Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به عدم تمایل طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان تصریح کرد که اگر طالبان در ادامه نیز حاضر به مذاکره با کابل نشود روند مذاکرات با این گروه باید متوقف شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عمر داودزی رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که برای طالبان باید ضرب‌العجلی تعیین شود تا اگر در زمان مقرر شده با دولت افغانستان وارد مذاکره نشوند، روند گفت‌وگوهای صلح نیز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودزی درباره خودداری طالبان از گفت‌وگوهای مستقیم با دولت افغانستان و دیدارهای متعدد این گروه با آمریکا و کشورهای منطقه به «بی.بی.سی» گفت: خواستار توقف گفت‌وگوها نیستیم اما اگر روند مذاکرات همینطور ادامه داشته باشد نیز درست نیست. باید ضرب العجلی وجود داشته باشد که اگر طالبان تا آن وقت (با دولت) توافق نکردند روند گفت‌وگوها متوقف شود.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان چندی پیش ضمن هشدار درباره پیامدهای خروج فوری نیروهای خارجی از دچار شدن به سرنوشت دکتر نجیب رئیس جمهور رژیم کمونیستی افغانستان نیز ابراز نگرانی کرد.

داودزی در رابطه با این اظهارات غنی اظهار داشت: نگرانی‌هایی که کابل می‌تواند درباره روند صلح داشته باشد این است که بدون در جریان قرار گرفتن دولت افغانستان توافقی بین آمریکا، طالبان و پاکستان صورت گیرد.

وی افزود که اظهارات غنی در واقع «نگرانی‌های پیشگیرانه» است تا واشنگتن به این سمت حرکت نکند و در حال حاضر چنین نگرانی‌هایی وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان ادامه داد که از دیگر نگرانی‌ها این است که توافقی خارج از قانون اساسی افغانستان صورت نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان افغانستان نگرانی توافق صلح افغانستان واشنگتن نگرانی غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»