Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا ایمانلو روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی شهرستان عجب شیر افزود: طول اجرا شده شبکه فاضلاب در استان در حال حاضر سه هزار و 500 کیلومتر است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر 11 باب تصفیه خانه فاضلاب در استان در شهرهای تبریز، مراغه، مرند، میانه، عجب شیر، جلفا، اهر، سراب، بستان آباد، سهند و بناب با روش های نوین فعال است گفت: سالانه در حدود 90 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان توسط تصفیه خانه های موجود تصفیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایمانلو خاطرنشان کرد: استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز دریاچه ارومیه در دستور کار است و افزون بر 75 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به سمت دریاچه ارومیه جاری می شود.
وی ادامه داد: طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم سازی محیط زیست، افزایش سطح بهداشت عمومی و ممانعت از آلودگی آب های زیرزمینی اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی گفت: شهرستان عجب شیر هم از لحاض شبکه آب و فاضلاب 100درصد تحت پوشش و دارای تصفیه خانه با روش های نوین است.
شرکت آب و فاضلاب استان در حال حاضر بیش از یک میلیون و 122 هزار انشعاب آب دارد و در 58 شهر استان آب شرب بهداشتی دو میلیون و 927 هزار نفر را تامین می کند.
حدود دو میلیون و 810 هزار نقر معادل 72 درصد از جمعیت 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی شهرنشین هستند.
3077/7485
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آب و فاضلاب آذربایجان شرقی آلودگی آب شرکت آب و فاضلاب محیط زیست جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد