Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:58:30 GMT

تجمع گروهی از دوستداران امام راحل در نوفل لوشاتو

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۸۲۳۰

تجمع گروهی از دوستداران امام راحل در نوفل لوشاتو

تهران - ایرنا - در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در بحبوبه برپایی جشن های دهه مبارک فجر، گروهی از دوستداران حضرت امام خمینی (ره) در دهکده نوفل لوشاتو در حومه شهر پاریس فرانسه تجمع کردند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، هرساله همزمان با پیروزی انقلاب ایران، تعدادی از ایرانی های هوادار امام خمینی (ره) در دهکده نوفل لوشاتو اقامتگاه ایشان در زمان تبعید گردهم می آیند تا نام و خاطره وی را زنده نگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهکده نوفل‌ لوشاتو در 35 کیلومتری شهر پاریس در سال 1357 به مدت چهار ماه اقامتگاه (امام) روح ‌الله خمینی (ره) بود.
بنیانگذار انقلاب اسلامی روز 12 بهمن همان سال با همراهانش دهکده نوفل‌ لوشاتو را به قصد ایران ترک کرد و کمی بعد پیروزی انقلاب 57 ایران رقم خورد.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) به همراه یارانشان روز 14 مهرماه 1357 وارد پاریس شده و دو روز بعد در منزل یکی از ایرانی ها در نوفل لوشاتو درحومه پاریس مستقر شدند.
مامورین کاخ الیزه نظر رئیس جمهور فرانسه را مبنی بر اجتناب از هرگونه فعالیت سیاسی به امام ابلاغ کردند.
ایشان نیز در واکنشی تند تصریح کرده بود که اینگونه محدودیت‌ها خلاف ادعای دمکراسی است و اگر او ناگزیر شود تا از این فرودگاه به آن فرودگاه و از این کشور به آن کشور برود، باز دست از آرمان خویش نخواهد کشید.
'ژیسکاردستن' رئیس جمهور وقت فرانسه در کتاب خاطرات خویش نوشته است که دستور اخراج امام خمینی (ره) از فرانسه را صادر کرده بود، ولی در آخرین لحظه‌ها نمایندگان سیاسی شاه که در آن روزها در نهایت درماندگی قرار داشتند، خطر واکنش تند و غیر قابل کنترل مردم را گوشزد کرده و در مورد عواقب آن در ایران و اروپا از خود سلب مسئولیت کرده بودند.
درمدت اقامت چهار ماهه امام خمینی (ره) در پاریس، دهکده کوچک نوفل لوشاتو مهمترین مرکز خبری دنیا بود و مصاحبه‌های متعدد و دیدارهای مختلف حضرت امام دیدگاههای ایشان را در زمینه حکومت اسلامی و هدفهای آتی نهضت برای جهانیان بازگو می‌کرد.
به این ترتیب جمع بیشتری از مردم جهان با اندیشه و قیام ایشان آشنا شدند و از همان جا بود که مهمترین نهضت را در ایران رهبری کردند.
اروپام**9041**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران حضرت امام خميني 40 سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه