Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:26:54 GMT

جشنواره فیلم فجر شور و نشاط بسیار به کشور بخشید

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۷۶۷۲

جشنواره فیلم فجر شور و نشاط بسیار به کشور بخشید

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با گسترش نمایش فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف و افزایش فیلمها و سالن های سینما نسبت به دوره قبل، شور و نشاط بسیار در کشور ایجاد شده است.

سید عباس صالحی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از سینما هویزه و مرکز نمایش فیلم های شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه فیلم های ارائه شده در جشنواره امسال به عنوان مهمترین اتفاق سینمایی و به نوعی بهترین و بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور، اهمیت بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امسال برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقارن شده و اهمیت آن نسبت به سالهای گذشته دوچندان گشته است.
وی گفت: در دوره های قبلی جشنواره فیلم فجر تلاش شد فیلم های جشنواره در کل کشور به نمایش درآید
لذا هم اکنون فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در مراکز استانها و برخی شهرستان ها همزمان با تهران در حال نمایش است.
صالحی افزود: امسال در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شاهد رویش نسل جوان بعد از انقلاب در سینما هستیم و این مهم از رویش ها و فرآورده های حرکت انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: ایران در عرصه سینما تجربه طولانی ندارد اما با رخداد انقلاب اسلامی، تحولاتی در حوزه های مختلف رخ داد که سینما یکی از این حوزه هاست.
وی گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اغلب سینماگرانی هستند که مربوط به نسل انقلاب می باشند و این امر باعث بروز خلاقیت ها در فیلم سازی شده و سینمای ایران را به یکی از افتخارات هویتی و اجتماعی کشور تبدیل کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در بسیاری از نقاط دنیا، ایران را با سینمایش می شناسند و نسلی که در شرایط کنونی فیلم می سازد برآمده و فرآورده جمهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: من فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را ندیدم تا نظر شخصی من در انتخاب هیات داوران تاثیر بگذارد و هیات داوران بهترین ها را از بین فیلم های این جشنواره انتخاب خواهند کرد.
وی گفت: به نظر می رسد سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از فیلم هایی از سبک ها و ژانرهای مختلف برخوردار است و اگر بخواهیم سینمایی رو به پیشرفت داشته باشیم باید فیلم های متنوع با سبک و ژانرهای مختلف در جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم.
صالحی افزود: امسال فیلم هایی در موضوعات مرتبط با مسائل سیاسی، اجتماعی و انقلابی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده که نشان از تنوع این فیلمها دارد.
وی اظهار داشت: با این حال هنوز با قله های پیشرفت در سینما از نظر مفهومی و فرم ساخت، فاصله داریم اما در طول 40 سال گذشته پیشرفت خوبی در سینما داشتیم که امید است نقایص در این عرصه کمتر و نقاط قوت آن بیشتر شود.
وی ایجاد عدالت توزیعی در سینما را مستلزم تامین زیرساخت های لازم دانست و گفت: این عدالت از دو منظر مصرف فرهنگی و فضای برگزاری رویدادها قابل توجه است به همین منظور امسال نمایش فیلم های جشنواره فجر در کل استانها بیشتر شده است.
صالحی افزود: در بخش فضای سینمایی نیز برخی استانها در این زمینه پیشرفت های بسیار داشتند لذا طبیعی است در صورتی که زیرساخت های لازم در بخش سینما فراهم شود، مشتاقان این هنر در کشور بیشتر خواهند شد.
شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 12 بهمن ماه با اکران 34 فیلم منتخب از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در 6 سینمای این شهر آغاز شده است.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز از 10 تا 22 بهمن ماه همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی در تهران آغاز شده که در این دوره از جشنواره در بخش 'سودای سیمرغ' آثاری همچون فیلمهای آشفتگی، ایده اصلی، بنفشه آفریقایی، 23 نفر، پالتو شتری، تیغ و ترمه، جمشیدیه، خون خدا، درخونگاه، سال دوم دانشکده من، سرخ پوست، سمفونی نهم، شبی که ماه کامل شد، طلا، تختی، قسم، قصر شیرین، ماجرای نیمروز 2، رد خون، متری شش و نیم، مردی بدون سایه، مسخره باز و ناگهان درخت به نمایش درمی آید.
آثار بخش 'نگاه نو' جشنواره نیز فیلم های پالتو شتری، جاندار، حمال طلا، دیدن این فیلم جرم است، روزهای نارنجی، زهر مار، سونامی، مسخره باز، معکوس و یلدا می باشد.
همچنین مستندهای این دوره از جشنواره نیز فیلم های بهارستان خانه ملت، تمام چیزهایی که جایشان خالی است، خانه ای برای تو، دلبند و نتهای مسی یک رویا است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره فجر فيلم مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند