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه جهانی انقلاب اسلامی منجر به شکسته شدن ابرقدرت‌های شرق و غرب و بازکردن دریچه امید در دل مسلمانان و حمایت از آنها و بیداری اسلامی شد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، مسلمانان متوجه شدند که می‌توانند در مقابل استکبار جهانی ایستاد و حق خود را گرفت و امروز آن را در بیداری اسلامی کشورهای منطقه می‌بینیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به دیگر مولفه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حوزه نظامی استقلال نظامی و شکل‌گیری نهادهای مسلح مردمی به خصوص در طول هشت سال دفاع مقدس و حضور در جبهه مقاومت، در حوزه فرهنگی و اجتماعی وحدت کلمه و حضور فعال بانوان در مسائل اجتماعی و سیاسی، شکل‌گیری نهضت سوادآموزی، وحدت شیعه و سنی و همگرایی بین حوزه و دانشگاه، در حوزه سیاست استقلال سیاسی، آزادی در انتخابات و آزادی بیان و اندیشه و تدوین قانون اساسی بر اساس مبانی اسلامی از دیگر مولفه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال بوده است.

ملک‌شاهکوهی به مهمترین برنامه‌های دهه فجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اشاره کرد و گفت: همایش سرزمین نور، نشست کتابخوانی، همایش گردان پدافند هوایی شمال کشور، زنگ ایثار انقلاب، افتتاحیه نمایشگاه کتاب و اسناد دفاع مقدس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با محتوای دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی نوجوانان، همایش زنان فجرآفرین و اجرای تئاتر «روزهای بی‌قوام» از مهمترین برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب شامل خاطرات نادر کیانی در اردوگاه کومله، به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

این کتاب خاطرات هفت سال نفوذ نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسوول پذیرش این سازمان رشد می‌کند.او با دسترسی به اطلاعات ویژه درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده و در نهایت با تحمل رنج و مرارت فراوان به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، خانواده قربانیان ترور گروهک‌ها و تعداد کثیری از چهره‌های فرهنگی، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

چاپ سوم کتاب «سیطره» با ۲۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093222 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس