Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:00:25 GMT

«خون خدا» و چالش ایفای نقش اول بدون دیالوگ!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۸۷۹۶

«خون خدا» و چالش ایفای نقش اول بدون دیالوگ!

تهران-ایرناپلاس-روز گذشته دومین ساخته بلند مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در حالی اکران شد که نقش اصلی آن را رضا اخلاقی‌راد ایفا می‌کند. بازیگری که با آثار محدودش توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی بدرخشد.

روز گذشته دومین ساخته بلند مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در حالی اکران شد که نقش اصلی آن را رضا اخلاقی‌راد ایفا می‌کند؛ بازیگری که با آثار محدودش توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی بدرخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاید نام رضا اخلاقی‌راد برای خیلی از مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما آشنا نباشد، اما او علی‌رغم آثار محدودش در سینما با بازی در فیلم «لِرد» توانایی‌های خود را به‌خوبی به همه ثابت کرد. وی که با ایفای نقش اصلی در این فیلم سینمایی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم آنتالیا از آن خود کند و در جشنواره فیلم کن مورد توجه برخی از منتقدان قرار گیرد، امسال در جشنواره سی و هفتم با فیلم «خون خدا» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. با این بازیگر درباره نقشش در این اثر و تأثیری که فیلم «لرد» در مسیر حرفه‌اش داشته، گفت‌وگو کردیم.



**نداشتن دیالوگ در «خون خدا» و به وجود آمدن چالش برای بازیگر

رضا اخلاقی‌راد درباره نقشی که در فیلم «خون خدا» ایفا کرده و چگونگی همکاری‌اش با کارگردان این اثر، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: هر بازیگری از نقش‌هایی که می‌تواند او را درگیر کند و به چالش بیندازد، استقبال می‌کند. مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان این اثر، دوست قدیمی من بود و این اعتماد را به من داشت؛ البته وی با دیدن فیلم «لرد» در کن بیشتر به یقین رسید که ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم. خوشبختانه این اتفاق به‌واسطه «خون خدا» افتاد و خیلی هم به خاطر حضور در این اثر خوشحال هستم. چون تجربه دل‌انگیزی بود و با توجه به اینکه یک‌سری محدودیت‌ها در این نقش داشتم، مثل نداشتن دیالوگ و ...؛ می‌توانست برای هر بازیگری چالش‌برانگیز باشد.



** دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم «لرد» کلاً منتفی است

بازیگر فیلم «فصل شکار» با اعلام اینکه دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم «لرد» کلاً منتفی شده است، درباره تأثیر این فیلم بر کارنامه کاری خود و انتخاب فیلم «خون خدا» اظهار کرد: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید اخبار پوششی در فیلم «لرد» برای من اتفاق نیفتاد. من باید به این متکی می‌شدم که از یک‌سری از همکارها و دوستانی که دارم و کاملاً به من اعتماد می‌کنند، بهره ببرم. این اتفاق به‌واسطه عباس‌میرزایی برای من افتاد، اما ایده‌آل من این بود که وقتی در جشنواره کن حضور داشتم و جایزه‌ای گرفتم، این اتفاق خیلی بهتر از این بیفتد. در هر صورت این اتفاق من را وادار به این کرد که از حداقل پیشنهادهایی که دارم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشم. فکر می‌کنم برای نفس بازیگری این اتفاق در «خون خدا» افتاده است. حال خروجی کار را نمی‌دانم که مورد اقبال قرار می‌گیرد یا نه، اما خودم از این تجربه راضی هستم و البته بقیه‌ آن به بخش کارگردانی قضیه برمی‌گردد، ولی برای بخش بازیگری خودم می‌توانم از خود دفاعی داشته باشم.



** «خون خدا» تناقض‌های مخاطب را به سخره می‌گیرد

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه «خون خدا» یک تم مذهبی دارد، چه تأثیراتی می‌تواند روی مخاطبان بگذارد، خاطر نشان کرد: اگر مخاطبان گاردهای ذهنی خود را باز کنند و تنها دنبال سلبریتی نباشند، منتظر این نباشد که حتماً باید یک چهره ببینند، باید به اثر دل بدهند و آن را به‌عنوان یک قصه سرراست و بدون قضاوت به تماشا بنشینند، فکر می‌کنم مخاطبان می‌توانند این فیلم را دوست داشته باشند؛ چون با دل انسان‌ها کار می‌کند و تناقض‌هایشان را به سخره می‌گیرد. بعضی از مسائلی که درون انسان‌ها است، گاهی باید به آن‌ها تلنگر زد و خود واقعی‌شان را به خودشان نشان دهیم.



** فرصت دیده‌شدن در محیطی به اسم جشنواره فجر

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه فیلم «لرد» که برای شما با دریافت جایزه بین‌المللی هم همراه بود، در کشور اکران نشد، فکر می‌کنید «خون خدا» بتواند شما را بیش از گذشته به مخاطبان سینما معرفی کند، بیان کرد: شاید چنین صحبتی خاضعانه باشد، اما اصلاً به این موارد فکر نمی‌کنم. عقیده دارم که من مسئول هستم در زمانی که درگیر یک پروژه‌ای که می‌شوم به آن مسئولیت دارم و نباید قائل به نتیجه باشم که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. ما اصلاً نمی‌دانستیم چه اتفاقی قرار است برای این فیلم بیفتد، اصلاً انتخاب شود یا خیر. اما طبیعی است که فرصت دیده ‌شدن در یک فضا و در یک محیطی به اسم جشنواره فجر که خیلی از بزرگان سینما هستند به من این دلگرمی را بدهد که حداقل در کشور خودم زیاد غریبه نباشم.



**قبلاً هم جایزه گرفته‌ام

وی درباره اینکه چقدر احتمال دریافت سیمرغ برای بازی در این نقش را دارد، تصریح کرد: تا یار که را خواهد و میلش به که باشد. قبلاً جایزه دریافت کرده‌ام البته خب این جایزه یک شکل و شرایط دیگری دارد، ولی همان موقع که در کن جایزه گرفتم یک دقیقه بعد همه چیز تمام شد، یعنی فقط همان لحظه دریافت جایزه برای من مهم است. فکر می‌کنم من عوض نشدم و همان بچه 10 ساله‌ای هستم که هنوز دیوانگی‌های قدیم خود را دارم. هر انسانی اگر یادش بیفتد که کیست، می‌تواند با این عشقش زندگی کند، بقیه آن بهانه است.



وی در خاتمه درباره اینکه چه راهکارهایی به کار می‌برد که بتواند نقش‌های خود را به‌خوبی ایفا کند، گفت: تلاشم را خیلی می‌کنم و فکر می‌کنم بازیگری یک شغل است، یعنی چیز بیشتری نیست و باید آن را درست انجام داد.



گفت‌وگو از هنگامه ملکی

*اداره کل اخبار چند رسانه ای*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما جشنواره فيلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انسی مدت‌هاست به عنوان مکانی برای انیمیشن‌های جهانی و مستقل شناخته می‌شود، اما در چند سال اخیر به پلتفرمی مهم برای استودیوهای بزرگ نیز تبدیل شده است. امسال، این روند نه تنها ادامه دارد که افزایش می‌یابد و همه بازیگران بزرگ انیمیشن استودیوهای آمریکایی برای پیش‌نمایش برخی از انیمیشن‌های آینده خود در این جشن حضور خواهند داشت.

ایلومینیشن نمایش ویژه «من نفرت‌انگیز ۴» در انسی را خواهد داشت تا ادامه دهنده راهی باشد که پیشتر با ۳ فیلم قبلی «من نفرت‌انگیز» و اسپین‌آف «مینیون‌ها: ظهور گرو» در انسی به نمایش درآمدند.

استودیو دیزنی هم «درون بیرون ۲» پیکسار و «موآنا ۲» از استودیوی انیمیشن والت دیزنی را در جشنواره دارد و پارامونت پیکچرز و استودیوی انیمیشن نیکلودئون پیش نمایشی از «تبدیل شوندگان یک» را ارایه می‌کنند که قرار است ۲۰ سپتامبر راهی سینماها شود.

انسی پیشتر اعلام کرده بود وس اندرسون کارگردان «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «جزیره سگ‌ها» امسال میزبان یک مسترکلاس خواهد بود و کریس سندرز کارگردان معروف «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» هم در این جشنواره حضور خواهد داشت تا فیلم آینده‌اش «روبات وحشی» از استودیو دریم ورکس را به نمایش بگذارد.

انسی ۲۰۲۴ یک بخش کاملاً غیررقابتی به نام «انسی ارایه می‌کند» را نیز میزبانی می‌کند که به فیلم‌های تجاری پرهزینه تخصیص داده شده که جایی در بخش‌های رقابتی ندارند.

نتفلیکس هم برای میزبانی اولین نمایش «گرگ و میش خدایان» زک اسنایدر و پروژه بدون عنوان «والاس و گرومیت» و همچنین اولین نمایش جهانی «اولترامن: طلوع» در انسی امسال خواهد بود.

همچنین اعلام شد که تری گیلیام، فیلمساز برجسته بریتانیایی از گروه مانتی پایتون، جایزه کریستال افتخاری ۲۰۲۴ را دریافت خواهد کرد و روز یکشنبه ۹ ژوئن میزبان یک مستر کلاس خواهد بود. گیلیام که فیلم‌هایی مانند «۱۲ میمون»، «برزیل» و «ترس و نفرت در لاس وگاس» را در کارنامه دارد، در زمان حضورش در گروه مانتی پایتون روی چند سکانس انیمیشنی فراموش نشدنی کار کرد و انیمیشن کوتاه «استوری تایم» او در سال ۱۹۶۸ یک اثر کلاسیک است که تاثیر عمیقی بر جهان و انیمیشن بریتانیا در آن دوره داشت.

انسی بزرگ تر می‌شود

در کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه، برگزارکنندگان چهل و هشتمین دوره انسی درباره رشد جشنواره در دوره‌های اخیر صحبت و تاکید کردند، قصد دارند پذیرای مهمانان بیشتری باشند.

در این مسیر سال گذشته، انسی زمان جشن خود را از ۶ روز به ۷ روز افزایش داد، زیرا رویداد میزبان رقم رکوردشکن ۱۵۸۲۰ فیلم بود که ۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.

جشنواره امسال نیز از ۹ تا ۱۵ ژوئن (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در طول یک هفته کامل برگزار می‌شود و برای پذیرایی از شمار باورنکردنی شرکت کنندگان، امسال ۴ سالن دیگر را به سالن‌های قبلی خود افزوده و نمایش دهنده ۲۳ عنوان انیمیشن بلند در بخش‌های رقابتی خواهد بود.

«گرانبهاترین محموله‌ها» ساخته میشل آزاناویسیوس، جشنواره انسی امسال را افتتاح خواهد کرد. این فیلم در طول جنگ جهانی دوم می‌گذرد و داستان یک خانواده یهودی فرانسوی را روایت می‌کند.

بخش رقابتی

فرانسه که همیشه یکی از عوامل اصلی در ترکیب اصلی رقابت‌های انسی است، با ۵ فیلم بلند شامل «جریان» ساخته جینتس زیبالودیس، «قایق در باغ» ساخته ژان فرانسوا لاگویونی برنده کریستال افتخاری انسی ۲۰۱۹، «داخل سرزمین‌های زیرزمینی» ساخته الکسیس دوکورد، «گربه روح آنزو» ساخته یوکو کونو و «گرانبهاترین محموله» میشل آزاناویسوس در بخش رقابتی حضور دارد.

ژاپن با ۴ فیلم در بخش رقابتی حضور دارد که شامل «توتو چان: دختر کوچک پشت پنجره» نامزد آکادمی ژاپنی ساخته شینوسوکه یاکووه، «رنگ های داخل آن» ساخته نائوکو یامادا، «خیالی» ساخته یوشیوکی موموس از هنرمندان سابق استودیو جیبلی و «تولد کیتارو: راز گگگه» ساخته گو کوگا (در بخش رقابتی کانترچمپ) می‌شود.

آدام الیوت، فیلمساز استرالیایی، امسال با جدیدترین فیلم استاپ موشن خود، «خاطرات یک حلزون» به انسی بازگشت. وی سال ۲۰۰۳ با فیلم کوتاه «هاروی کرومپت» که برنده اسکار شد ۳ جایزه انسی را هم دریافت کرد و سال ۲۰۰۹ با «مری و مکس» عنوان بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد.

کلود باراس فیلمساز سوییسی دومین استاپ موشن بلند خود با خط را با عنوان «وحشی‌ها!» در بخش رقابتی دارد. فیلم قبلی باراس یعنی «زندگی من به عنوان یک کدو سبز»، برنده جایزه انسی بهترین فیلم بلند سال ۲۰۱۶ شد و در ماه‌های بعد نامزدی اسکار، بفتا، سزار، جوایز فیلم اروپا و آنی را دریافت کرد.

«پایین سنگ» ساخته ماریا ترنور اسپانیایی و «توفان» دومین فیلم ژیگانگ یانگ دیگر شرکت کنندگان بخش رقابتی اصلی هستند.

فیلم های بخش رقابتی اصلی

«گربه روح آنزو»، یوکو کونو (ژاپن، فرانسه)

«به جنگل عجایب»، الکسیس دوکورد (فرانسه، لوکزامبورگ)

«جریان»، جینتس زیلبالودیس (لتونی، بلژیک، فرانسه)

«رنگ‌های درون»، نائوکو یامادا (ژاپن)

«توتو چان: دختر کوچک پشت پنجره»، شینوسوکه یاکووه (ژاپن)

«خاطرات یک حلزون»، آدام الیوت (استرالیا)

«پایین سنگ»، ماریا ترنور (اسپانیا، لهستان)

«وحشی‌ها!» کلود باراس (سوییس)

«یک قایق در باغ»، ژان فرانسوا لاگویونی (فرانسه)

«تخیلی»، یوشیوکی موموس (ژاپن)

«توفان»، ژیگانگ «بوسیفان» یانگ (چین)

«گرانبهاترین محموله»، میشل آزاناویسیوس (بلژیک، فرانسه)

بخش رقابتی کانترچمپ

از برجسته‌ترین فیلم‌های بخش «کانترچمپ» می‌توان به «پلیکان آبی» اولین مستند انیمیشن مجارستان، «شیشه‌کار» اولین انیمیشن سنتی دوبعدی پاکستان و «گمشدگان» اثر کارل جوزف پاپا که فیلیپین برای بخش بین‌المللی اسکار سال گذشته معرفی کرد، اشاره کرد.

«رویای سلطان» ایزابل هورگرا که اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین سال گذشته در بخش رقابتی اصلی دیده شد و یک شاهکار نادر انیمیشن محسوب می‌شود، «سفر سایه‌ها» ایو نتزامر و «تک شاخ آفتاب سوخته» نیک جانسون که یک حماسه فانتزی رنگارنگ است، «پروانه‌های سیاه» دیوید باوت درباره ۳ زن که از زمین‌هایی که به دلیل تغییر آب و هوا غیرقابل سکونت شده‌اند، فرار می‌کنند و «گیل» جدیدترین اثر جائهون آن که با فیلم «جادوگر شمن» برنده همین بخش انسی ۲۰۲۰ شد، دیگر فیلم‌های این بخش هستند.

فهرست کامل بخش رقابتی کانترچمپ

«رویای سلطان»، ایزابل هورگرا (اسپانیا)

«گیل»، جائهون آن (کره جنوبی)

«گمشدگان» کارل جوزف پاپا (فیلیپین)

«زندگی بزرگ»، کریستینا دوفکووا (جمهوری چک)

«پروانه‌های سیاه»، دیوید باوت (اسپانیا، پاناما)

«عشق دیوانه ما»، نلسون بوتر جونیور (برزیل)

«پلیکان آبی»، لازلو چاکی (مجارستان)

«سفر سایه‌ها»، ایو نتزامر (سوئیس)

«تک شاخ آفتاب سوخته»، نیک جانسون (کانادا)

«تولد کیتارو: راز گگگه»، گو کوگا (ژاپن)

«شیشه‌کار»، عثمان ریاض (پاکستان)

برنامه جدید: انسی ارایه می‌کند

امسال یک برنامه کاملاً جدید نمایش غیررقابتی در انسی برای فیلم‌هایی درنظر گرفته شده که در هیچ یک از بخش‌های رقابتی جشنواره جا نمی‌گیرند، اما جشنواره می‌خواهد آن‌ها را به نمایش بگذارد. این بخش جایی است که فیلم های بزرگ استودیویی آمریکا و انیمیشن‌های بلند تجاری موفق از سراسر جهان در دسترس شرکت کنندگان انسی قرار می‌گیرد.

«فیلم گارفیلد» محصول سونی پیکچرز، فیلم فوق‌العاده ژاپنی «کارآگاه کانن: پنتاگرام میلیون دلاری» از کمپانی TMS که بیست و هفتمین فیلم از سازنده مجموعه انیمیشن‌های پرکار ژاپن است، «روباه و خرگوش جنگل را نجات می‌دهند» اثر ماشا هالبرستاد، فیلم مستقل «جهان‌ها تقسیم می‌شوند» اثر دنور جکسون که فیلم‌ساز کاملاً خودش آن را ساخته است و «سرزمین شنی» که از مانگایی به همین نام از آکیرا توریاما اقتباس شده از فیلم‌های این بخش هستند.

فهرست کامل بخش انسی ارایه می‌کند

«بچه های بوفالو»، خوان «گالو» گالوچا، پدرو سولیس (اسپانیا)

«کارآگاه کانن: پنتاگرام میلیون دلاری» ناگائوکا چیکا (ژاپن)

«دیپلودوکوس» وویتک واوشوچیک (لهستان)

«انقراض» بهنود نکویی (مالزی)

«روباه و خرگوش جنگل را نجات می‌دهند»، ماشا هالبرستاد (هلند، لوکزامبورگ، بلژیک)

«همه چیز را بده»، یوهی ساکوراگی (ژاپن)

«فیلم گارفیلد»، مارک دینال (آمریکا)

«قصه‌های کریسمس جادوی کریسمس»، کامیل آلمراس، کارولین آتیا لاریویر، سیلان بی اوغلو، هارونا کیشی، ناتالیا چرنیشوا، اولسیا شوکینا (فرانسه، آلمان)

«خارج از آشیانه»، آرتورو هرناندز (تایلند، چین)

«سرزمین شنی»، توشیهیسا یوکوشیما (ژاپن)

«راه تنبل»، تانیا وینسنت، ریکارد کوسو (استرالیا)

«جهان‌ها تقسیم می‌شوند»، دنور جکسون (کانادا)

کد خبر 6089009

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟