Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:27:57 GMT

باغ‌تالارهای اصفهان ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۷۲۶۲

باغ‌تالارهای اصفهان ساماندهی می شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ، قاضی علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در دیدار با آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت : ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قانون خوبی داریم و این قانون از بسیاری از ارزش‌های فرهنگی صیانت و پاسداری می‌کند، بنابراین باید از تمام ظرفیت خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم آرامش اجتماعی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه 2 ماده 19 قانون امر به معروف و نهی از منکر، مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای متولیان امر لازم الاجرا است و امتناع از اجرای آن زمینه برخورد اداری و قضایی با متخلف را فراهم می‌سازد ، البته این به معنای تهدید نیست ، بلکه به معنای احترام گذاشتن به قانون است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان مجوز برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را اولویت قانونی هر کاری خواند و گفت : امروزه یکی از مسائلی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر آن را دنبال می‌کند و در جلسه اخیر این ستاد نیز دو مصوبه داشت ساماندهی باغ تالارها است.

وی افزود : البته برخی ساماندهی را به منزله محدود کردن تلقی می‌کنند که به هیچ عنوان چنین چیزی مد نظر ما نیست ، بلکه ما به دنبال مجوز دار کردن این باغ تالارها به منظور انجام فعالیت‌های قانونی هستیم، چرا که اخباری به گوش ما می‌رسد که بعضا برخی افراد با اجاره باغ تالارها به افراد سودجو و مسئله دار، زمینه برگزاری پارتی‌های شبانه و میهمانی‌های خلاف عرف و شرع و ارزش‌های فرهنگی جامعه اسلامی – ایرانی را فراهم می‌سازند که بدون اطلاع خانواده‌ها برگزار و محلی می‌شود برای ارائه مشروبات الکلی ، مواد مخدر و مسائل منافی عفت به جوانان که اتفاقا اولین مخالف آن همان خانواده‌ها هستند.

اصفهانی با اشاره به این که فلسفه وجودی امربه معروف و نهی از منکر، ارائه آرامش به جامه به ویژه به خانواده‌ها است ، افزود : متاسفانه این فریضه واجب دینی به صورت اشتباه به مردم معرفی شده و باید بر این نکته تاکید کرد که منظور از امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی مبتنی بر مذهب تشیع ، حفظ ارزش‌های فرهنگی و ایجاد آرامش بین یکایک مردم است و در این میان ممکن است با تعدادی هنجار شکن نیز بر اساس قانون برخورد شود، ولی دستاورد مهم آن سلامت اجتماعی است.

بنابر این گزارش ، به رغم تصویب قانون جامع در زمینه امر به معروف و نهی از منکر متاسفانه انتقادهایی به ابلاغ نشدن این قانون و بی توجهی به مفاد آن در برخی دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد.

در این جلسه آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ، با حکمی علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب این کلانشهر را به عنوان معاون قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان منصوب کرد.

انتهای پیام/م

ساماندهی باغ‌تالارها در ستاد امر به معروف اصفهان مصوب شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم