Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@22:33:57 GMT

فوتبالیست بحرینی: مرا به کشورم نفرستید

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۶۵۲۹

فوتبالیست بحرینی: مرا به کشورم نفرستید

فوتبالیست بحرینی که به استرالیا پناهنده شده و در یک سفر به تایلند بازداشت شده بود از دادگاه خواست او را به کشورش نفرستند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «حکیم العربی» فوتبالیست بحرینی که در تایلند دستگیر شده است از دادگاه خواست او را به بحرین بازنگرداند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، حکیم که بعد از دریافت پناهندگی از سوی استرالیا در این کشور فوتبال بازی می‌کرد، در سفر ماه‌عسل با همسرش به تایلند دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات بحرین او به‌خاطر آسیب وارد کردن به یک پاسگاه پلیس تحت‌تعقیب است و باید ۱۰ سال را در زندان بگذراند.

العربی در دادگاه گفت: بی‌گناه است و به‌دلیل مخالفت با حکومت بازداشت شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در بانکوک گزارش داد، هنگامی که العربی وارد دادگاه شد، در حالی که به پاهایش زنجیر بسته شده بود فریاد می‌زد «خواهش می‌کنم مرا به بحرین نفرستید».

او در دادگاه گفت: به حکم استردادش اعتراض دارد و پیش از آن‌که ۴ سال پیش به استرالیا بگریزد، در بحرین به اتهام مخالفت با دولت مورد بازداشت و شکنجه قرار گرفته است.

این دادگاه در حالی برگزار شد که «کریگ فاستر» کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال استرالیا و تعدادی دیگر از حامیان او در مقابل دادگاه تجمعی اعتراضی را تشکیل داده بودند.

دادگاه «بانکوک» پایتخت تایلند، استرداد وی را ۶۰روز تمدید کرد تا وی بتواند مدارک اعتراضش علیه درخواست استرداد از سوی بحرین را به دادگاه تحویل دهد.

بحرین اصرار دارد که دادگاه العربی عادلانه بوده و اگر او به حکمش اعتراض دارد باید به خانه برگردد و آن را رسما تقدیم دادگاه کند.

از سوی دیگر اعضای موسسه حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD) اعلام کرده اگر العربی برگردانده شود در خطر شکنجه شدن قرار خواهد گرفت.

چندی پیش هم دختری که از عربستان سعودی به تایلند گریخته بود پس از آن‌که با خطر بازگردانده شدن به عربستان سعودی مواجه شد با راه‌اندازی کمپینی توئیتری توانست توجه جامعه جهانی را جلب کرده و اقامت کانادا را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فوتبالیست بحرینی بازداشت تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم

هاشم بیک زاده، بازیکن سابق تیم استقلال در برنامه زنده صبحانه ایرانی گفت: نزدیک به یک میلیون دلار از استقلال گرفتم! منبع: صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردوی پایانی تیم ملی هاکی بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • وراتی خود را به بارسلونا پیشنهاد داد
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه