Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@20:56:27 GMT

هرگز این 7 وسیله را در حمام نگذارید

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۶۷۶۷

هرگز این 7 وسیله را در حمام نگذارید

رکنا: جای این 7 وسیله در حمام نیست و توصیه می شود آنها را در این مکان قرار ندهید.

بیشتر خانم ها یک سری لوازم خاص مانند دارو، تیغ های اصلاح، مسواک، لوازم آرایش و ... را در قفسه های حمام نگهداری می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چه لوازمی را اصلا نباید در حمام تان نگهداری کنید.

تقریبا همه ما مسواک و خمیر دندان خود را در دستشویی یا حمام قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشخص شده است که گرما و رطوبت حمام محیطی عالی برای رشد و تکثیر میکروب ها فراهم می کند و بیشتر چیزهایی که در این مکان هستند در معرض خطر قرار می گیرند. شاید نیازی نباشد تا مسواک خود را از حمام به اتاق خواب انتقال دهید، اما برخی محصولات دیگر وجود دارند که بهتر است آنها را هیچگاه در حمام نگهداری نکنید.

نگهداری دارو در حمام ممنوع

دما و رطوبت ناشی از آب داغ می تواند به از بین رفتن نوشته های روی بسته بندی داروها منجر شده و حتی انقضای هرچه سریع‌تر داروها را موجب شود. این شرایط شامل هر دارویی از نمونه های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و داروهای ضد بارداری تا نمونه های خاص و تجویزی می شود. داروها را باید در مکانی خنک، خشک و دور از نور نگهداری کنید.

لوازش آرایش و برس های آرایشی را در حمام نگذارید

بار دیگر، گرما و رطوبت موجود در حمام می تواند موجب تخریب این محصولات شود و طول عمر آنها کاهش یابد. افزون بر این، برس های آرایشی در حالت عادی نیز می توانند محیطی خوب برای رشد و تکثیر میکروب ها و حتی قارچ ها باشند و قرار گرفتن آنها در محیط های گرم و مرطوب این خطر را هرچه بیشتر افزایش می دهد. برای پیشگیری از این شرایط، برس های خود را به طور منظم در آب گرم صابونی شستشو داده و آنها را از ابتدا در اتاق خواب نگهداری کنید.

نگهداری عطر در حمام، ممنوع

از نخستین اسپری، عطر مورد علاقه شما به تدریج روند انحطاط را به واسطه اکسیداسیون دنبال می کند. قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت این فرایند را به واسطه تخریب یکپارچگی مولکولی تسریع می کند و موجب می شود رایحه عطر هرچه سریع‌تر از بین برود. عطرها را نیز در حمام نگهداری نکنید و بهتر است آنها را به اتاق خواب انتقال دهید.

تیغ اصلاح را در حمام نگهداری نکنید

رطوبت می تواند موجب کندی تیغ اصلاح شده و در نهایت موجب اکسید شدن و زنگ زدگی فلز می شود. تیغ های اصلاح اضافه را در یک کشو در اتاق خواب نگهداری کنید و تیغ اصلاح فعلی را پس از هر بار استفاده به خوبی خشک کنید.

لوازم الکترونیکی

رطوبت بالا می تواند به دستگاه هایی مانند رادیو، پخش کننده های موسیقی و حتی شارژرهای تلفن همراه آسیب وارد کند. به غیر از دستگاه هایی که به طور خاص برای استفاده در حمام طراحی شده اند، مانند مسواک الکتریکی، دستگاه های برقی دیگر را در حمام نگهداری نکنید.

لاک ناخن را در حمام نگذارید

بخار می تواند موجب غلیظ و خشک شدن لاک ناخن شود. همچنین، گرما می تواند موجب تغییر رنگ لاک ناخن شود، از این رو محصولات مورد علاقه خود را بهتر است خارج از حمام نگهداری کنید.

محصولات ضد آفتاب

جدا از تاریخ انقضای محصولات ضد آفتاب، آنها ممکن است کارایی و اثرگذاری خود را در صورت نگهداری در مکان های گرم زودتر از دست بدهند. این قبیل محصولات را دور از گرما و بخار نگهداری کنید زیرا می تواند موجب فساد و یا حتی کپک زدگی آنها شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: دندان دندان طول عمر توصیه آسیب دندان حمام عکس فیلم بیمارستان جوان پوشش قتل مرد پلیس پایتخت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)

 اخیرا در بقایای یک حمام رومی در باشگاه کریکت کارلایل، قطعه بسیار کمیابی از رنگ «بنفش سلطنتی» پیدا شده که نخستین مورد از نوع خود در شمال اروپا و احتمالاً در کل امپراتوری روم است.

به گزارش فرادید، قدمت سکونتگاه رومی لوگووالیوم به قرن سوم و دوران سلطنت امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس بازمی‌گردد. این کشف در بخش زهکشی یک سازه تاریخی انجام شد که تصور می‌شود یک گرمابه رومی بوده است. 

بنفش سلطنتی یا بنفش امپراتوری در روم باستان رنگ بسیار گران‌قیمتی بود، چون غنی و سرزنده بود و نماد قدرت امپراتوری، ثروت و جایگاه عالی بود. تولید حتی مقادیر کوچکی از این رنگ، کار بسیار پرزحمتی بود، چون از هزاران حلزون دریایی خردشده (بولینوس برانداریس) از دریای مدیترانه ساخته میشد. این کمیابی و منحصربفرد بودن به معنای گران‌تر بودن آن از طلا بود. 

تجزیه و تحلیل متخصصان نشان داد این رنگ محتوای برومین و موم بالایی دارد؛ این موردی است که تقریباً به طور حتم نشان می‌دهد این رنگ «بنفش سلطنتی» است. 

نام رومی این رنگ برگرفته از شهر صور در جنوب لبنان و نزدیک کرانه دریای مدیترانه بود که مشهورترین مکان تولید این رنگ به شمار می‌رفت. این رنگ در آفریقای شمالی و نزدیک ساحل مراکش نیز تولید میشد. 

از پادشاهان و امپراتوران عصر برنز گرفته تا اسکندر کبیر و کلئوپاترای هفتم، رومیان و سپس شارلمان و بیزانسی‌ها، رنگ بنفش سلطنتی به تن می‌کردند. گاهی اوقات از این رنگ برای پارچه‌ها استفاده می‌شد، اما برای رنگ‌آمیزی دیوارهای ساختمان‌های عمومی بزرگ و خانه‌ها و املاک ثروتمندان (از جمله دیوارهای حمام‌ها) نیز از آن استفاده می‌شد. 

فرانک جکو، مدیر فنی واردِل آرمسترانگ، در مورد اهمیت این کشف گفته است که هزاران سال، بنفش سلطنتی گران‌ترین و محبوب‌ترین رنگ جهان بود. حضور آن در کارلایل، همراه با شواهد دیگر بدست‌آمده از حفاری، این فرضیه را تقویت می‌کند که این ساختمان با دربار امپراتوری امپراتور سِپتیمیوس سِوِروس در یورک مرتبط بوده است. 

کشف بنفش سلطنتی در کارلایل یک اتفاق غیرعادی است، به ویژه در شمال اروپا. مفاهیم آن فراتر از خود رنگدانه است، به این معنا که این حمام رومی ممکن است به قدرت امپراتوری مرتبط بوده یا توسط مقامات عالی‌رتبه بازدید شده باشد. این پیوند با دربار روم پرسش‌های جدیدی در مورد اهمیت و نقش این محوطه در امپراتوری بزرگ روم ایجاد می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • (ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما