Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@18:11:50 GMT

پنج کشتارگاه صنعتی دراستان سمنان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۹۲۱۵

پنج کشتارگاه صنعتی دراستان سمنان راه اندازی می شود

سعیدی گفت: هم‌اکنون ایجاد پنج کشتارگاه ‌صنعتی در استان سمنان شامل دو کشتارگاه در شاهرود و دو کشتارگاه در سمنان و یک کشتارگاه در دامغان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ،«محمد سعیدی» در نشست با خبرنگاران بابیان اینکه دامپزشکی استان سمنان در برنامه‌ای پنج‌ساله ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت فرآورده‌های دامی را دنبال می‌کند، گفت: از بدو اخذ سیاست مذکور تاکنون با حمایت‌های مردمی هفت واحد سنتی و غیربهداشتی کشتارگاه دام در استان تعطیل‌شده که گام مهمی در رشد امنیت غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز در استان سمنان کشتارگاه سنتی وجود ندارد، اظهارداشت: تأکید دامپزشکی تعطیلی دائمی واحدهای کشتارگاهی سنتی است و اگر مالکان این واحدها اصرار به ادامه کاردارند می‌بایست برای تغییر کاربری کشتارگاه‌ها به مدرن اقدام کنند لذا در این رابطه البته اقداماتی نیز در استان صورت گرفته و به دلیل اینکه عمده مالکان کشتارگاه‌های استان شهرداری‌ها هستند، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

 

استان سمنان فعلاً از حیث کشتارگاه صنعتی محروم است

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایجاد پنج کشتارگاه ‌صنعتی در استان شامل دو کشتارگاه در شاهرود و دو کشتارگاه در سمنان و یک کشتارگاه در دامغان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: زمین مناسب برای این کشتارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این امر هستیم تا کم‌کم شاهد تعطیلی کامل کشتارگاه‌های نیمه‌صنعتی نیز در استان باشیم که هم‌اکنون تعدادشان به پنج باب می‌رسد.

 

سعیدی بابیان این مطلب که استان سمنان فعلاً از حیث کشتارگاه صنعتی محروم است اما سیاست دامپزشکی به‌تدریج تعطیلی تمام واحدهای نیمه‌صنعتی و حرکت به سمت صنعتی‌سازی کشتارگاه‌ها است، افزود: برآوردها نشان می‌دهد که روند اجرا و احداث این طرح در اوایل سال ۹۸ می‌تواند رقم بخورد و از سوی دیگر ما باید تلاش کنیم تا نهایتاً یک سال دیگر بتوانیم شاهد افتتاح این واحدها باشیم.

 

وی افزود: در صورت اجرای این طرح و آغاز فعالیت این کشتارگاه، حدود چهار کشتارگاه از مجموع پنج کشتارگاه نیمه‌صنعتی استان تعطیل خواهد شد.

 

۱۵ آزمایشگاه وابسته به واحدهای تولیدی در سطح استان فعالیت دارند

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، پایش همه فراورده‌های خام دامی را یکی از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در حوزه دامپزشکی نام برد و گفت: تا پیش از انقلاب کنترل کیفی فراورده‌های خام دامی به ندرت و تنها در آزمایشگاه‌های کوچک دولتی انجام می‌شد اما بعد از انقلاب با ارتقا آزمایشگاه‌های دولتی و ردیابی مخاطرات سلامت شرایط بسیار بهتری در این بخش ایجاد شده به‌طوری که در حال حاضر علاوه بر وجود آزمایشگاه‌های مجهز دولتی در استان سمنان، هفت آزمایشگاه خصوصی و ۱۵ آزمایشگاه وابسته به واحدهای تولیدی در سطح استان فعالیت دارند.

 

سعیدی حجم تولیدات دامی استان سمنان را بالغ بر ۲۸۲ هزار و ۷۰۰ تن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۵ هزار تن گوشت مرغ، ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ، یک هزار تن انواع آبزیان، ۳۲۸ تن عسل و ...در استان سمنان تولید می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از وجود ۵۱۱ واحد مرغداری صنعتی و ۴۳۱  واحد مرغداری گوشتی در این استان خبر داد و افزود: ظرفیت جوجه ریزی این مرغداری‌ها بالغ بر ۱۰ میلیون قطعه در هر سال است.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۲ واحد پرورش شترمرغ ، ۱۳ واحد پرورش مرغ پالت تخم گذار، شش واحد تولید بوقلمون و دو واحد تولید مرغ اجدادی در این استان فعالیت دارند.

 

30درصد گوشت ومرغ تولیدی در داخل استان سمنان مصرف می شود

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر استان سمنان سه برابر نرم کشوری مرغ و گوشت تولید می‌کند ادامه داد: تنها ۳۰ درصد گوشت و مرغ تولیدی این استان در داخل استان به مصرف می‌رسد و ۷۰ درصد آن در دیگر استان‌ها و از جمله به استان‌های همجوار و خصوصا بازار تهران عرضه می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان،از صادرات کرک و موی بز به خارج از کشور خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه از طریق یک واحد فرآوری، کرک و موی بز کشور در استان سمنان جمع‌آوری و به صورت رنگی و شسته شده به کشورهای اروپایی و از جمله انگلیس، آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه چند واحد تولیدی در این استان وجود دارد که صرفا کالاهای صادراتی تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در این بخش دارد.

 

سعیدی،از صادرت شترمرغ در استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر پولت، شترمرغ، جوجه شترمرغ، پر شترمرغ و دیگر تولیدات مرتبط با این دام در استان به خارج از کشور و استان صادر می‌شود.

 

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلفات دام زیاد بود

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلفات دام زیاد بود،افزود: تامین امنیت غذایی و رسیدن به مرز خودکفایی، تامین و تولید ۹۰ درصد نیاز دارویی دام در داخل کشور از برکت های انقلاب اسلامی است.

 

وی درباره دستاوردهای این اداره کل در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: امروز باافتخار باید گفت ۲۰۸ قلم انواع داروهای دامی در این استان تولید می‌شود.

 

سعیدی با اشاره به تولید ۲۰۸ قلم انواع داروهای دامی در استان سمنان، بیان کرد: این داروها در تولیدات مختلف شامل داروهای تزریقی و پودرهای افزودنی و کلسیم فسفات، لوسیلون و امولوسیون محلول، پودر قرص، پماد و ... به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: با دستان پرتوان تولد کنندگان بومی داخل استان سمنان خوشبختانه ۳۸ میلیون و ۴۴۳ هزار قلم انواع قرص، پودر و داروی تزریقی طی ۱۰ ماه امسال تولیدشده است.

 

وی تأکید کرد: تحقق امنیت غذایی سالم، هویت‌بخشی به محصولات دارویی و افزایش بهره‌وری تولید دام سالم و تضمین رشد کمی فرآورده‌های دامی در سطح استان سیاست اداره کل دامپزشکی است.

 

سالانه یک هزار تن گوشت آبزیان دراستان سمنان تولید می شود

سعیدی،با بیان این که در استان سمنان سالانه یک هزار تن گوشت آبزیان تولید می شود و این تولید چشمگیر به واسطه توجه به بهداشت به برکت پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است، خاطرنشان کرد: دولت برای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی تمام خدمات در حوزه بهداشت را به صورت رایگان ارائه می دهد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ طرح عمرانی و بهداشتی این استان در حوزه دام به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر افتتاح شد افزود: ۷۷ هزار و  ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بهره برداری از این طرح های عمرانی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان صرف شده است.

 

وی ادامه داد: ۱۱۳ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم و ۴۰ فرصت شغلی مستقیم با بهره برداری از ۱۰طرح بهداشتی و عمرانی اداره کل دامپزشکی در استان سمنان ایجاد شده است.

 

سعیدی تصریح کرد: یکی از ۱۰ طرح آماده بهره برداری در دهه فجر، طرح تولیدی زئولیت(ماده معدنی افزودنی خوراک دام) با سرمایه گذاری ۲۲میلیارد ریال در شهرستان سمنان است که بهره برداری از این طرح ۱۰ اشتغال مستقیم و ۲۰اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان مهدیشهر دو طرح، شهرستان شاهرود پنج طرح، میامی یک طرح و شهرستان سرخه یک طرح در زمینه عمرانی و بهداشتی حوزه دام افتتاح می شود گفت: برای بهره برداری از پنح طرح بهداشتی و عمرانی حوزه دام در شهرستان شاهرود دو هزار و ۸۰۰ میلیون سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فیلم فجر نشست خبری کانون های مساجد سرود مجلس پروژه های ایام دهه فجر کشتارگاه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است