Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید بگویم هنوز تا رسیدن به دانشگاه اسلامی و تا رسیدن به جامعه و دولت اسلامی فاصله داریم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی،رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد در جمع دانشجویان حاضر و به گفتگو با آن‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدا گفت: دانشگاه تهران یکی از دانشگاه‌هایی است که فضای بسیار مذهبی دارد، شما می‌توانید از اساتید، پیشکسوتان و کسانی که در این دانشگاه بودند سوال کنید و ببینید که فضای مذهبی دانشگاه و ساخت مسجد که توسط متدینین انجام شد به چه صورت بوده است، صف‌های نماز جماعت در مسجد دانشگاه به چه شکل برگزار می‌شود. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که فضای مذهبی بسیار خوبی دارد.

وی افزود: یکی از کارمندان دانشگاه تهران بعد از اینکه از این دانشگاه بازنشسته شد تعریف می‌کرد در ابتدای ورودم به دانشگاه به عنوان کارمند به دلیل جو سنگین غیرمذهبی دانشگاه جرات نمی‌کردم به مسجد دانشگاه بروم روز‌های اولی که به مسجد می‌رفتم صف‌های کمی برای نماز تشکیل می‌شد، اما امروز دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های کشور این افتخار را دارند که پرشکوه‌ترین صف‌های نماز جماعت را برگزار می‌کنند و در واقع باید گفت با شکوه‌ترین نماز‌های جماعت در کل کشور در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رستمی افزود: امروزه دانشگاه جریان ساز مسیر مذهب است، برای مثال مراسم اعتکاف چندین سال در شهر قم مطرح بود، اما تنها چند طلبه در مسجد امام حسن عسگری علیه السلام خودشان معتکف می‌شدند و اعتکاف می‌گرفتند و هیچ جریان بیرونی را شامل نمی‌شد، اما همین که دانشگاه تهران اعتکاف را برگزار کرد این مراسم اوج گرفت و امروز ده‌ها هزار مسجد در کشور برگزارکننده اعتکاف هستند.

رستمی ادامه داد: البته باید بگویم هنوز تا رسیدن به دانشگاه اسلامی و تا رسیدن به جامعه و دولت اسلامی فاصله داریم. ابتدا که این دانشگاه تاسیس شد در زمان شاه بنا بوده است که دانشگاه محیط ترویج سکولار و بی دینی باشد حتی وقتی خاطرات اسدالله اعلم را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که وی در آخرین روز‌هایی که در کشور بوده است نوشته با اعلی حضرت گفتگو می‌کردیم و وی نگرانی می‌کرد از اینکه دختران چادری و روسری به سر در دانشگاه زیاد شده اند. این فضایی بود که در زمان انقلاب برای دانشگاه‌ها وجود داشت.

وی گفت: این جمع جمعیت زوار امام حسین علیه السلام است و حتی کسانی که زائر امام حسین نیستند و برای بدرقه و همراهی زوار می‌آیند ثواب زیارت را می‌برند.

رستمی با اشاره به اینکه خواندن زیارت جامعه الائمه المومنین در حرمین شریفین ثواب دارد به دانشجویان زوار توصیه کرد که این زیارت را بخوانند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی به دیدار زائری بیاید ثواب زیارت را می‌برد، گفت: جان‌ها همه استعداد روشن شدن را دارند. خیلی از انسان‌ها شمع وجودشان فشرده، خموش و سرد است این شمع وجود به هر شمع خاموشی برسد استعداد روشن کردن دارد.

رستمی به دانشجویان توصیه کرد: حتما کتاب احضاریه و کتاب‌های امثال آن را برای آشنایی با آداب زیارت بخوانید چرا که موجب می‌شود آمادگی بیشتری برای زیارت آن مقام پیدا کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رستمی عتبات دانشجویی دانشگاه تهران فضای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس