Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:27:41 GMT

پلاک‌کوبی شهدا در ۴۰ محله قم انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۷۴۱۵

پلاک‌کوبی شهدا در ۴۰ محله قم انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: پلاک‌کوبی شهدا در ۴۰ محله قم انجام می‌شود. ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در هشتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره چله سرو برای فرهنگ‌سازی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جشنواره چله سرو افزود: چله سرو از شهریورماه امسال به‌صورت رسمی آغاز و تاکنون بیش از 70 درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده انجام‌شده است، اختتامیه این جشنواره 10 اسفندماه همزمان با ورود امام راحل به قم برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در جشنواره چله سرو ابراز کرد: در قالب این جشنواره 40 مسجد شاخص در انقلاب به شهروندان قمی معرفی می‌شود، همچنین پرده‌خوانی و روایت گری انقلاب از دیگر برنامه‌های جشنواره چله سرو است.

مقیمی ادامه داد: روایت گری و تئاتر در زمینه انقلاب تاکنون در 50 مدرسه انجام‌شده است، در قالب برنامه چله سرو تاکنون 10 برنامه تاریخ شفاهی انقلاب با همکاری حوزه هنری قم با اولویت معرفی انقلابیون مطرح قمی برگزارشده است.

بانک‌های خصوصی قم نقشی در تولید و اشتغال ندارند470 واحد صنعتی قم در وضعیت رکود قرار داردشهرک تخصصی کفش در قم احداث می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه مادران چشم‌انتظار از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در قالب جشنواره چله سرو است، 100 مادر چشم‌انتظار و دارای فرزندان مفقودالاثر در شهر قم وجود دارد، در زمینه مادران چشم‌انتظار تاکنون 30 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: جشنواره فیلم عمار در حال حاضر در اغلب مناطق محروم و کمتر برخوردار استان قم در حال برگزاری است، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 40 پلاک‌کوبی شهدا در قم انجام  می‌شود که تاکنون در 26 محله پلاک‌کوبی شهدا انجام‌شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: جشنواره پرچم یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره بزرگ چله سرو در قم است، تاکنون 40 هزار اثر به جشنواره پرچم ارسال‌شده است، جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر با همکاری بسیج رسانه، و معرفی 40 مکان شاخص در انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های جشنواره چله سرو است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز با اشاره به برگزاری جشنواره چله سرو ابراز کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب برنامه‌های فرهنگی به نحوی طراحی‌شده که بتواند اثرات مثبت چهل‌سالگی انقلاب را به‌خوبی نشان دهد.

حسن مالکی نژاد ادامه داد: جشنواره چله سرو از اسفندماه سال 96 با 40 برنامه کلید خورد اما به دلیل مشکلات اقتصادی درنهایت 20 برنامه برای اجرا نهایی شد.

وی تأکید کرد:سازمان فرهنگی ورزشی در کنار این باید زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی را فراهم کند باید الگویی نیز برای اجرای برنامه‌های اثربخش فرنگی و ورزشی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان توسعه ابراز کرد: سازمان توسعه و عمران پتانسیل مناسبی برای پیشبرد اهداف عمرانی شهرداری دارد اما متأسفانه از ظرفیت‌های موجود در این سازمان به‌درستی انجام نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد