Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 57 ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستانی 48 درصد و در ابتدای سال جاری 73 درصد بوده که نشان از فراهم بودن خدمات با رعایت استانداردهای اقتصلاد سلامت در استان است.

به گزارش ایسنا، مجید شیرانی 15 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه سلامت، از کارکردهای مهم حاکمیت است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری سلامت با وزارت بهداشت است و بایستی از سوی سایر بخش‌های حاکمیت، آحاد مردم و بخش‌های خصوصی حمایت و همراهی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیرانی تصریح کرد: اکنون محدودیت دارو به معنای جدی در استان وجود ندارد و اگرچه برخی داروها به سختی تهیه می‌شود اما به مرحله‌ای نرسیده که مردم نگران و اذیت شوند.
وی ادامه داد: در تهیه تجهیزات خرد بیمارستانی مشکلی وجود ندارد و تجهیزات کلان نیز مطلوب بوده اما ایده‌آل نیست.
شیرانی در خصوص اخلاق حرفه‌ای پرسنل بیمارستان، گفت: اخلاق به صورت عام در جامعه نزول کرده و اگر این مهم در جامعه پزشکی رخ دهد، بارزتر است اما همواره بایستی دانشجویان در این حوزه، اخلاق مدار باشند که ما می‌پذیریم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد لذا باید با یکدیگر با مهربانی برخورد کرده و تنها نقاط ضعف دیده نشود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکنون در حوزه درمان دو مرکز آموزشی – درمانی، هشت بیمارستان، 516 تخت فعال بیمارستانی، 549 پزشک عمومی، 282 پزشک متخصص و فوق تخصص، 212 دنداپزشک، 1566 پرستار، 98 آمبولانس پیش بیمارستانی (115) در حال خدمت رسانی است.
وی تاکید کرد: استان در سال 57 با جمعیتی بالغ بر 433 هزار نفر دارای شاخص‌های درمانی مطلوب نبوده و محرومیت در اکثر مناطق استان وجود داشته است.
شیرانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 65 دارای 204 دانشجو بوده اما در حال حاضر نزدیک به دو هزار و 494 دانشجو در 38 رشته و هشت مقطع تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
معاون تحقیات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سیدکمال صولتی نیز در این نشست تاکید کرد: این دانشگاه از سال 82، 15 سال پیاپی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی همتراز رتبه نخست را کسب کرده است.
وی تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده علوم پایه سلامت در گذشته، مدل‌سازی سلامت در سال 95، تصویب و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات بالینی در مراکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد را برخی از اقدامات صورت گرفته در زیرساخت‌های پژوهشی برشمرد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد علی احمدی نیز عنوان کرد: 75 درصد عوامل موثر بر سلامت را عومل اجتماعی تشکیل می‌دهند به همین دلیل است که باید برای هدایت و جهت‌دهی این عوامل به سمت بهبود نظام سلامت ساختاری طراحی شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد.
وی در خصوص آلودگی آب سرخون نیز اظهار کرد: این موضوع به شورای عالی امنیت غذایی منعکس شده و با جدیت به دنبال مرتفع شدن آن هستیم.
سرپرست معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عبدالمجید فدایی نیز تاکید کرد: در سال تاسیس دانشگاه سرانه ورزشی 0.5 متر مربع بوده اما امروز به حدود هشت متر مربع  رسیده که تقریبا 16 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در سال 70، سطح زیربنایی خوابگاه‌های دانشجویی 450 مترمربع بوده که به ازای هر نفر مساحت تقریبی 0.5 متر مربع اختصاص یافته بود اما امسال به بیش از 16 هزار متر مربع افزایش یافته که به ازای هر نفر حدود هفت متر مربع فضای خوابگاهی است.
فدایی از ساخت خوابگاه 400 نفری در سه طبقه به متراژ 1200 متر مربع و کلنگ‌زنی در مجتمع آموزشی رحمتیه خبر داد و گفت: اقدام برای احداث استخر به متراژ پنج هزار مکعب در این مجتمع آموزشی و همگانی کردن ورزش در دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش شادی و کمک به حفظ سلامت جسمی و روانی کارکنان و دانشجویان صورت گرفته است.
در ادامه سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد محمدباقر ملک‌پور گفت: در سال 65، برای هر 15 هزار و 799 نفر یک داروخانه وجود داشت اما در سال گذشته این عدد به یک داروخانه برای نه هزارو 993 نفر رسیده است که نشان از افزایش سرانه دسترسی به خدمات دارویی و داروخانه است.
وی راه‌اندازی سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها (HIX) و راه‌اندازی مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها (ADR) را از اقدامات انجام شده در راستای الکترونیکی کردن ارائه خدمات در حوزه دارو عنوان کرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: استقرار طرح تحول نظام سلامت  به عوان یک اولویت اصلی در حوزه بهداشت با 15 برنامه و 10 پروژه پشتیبان اجرایی شده است.
سیدراشد جزایری اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت، در حال حاضر 73 درصد از جمعیت روستایی استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.
وی با بیان اینکه سند ملی بیماری‌های غیرواگیر نیز در استان در حال اجرا است، تاکید کرد: امسال در دهه فجر 42 پروژه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخت بیمارستانی منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است، گفت: در جهت تحقق این امر مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، مصطفی گل‌شکن امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه مدیریت منابع فیزیکی اظهار کرد: ۴۳ پروژه با زیربنای بیش از ۹۷۶ مترمربع و با ارزش ریالی بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح شده و بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی تا پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسد، آن را افتتاح نخواهیم کرد، افزود: تعداد ۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان در نظام سلامت گیلان آماده افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت را یکی از مهم‌ترین مطالبات نظام سلامت استان دانست و خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر مهم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی را جهت اتمام و افتتاح آن را در اولویت قرار داده است.

گل‌شکن با اشاره به عملکرد این حوزه در بخش نیروی انسانی تصریح کرد: آزمون استخدامی ورودی ۳۶۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جذب ۱۳۶ به‌ورز طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی اظهار کرد: نگارش پیش‌بینی بودجه تفصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأیید نهایی بودجه به‌عنوان یکی از اولین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، پایش حضوری عملکرد بودجه‌ای واحدها، جذب ۱,۰۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای وزارتی از ابتدای سال تاکنون، پیگیری جذب اعتبارات وزارت نفت، پیگیری اعتبارات مصوبات سفر، محرومیت زدایی از استانداری و سازمان برنامه و بودجه، تهیه مقدمات لایحه بودجه ۱۴۰۳، انجام ۳۹ پایش از پروژه‌های سطح استان و مقایسه میزان پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه‌های عمرانی با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و تهیه و ارائه فرم‌های توجیه فنی و اقتصادی برای انواع طرح‌های تملکی، تعمیرات و بازسازی و تجهیزات و نظارت و کنترل هزینه‌های درخواستی تملکی و شناسایی موارد غیر ضروری از عملکردهای مدیریت بودجه و پایش عملکرد است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تخصیص ۵۰۳ پست بلاتصدی مصوب متناسب، بررسی و ورود اطلاعات کارکنان قراردادی به منظور تعریف پست‌های نشاندار A در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع، پیگیری و دریافت مصوبه هیأت امنا در خصوص تشکیلات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، بازنگری، جاریزی اسمی و تعریف پست‌های مذکور در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع جهت بهره برداری و صدور حکم و هماهنگی، بررسی و ارسال اطلاعات درخواستی در راستای بازنگری تشکیلات تفصیلی معاونت‌های بهداشتی و آموزشی به وزارت متبوع از جمله اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت تحول اداری است.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت امور پشتیبانی و توجه ویژه این معاونت در حوزه ایجاد زیرساخت رفاهی پرسنل طی سال گذشته خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی مجتمع ارفع تهران و تبدیل تعداد واحدها مجتمع از دو به شش واحد، پرداخت تسهیلات اقامتی و سیاحتی، بازسازی و تجهیز واحدهای مسکونی موجود در واحدهای تابعه دانشگاه، بازسازی و تجهیز هشت واحد مسکونی در شهرستان‌های گیلان و تأمین اعتبار و پیگیری بهسازی ساختمان قدیمی آموزش در محوطه بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، تأمین فضاهای اقامتی در کاشان، همدان، مشهد و اراک و بهره برداری از هفت واحد اقامتی تحت عنوان مهمانسرا تنها بخشی از اقدامات این معاونت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش در ایجاد نظم و انضباط مالی تصریح کرد: ایجاد نظم و انضباط مالی به ویژه مدیریت و عدالت در تمامی پرداخت‌ها، پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی‌های پرسنلی و غیر پرسنلی مطابق با اولویت‌های کلان دانشگاه و برنامه زمان‌بندی انجام شده از مهمترین اقدامات در حوزه مالی بوده است که در پرداختی پرسنلی رتبه یازدهم کشور و در مجموع پرداختی‌ها رتبه پانزدهم کشور در بین ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستیم.

گل‌شکن از افزایش ۳۹ درصدی وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، مدیریت مالی این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در همایش ملی مدیریت مالی جایزه دو ستاره را کسب کرده است.

کد خبر 749887

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم